Gå til innhold

HJELP!! I søknad om foreldrepenger...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Der skriver man inn inntekt til mor og far, enten pr mnd, uke eller 14dag. Skal vi legge med noe lønnslipp der?

Mannen min fyller ut egne permpapirer på jobb, og da sender de m inntektsopplysninger der, mens jeg også fyller ut noe til jobb i tillegg til søknad til NAV fra oss begge. Siden jeg jobber i kommunen og de får tilbake det de betaler meg.

HJELP:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Trenegr ikke å legge med lønnslipp. Inntektsopplysningene leveres inn av arbeidsgiver.

Skrevet

Da jeg spurte om det på NAV-kontoret mitt sa de at det ikke var nødvendig, men at det kunne være lurt å legge ved en lønnsslipp allikevel. Så får de sjekka de talla de finner selv opp mot "fasiten" liksom.

Skrevet

Tusen takk :)

blir så forvirra av alle forskjellige papirer at en kan bli tussete!!

Da kan jeg bare få sendt papirene uten å stresse mer med de opplysningene!

Skrevet

Jeg er også ansatt i kommunen- leverte kun søknadsskjemaet og bekreftelse på termindato. Resten går av seg selv i og med at du er kommunalt ansatt. :)

Skrevet

men når du da fylte ut det permisjonspapiret til kommunen, fyller man ut far sin del på fødsels-adopsjonspermisjon avvikles av far, eller under Fedrekvote tas ut ?

For tenker at far sin del er jo en del av fødselspermisjonen.

Under fedrekvoten lenger nede kan man fylle ut om den avvikles av far eller mor og ønsket periode. Hva gjør jeg?

Skrevet

Jeg er også ansatt i kommunen men kun med 25% men har jobbe mye ekstra dette året, så mnd inntektene mine har jo variert. Jeg har tjent 120000 til nå. men arbeidsgiver betalter jo bare i forhold til min stillings %, får jeg dekt resten av det jeg egentlig har krav på fra nav da? eller er de ekstra vaktene mine til ingen hjelp? På nav sa de at jeg fikk gjennomsnittet av de 6 beste mnd (10 mnd tilbake). Men gjelder ikke dette når arbeidsgiver betaler ut foreldrepengene? :/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...