Me.myself.agirl.and.one.more? Skrevet 22. september 2010 #1 Skrevet 22. september 2010 Er gravid med nr. 2 og var ikke plaget med bekkenløsning i forrige svangerskap. Nå kjenner jeg at jeg har vondt i venstre hofte og litt nedover låret, når jeg går og sitter. Kan dette være begynnelsen på bekkenløsning? Jeg har ingen erfaring med det og vet ikke hvordan det skal kjennes ut eller hvor det skal gjøre vondt evt....
Mamma`n til Ole Kristian Skrevet 22. september 2010 #2 Skrevet 22. september 2010 Hei Jeg har heller ingen erfaring med dette:/ Hos meg begynte jeg for noen uker siden og kjenne en stølhets følelse i rumpeballene, særlig om kvelden når jeg var sliten..... Så kom det som kastet på meg, vondt på innsiden av lårene. Særlig på høyre side og litt opp mot skambenet. Vondt å strekke helt ut når jeg går, vondt når jeg skal reise meg fra en stol eller sofa og begynne å gå. Og ikke minst vondt når jeg skal opp av sengen. Noe verking, men det er denne støle følelsen.....i går hadde jeg vært ute og tråkket litt og kjente da smerter på utsiden av høyre lår og litt ned i leggen:/ Men vet ikke om dette er bekkenløsning eller en låsing. Skal til fastlegen i morgen, får da en henvisning og har time hos fysio på fredag. Så da håper jeg på å få litt svar på hva dette er......ser ikke lyst på o dette skal fortsette og kanskje bli verre de uken jeg har igjen.....er 23 uker i dag. Klem fra meg
Snellamedto Skrevet 22. september 2010 #3 Skrevet 22. september 2010 Hei! Jeg er 22 uker på vei og har siden jeg var ca 15 uker fått vondt på den ene siden av rompa og i hoftene, og noe i korsryggen. Det kommer hvis jeg går, står eller sitter lenge, eller har vært mye i aktivitet i løpet av dagen. Jeg spurte legen om dette kunne være begynnelsen på bekkenløsning, og om jeg burde holde meg i ro, men han mente at det ikke var det, og så lenge jeg klarte å stå på ett ben var det ingen fare. Kjenner også en del flere som har hatt litt vondt/ støl i rumpa, hoftene og nederste del av ryggen under svangerskapet uten at det har blitt noe bekkenløsning av det. Skulle nesten bare mangle, det er mange muskler i området som utsettes for nye ting! :-) Men får du mer strålesmerter og får problemer med å snu deg når du ligger i senga, gå ut av bilen etc, bør du ta kontakt med lege.
Sussi_med_nr.2 Skrevet 22. september 2010 #4 Skrevet 22. september 2010 Jeg er 21 uker på vei og har hatt bekkenløsning noen uker nå. Får sinnsykt vondt helt nederst i korsryggen, så vondt at jeg noen ganger ikke klarer å tråkke på høyre foten. Klarer nesten heller ikke å snu meg når jeg ligger i sengen, og det gjør veldig vondt å gå ut av bilen f.eks. Har også i det siste kjent smerter i rumpa i tillegg til ryggen. Er nå 50% sykemeldt og det hjelper å ta det med ro. Men når jeg har bøyd meg 3 ganger og gått litt er det like vondt igjen så legen har sagt jeg må forberede meg på å gå ut i 100% sykemelding etterhvert...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå