Gå til innhold

Om leie og sparking

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste gangene jeg har vært hos JM, har jeg fått beskjed om at småtten ligger med hodet ned, men selv er jeg litt usikker - jeg kjenner da kun spark i nederste delen av magen?! Ribbeina blir spart, mens urinblæra får gjennomgå, og det får jeg liksom ikke helt til å stemme med at hodet liksom skal ligge nederst (da har jeg vel i så fall litt av en akrobat inni her?) Noen som har noen erfaring på dette, som er sikker på hvordan babyen ligger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jordmora har sagt det samme til meg... Og jeg har også stussa på bevegelser langt nede i magen/ned mot bekkenet...

Tror kanskje det vi kjenner er hode og armer? Jeg har tenkt på det i alle fall... At vi kan jo kjenne andre deler av kroppen til babyen også, når den tar sats der inne, selv om man tenker jo helst at det er beina... :)

Skrevet

Babyen min har forresten ligget med hodet ned hele tida, og nå er det visstnok også festa (det ligger i alle fall dypt nede i bekkenet), og jeg kjenner enda rare bevegelser langt nede... :)

Skrevet

Kanskje du kjenner at hodet sprenger litt nedover?

Ellers så husker jeg fra sist at jeg hadde "sparking" helt nederst på magen ved bekkenet, nesten ut på låret , og jeg syntes det var utrolig ekkelt... Regner med det var en arm som bokset....

:-)

Skrevet

Bebisen min har ligget med hode ned i mange uker nå (jeg er i uke 39), men hodet ikke festet... Hun slår meg eller beveger mye med hode nede i bekkenområdet/blæra.. også sparker hun meg oppover i ribbeina/livet... gjerne samtidig :) trangt for henne nå!

Skrevet

Jeg er i uke 40 og frøkna har ligget i samme posisjon med hodet ned gjennom nesten hele svangerskapet. Selvom hodet er festet kjenner jeg både bevegelser og borring i bekkenet. Dette er nok både armer, og hodet ettersom hun har lite plass.

Jeg har kjent veldig lite spark, mest bevegelser egentlig. Når jeg kjenner spark, er det kun ut mot venstre side ettersom ryggen hennes ligger mot høyre. Ikke kjent et eneste spark mot ribbena gjennom hele svangerskapet, så det er nok veldig inviduelt.

Skrevet

Var hos JM i går og hun sa at hodet var festet og ligger veldig langt nede. Disse sparkene mot blæra og nedover er nok når han strekker seg og da kjenner jeg ofte spark mot min høyre pupp. Har tenkt at kanskje han sparker velig hardt i puppen for å prøve å komme seg ut :) Det er en velig rar følelse i bekkenet når han hikker :D

Skrevet

Dette blir bare en teori fra min side, men da jeg var på 3d ultralyd for noen uker siden så lå gutten med hodet ned og foten foran ansiktet - kan det forklare hvorfor hode og spark er på samme sted?

Skrevet

Og om jeg ikke tar helt feil her - er det godt mulig dere kjenner spark nedover.

Babyene ligger liksom ikke utstrakt i magene våre.. så hvis hodet ligger nedover, vil rumpen komme opp mot ribbeina/mellomgulvet og beina krøket nedover mot blæren igjen.

Beste forklaringen jeg kan komme med...

Skrevet

Er nok armene og hodet du kjenner langt der nede. Er i uke 40 og baby har ligget likt nesten hele graviditeten, føttene glir frem og tilbake på venstre side av magen, ingen spark mot ribbena i det hele tatt. Langt nede i bekkenet kjenner jeg armene hennes bokse rundt. Tror det er veldig individuelt hvor man kjenner det, særlig etter hvor lang rygg man selv har!

Skrevet

Lillegutt har ligget med hodet ned lenge lenge og er festet, er i uke 40 nå. Jeg kjenner masse bevegelser, boksing i underlivet/i siden, hodet som borer seg ned, spark i ribbena, og i det siste stadig skifte fra leie 1 til 2. God "svung" i denne lille kroppen. Tror nok også det er albuer og knær jeg kjenner, og ikke minst rumpa som deiser opp :)

Skrevet

jeg har også fått beskjed om at snuppa ligger med hodet ned, men er usikker på det selv ettersom jeg kjenner spark overalt.

I forrige svangerskap så hadde jeg masse spark i ribbeina, men denne gangen er det ut til siden, i lysken, på toppen av magen og i ribbeina. Skikkelig turner hvis det er hodeleie...

Det jeg kan si er at selv om jeg forrige gang kjente mange spark i ribbeina fikk urinblæra flere treff, sannsynligvis av armer. Kanskje småtten din også er aktiv med armene siden blæra får gjennomgå?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...