Gå til innhold

Gravid og Egypt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er nå i andre måned etter at jeg sluttet med prevensjon. Vi reiser til Egypt neste måned, og har ikke begynt å prøve så intenst ennå, men muligheten for å bli gravid er der jo.

Noen som har vært gravid på ferie i Egypt?

Litt engstelig for å begynne å prøve pga dette...har jeg noen grunn for det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :) Tenker litt på det samme... Jeg og samboeren reiser også til egypt neste måned. Har ikke fått TR ennå, men hun kommer nok. Hvis jeg er så heldig å ta feil, så har jeg tenkt litt på dette med å reise til egypt hvis jeg er gravid... Noen tanker/meninger?

Skrevet

Hadde en venninne som var i Egypt da hun var ca 3 mnd gravid. Tror hun var litt forsiktig med hva hun spiste (ikke kylling) og bare vann fra flaske. Det gikk kjempefint :) Bruk sunn fornuft - ikke spis noe fra gateselgere, og vær litt forsiktig med salat - sånne ting.

Skrevet

Jeg bor i Tunisia og jeg kan si at så lenge kjøttet er gjennomstekt og grønnsaker og frukt er vasket og skrelt så skal det ikke være noe farligt. Og man bør drikke vann fra flaske og vær forsiktig meg yougert, oster og melk produkter..

Ikke klapp katter og hunder da de ofte har rabbis..

Ha en fin tur :)

Skrevet

Jeg var Egypt og var ikke gravid, men ble veldig dårlig, skikkelig diare og oppkast i 5 dager og spiste kun mat fra hotellet og vann på flaske selfølgelig,vi var der i 11 dager og hele ferien ble et lite hyggelig minne

Hadde ikke reist hvis jeg visste jeg var gravid, men det er du jo ikke ennå som du vet??

Så hvis dere er prøvere så hadde jeg reist , det er jo ikke så langt fram i tid

Skrevet

Ville bare si at jeg har vært i Egypt med unger og det hele, 2 ganger, og ingen har blitt syke. -Og vi var ikke på luksusferie, for å si det sånn... Har også ei venninne som har bodd der og vært gravid i flere mnd. Det gikk helt fint:) Ble forøvrig skikkelig matforgiftet på et luksushotell på Kreta, gravid med tvillinger(på bryllupsreise faktisk). Det gikk jo bra, men man vet jo aldri liksom... Jeg hadde reist ihvertfall...

Skrevet

Hei. Begge gangene jeg har vært gravid har jeg vært på ferie i Egypr. Førstegang var jeg 6 uker på vei og siste gang var jeg 4 mnd på vei. Verken jeg eler reisefølge på 15 personer var syke, men var sefølgelige forsiktige. Passe på at kjøtte er godt stekt, vann på flaske osv.

Så jeg ser ikke noe grunn til ikke å begynne å prøve :-)

Skrevet

hei. vi prøver også og få barn og skal selv til egypt om en måned.

vis jeg er så heldig og er gravid innen den tid så har jeg bare tenkt til og bare passe litt mere på hva jeg spiser. Så jeg tror vi kan reise med god samvittighet!!!! men har lest flere steder at man skal passe på så magen ikke blir for varm når man er gravid så barnet ikke blir overopphetet, hvet du om dette gjelder når man bare er 4-7 måneder på vei også?

Skrevet

tusen takk for svar dere!

kjekt å høre at så mange har gjort det selv, og at det har gått bra, så da bare begynner vi prøvingen!! blir uansett ikke så fort gravid, men ville bare være på den sikre siden;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...