Anonym bruker Skrevet 22. september 2010 #1 Del Skrevet 22. september 2010 Jeg blir så usikker på levering av gutten min i bhg. Han er 14 mnd og går i en ganske stor bhg på Grünerløkka. Tilvenningen gikk forsåvidt greit, men jeg sliter veldig med levering om dagen. Vi er tidlig på'n så knerten spiser frokost i bhg. De har fellesfrokst, alle basene er sammen den første timen. I utgangspunktet syns jeg dette er et flott tiltak, barna blir kjent med hverandre og andre voksne. Problemet er at jeg føler ofte at jeg blir oversett og innimellom overkjørt av personalet. Trist nok er det spesielt pers. på hans base jeg føler ikke ser oss ordentlig på morgenen. Jeg opplever stor forskjell på hvem som er på tidligvakt både fra hans base og de andre basene. Det er f.eks en der som alltid ønsker velkommen, forteller barna at hun er glad for å se de osv. Hun jobber selvfølgelig ikke på knerten sin base:( De eneste gangene levering går knirkefritt er når hun tar han imot. Og hun er ikke engang på hans base! Jeg har opplevd at barna ikke får vann til frokost, voksne som snakker om sykdom og vikarer over kaffekoppene og ikke enser at jeg står der med knerten på armen og lengter etter noen trygghetsord og et vennlig ansikt. Og da lurer jeg jo, er det sånn resten av dagen? Ser de ikke knerten, og de andre barna? Kan jeg ønske å bytte base? Skulle så gjerne hatt han på den basen hvor hun som alltid tar imot med et smil og vennlige ord er. Jeg ser henne ute når jeg henter også. Hun sitter gjerne i sandkassa med en skokk unger og synger, leker og ler. Uff, det er så mye jeg stusser over i bhg og jeg har ingen erfaring fra før. Skulle bare ønske det var fler som henne! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142351066-basebhg-levering-fellesfrokost-mm/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. september 2010 #2 Del Skrevet 22. september 2010 Det er ikke bra i det hele tatt. De ansatte skal ta i mot barna på en hyggelige og inlkuderende måte om morgen, slik at både barn og foreldre føler seg trygge. Det er ikke godt å levere barna et sted man er redd for at de ikke blir sett! Tror ikke nødvendigvis basebarnehagene er så bra for de minste, de blir lett borte i mengden. Ikke så godt å ha så mange ulike voksne å forholde seg til heller. Og så er det nå en gang sånn at med den kjappe utbyggingen av barnehager og behov for personell så er det ikke nødvendigvis de som har mest erfaring med eller interesse av barn som jobber der - unge vikarer med pause før studiene, fremmedspråklige som er utplassert i språkpraksis gjennom NAV, partysvensker som sparer penger til jordenrundtreise og div andre som har dumpet borti barnehagejobben på veien. I tillegg til nyutdannede besserwisser 23-åringer som ikke har barn selv. Og selvfølgelig også flinke kvalifiserte folk, men de er det ikke nok av til å dekke opp alle de nye barnehagene som er bygget. Syns du skal si fra! Si at du forventer at barnet ditt blir tatt godt i mot om morgenen, at dere blir hilst på og at barnet ditt blir inkludert. Dette er en liten gutt! De ansatte får jammen med ha fokus på barna! Man må ikke være redd for å si fra, det bør være noe mer enn bare oppbevaring av ettåringer. Har opplevd mange som sier at det hjalp å si fra - og noen som ikke syns det hjalp, da får man bare følge magefølelsen og bytte barenhage. Av nysgjerrighet, hvilken barnehage på Grl er det? Øverst eller nederst? Ny? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142351066-basebhg-levering-fellesfrokost-mm/#findComment-142352514 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 22. september 2010 #3 Del Skrevet 22. september 2010 jeg må henge meg på her. jeg har jobbet 10 år i bhg og har aldri skjønt hva de som ikke ser barna egentlig gjør i barnehagen! altså de ansatte. de skal SE barna! SE foreldrene! ikke stå men kaffekoppen og glo! jeg ville så absolutt ha tatt meg en prat med ped.leder eller styrer! det skal ikke være slik! skjønner at dette kan være en vanskelig samtale, men tenk på at det er det aller dyrebareste du leverer ifra deg til disse folka hver eneste dag! da min sønn var var ett år begynte han i en bhg som overhodet ikke fungerte! de drakk kaffe mens de hadde gutten min på fanget, møtte oss ikke i garderoben, hadde for mye og for lite klær på ungen når han sov, ga ikke beskjeder videre+++ vi var så heldige at jeg kunne være hjemme et ekstra år, men det var bare flaks. vi søkte ny barnehage og den er helt super! det skal sies at vi gikk fra basebarnehage til familiebhg. der gutten vår er nå er det bare ei dame som jobber, hun har fire barn under tre år, men samarbeider mye med andre bhg rundt seg så hun er sjelden alene som voksen. hun tar beskjeder på alvor og sier ifra hvis det er noe hun savner fra vår side:) herlig dame:):) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142351066-basebhg-levering-fellesfrokost-mm/#findComment-142353581 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2010 #4 Del Skrevet 26. oktober 2010 Basebarnehage er nok litt både og ja. Det blir mange barn og mange ansatte. Det som er viktig da er å dele ungene i grupper uansett. Jobber selv i basebarnehage og hos oss er de minste på base i 1 egt, mens de største er i 2 egt. Vi som er på småbarn spiser på vår base og de som er på storbarn spiser på sin base. På vår småbarnsbase er det to grupper med 18 barn i hver gruppe. Vi har gjort det sånn hos oss at det alltid er folk fra begge gruppene på jobb og med det så spiser vi gruppevis på hvert vårt bord. Jeg tror det er viktig at små barn ikke har for mange å forholde seg til og at det er best for dem å være i mindre grupper selv om de går i basebarne hage. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142351066-basebhg-levering-fellesfrokost-mm/#findComment-142481302 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå