Gå til innhold

baby sliter veldig med å bæsje NYTT 10:07 22.09.2010

Anbefalte innlegg

Skrevet

NYTT 10:07 22.09.2010

jeg har en baby på snart 2mnd..han sliter veldig med magen sin.vi ligger våken hele natta når han skal bæsje..han tar i og tar i,fiser og fiser..skriker og grynter..og må gi han pupp for d er det eneste som hjelper-noe som resulterer i at han gulper/kaster opp,for han spiser sikkert for mye(kjenner ikke sin begrensning...?)

tror dere minifom,sviskersaft eller malt vil hjelpe han?kan han få d når han er så liten da?er d evt noe annet som vil hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Malt kan de få helt fra fødselen av:) Ville prøvd det:) Ellers kan du drikke litt amme-te eller fenikkel-te:) Det skal hjelpe på luft:) Dette kan du også gi på sånne engangssprøyter om du ikke syns det er noe godt:) Amme-te kjøpes på apoteket, fennikkel-te får i butikken.

Prøv en kombinasjon av te og malt.

Minifom har jeg ingen erfaring med og ville heller prøvd malt før sviskene siden disse er anbefalt fra 4mnd.

Lykke til!:)

Skrevet

takk,men hvordan skal jeg gi malt når jeg ammer?jeg må vel blande det ut m noe

Skrevet

Bland ut med kokt avkjølt vann og gi det med skje. Vet ikke hvordan det er med en så liten baby da, hvis vannet går greit å gi så tidlig, så putt malt oppi:)

Skrevet

Høres nesten ut som mine :-) Når han presser så mye og bruker magemusklene sine til det, tenker jeg at det er naturlig at han vil gulpe mye ved påfyll. Samme som når vi trener rett etter at vi har spist og smågulper mat under hele treningsøkten...

Min erfaring på hva som hjelper; minifom og det å legge barnet enten på magen eller venstre side når det skal sove. Ligger det på siden så legg gjerne noe tett inntil nesa eller ansiktet. Gulpeklut eller annet. Det har roet ekstra her i huset.

Jeg har forresten gitt malt i ren form, men kanskje ikke så tidlig som 2 mnd. Husker ikke helt...

Skrevet

du kan gi malt i ren form så tidlig. Det er bare å ta litt på fingeren eller smokken og gi. Eller så kan du prøve skje,men det er lettere å gi på finger/smokk.

Skrevet

heei eg har gitt sviske saft fra jenta me hva 2 månda og hu slete virkelig me og ha avføring og sviske saft det hjelpe virkelig:d

he prøvd maltvann og da hjalp ikke så veldig.

Skrevet

Jeg ville gitt svisker i steden for malt.. malt inneholder både gluten og sukker, mens svisker kun er svisker.. Ingen fare å gi det før de er fire mnd..

Jeg ga svisker fra hun var litt over 1,5 mnd..

Skrevet

Jeg ville gitt svisker i steden for malt.. malt inneholder både gluten og sukker, mens svisker kun er svisker.. Ingen fare å gi det før de er fire mnd..

Jeg ga svisker fra hun var litt over 1,5 mnd..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...