Gå til innhold

Hvor lenge koker dere vannet og flaskene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min er 4 mnd nå og jeg koker vannet og flaskene, men når kan jeg gi meg med det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe samme spørsmål som jeg stilte for en liten time siden :) Min gutt er nå 6 mnd og jeg koker fortsatt vann og flasker. Ser at jeg fikk som svar at jeg godt kunne slutte å koke vannet nå når han er 6 mnd. Samme gjelder for flasker dersom du har oppvaskmaskin. De anbefaler vel å fortsette å koke smokke-tuttene på flaskene enda en stund etter 6 mnd om jeg ikke tar helt feil.

Skrevet

Jeg fikk beskjed av helsesøster at jeg kunne slutte å koke både vann og flasker da han var fire måneder gammel. Da holdt det å vaske flaskene vanlig i oppvaskmaskin, eller godt for hånd.

Skrevet

Hehe.. så ikke innlegget ditt før nå:) Takk for svar, da får vi koke litt til... Skal bli godt å slippe.. Det har hendt at jeg har tatt flaskene i oppvaskemaskinen, det kan vel ikke gjøre noe?

Skrevet

Takk nikki 75;) Da kan jeg gi meg nå da:)

Skrevet

Jeg gir ikke mme, men har gitt han vann rett fra springen siden han var 3 mnd. De andre er født på førsommeren og har fått vann fra springen fra de har vært ca 1 mnd.

Skrevet

Etter 6mnd. Da kan barnet drikke springvann. Jeg vil anbefale microsterilisator. Gull verd!

Skrevet

ga småtten vann fra springen da han var 4 mnd ca:) sluttet da å koke flaskene hans også.

Koker enda smokkene til flaskene,men tenkte å gi meg med det nå:) Han putter jo alt inn i munn uansett. Skyller flasker og smokker med en gang:)

Han er snart 6 mnd.

Skrevet

Vi sluttet da mini var 5 mnder - men som de over sier her, så kan du slutte allerede nå ved 4 mnder.

Herlig å være ferdig med flaskekoking! Du kan og gi vann fra springen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...