Gå til innhold

Til dere med planlagt igangsetting av fødsel....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare litt nysgjerrig.....Hvor lenge før termin?

Jeg skal settes igang 11 oktober- har termin 18. (dvs en uke før)

Spent på om fødselen starter av seg selv før denne datoen, i og med at det er så kort tid før termin (er 3.gangs fødende) :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal settes i gang på termindagen min (13 DES) hvis knøttet ikke har kommet til da. Dette pga at jeg går på medisiner som gjør at legen ikke vil ha han inne lenger en nødvendig.

Må sies at jeg går på medisiner kun i svangerskapet grunnet manglende protein i blodet som gjr at jeg har større sjangs for blodpropp enn den vanlige befolkningen. Går derfor på Fragmin (blodfortynnende), og får mer oppfølging under svangerskapet enn de fleste.

Skrevet

Hei.

Jeg skal settes i gang 3 uker før termin denne gangen. det er pga min helse i svangerskapet. Og at babyen har lagt litt lite på seg siden sist måling. Det er i dag 12 dager igjen:-)

Gleder meg masse til å se hvem som bor i magen min,og nå håper jeg bare at formen min er bra frem til fødselen.

lykke til dere andre som skal settes igang:-)

Skrevet

Hei super-s....

Ble bare nysgjerrig siden jeg er i samme situasjon som deg.. - Hvilket sykehus føder du på? Jeg blir nemlig ikke satt i gang, men skulle vurderes for igangsetting 8 dager over termin. Har imidlertid fått fremskyndet den timen 3 dager, ettersom jeg synes det er lenge å gå.

Og hvor mye oppfølging har du fått?

Sist fikk jeg veldig mange ekstra kontroller, men denne gang hadde de gjort om på retningslinjene, slik at jeg fikk en kontroll 1 mnd før termin og en nå, altså 8 dager over. Synes det er lite... Samtidig synes jeg det er rart at det er så ulik praksis rundt omkring...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...