vårlille<3 Skrevet 22. september 2010 #1 Skrevet 22. september 2010 Blir så frustrert og lei meg over disse kontrollene! Hver gang jeg har avtalt time til kontroll ringer de enten dagen før eller på morgene da jeg skal ha time for å avbestille timen med en unnskyldning om at de ikke har tid eller at noen er sykemeldt! Hva skjer med å ta vare på de gravide? Å hva viss noen skjer med meg eller lille? noe de kunne ha funnet ut av dersom jeg hadde vært til kontroll da jeg skulle. Men fordi jeg ble flyttet både en og to uker etterpå så har d gått for langt... er det min egen eller deres skyld da? Føler meg som en slengball i systemet! aldri en fast en og gå til! er i uke 31, og har ikke engang blitt å snakke med noen om fødsel, fordi de aldri har verken tid eller fordi turnuslegene vet lite om det! HVa i alle dager skal jeg gjøre? hvem skal jeg kontakte når jeg føler det slik???? Please hjelp meg
mandalay Skrevet 22. september 2010 #2 Skrevet 22. september 2010 Akkurat som jeg skulle skrevet det selv! Går til Nydalen helsestasjon og der har de hatt store bemanningsproblemer gjennom hele mitt svangerskap. Jeg har hatt fire forskjellige jordmødre og så og si alle timene mine har blitt flyttet. Det toppet seg for etpar uker siden da jeg var i uke 38 eller 39, og de ringte to timer før jeg skulle være der. Virket som de var like frustrerte som meg, og oppfordret meg vel egentlig til å sende en mail. Det gjorde jeg. Tror det er viktig at vi ikke bare godtar dette og at vi faktisk sender inn en klage hvis det blir for mye! Vi Nordmenn er vel generelt sett ikke spesielt flinke til det selvom vi snakker mye om hvor misfornøyde vi er. Jo flere som klager, jo større sjanse er det jo for at noe blir gjort. Lykke til:-)
vårlille<3 Skrevet 22. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 22. september 2010 helt forferdelig at man skal gå rundt og mase seg til kontrollene man har krav på... føler meg som en ball som bare spretter etter deres vilje.. Men skal gjøre slik som du sier, skrive en mail og fortelle om min frustrasjon, og håpe på at de retter opp i dette. Har enda ti uker med kontroller, så kanske d retter seg opp Takk for tipset!!
Miaxz Skrevet 22. september 2010 #4 Skrevet 22. september 2010 jeg var også frustrert, men byttet jordmor til en som driver privat praksis. Koster noen kroner, men jeg orket ikke møte nye mennesker hver gang ettersom jeg hadde ting jeg trengte å snakke om... Litt sent for deg, kanskje.. Lykke til uansett!
Ziz Skrevet 23. september 2010 #5 Skrevet 23. september 2010 Jeg skal ikke klage på for mange kontroller forstår jeg. Jeg føler det er alt for mye styr rundt meg, men det er vel et luksusproblem. Når det er sagt kan man og ta en del av disse kontrollene hos lege i stedet for JM. Det kan jo være det er lettere. Og fødselsamtale...-det pleier ikke å komme før i uke 38 ca, så det har man fortsatt tid til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå