Underveis --> Skrevet 22. september 2010 #1 Skrevet 22. september 2010 Tok ut spiralen for et par uker siden, og er det vanlig at man blir litt "funny" i systemet etter det? Har hatt milde "menssmerter", strekk og det som sikkert kan forveksles som eggløsningssmerter (vel, smerter og smerter...). Har antakelig el i dag, så er ikke gravid (ennå!), men det er kanskje lov å håpe på at systemet er overaktivt etter at spiralen er borte. Pleier å ha en rimelig rolig, stille og stabil syklus når jeg ikke bruker prevansjon. .. og hvordan er det med denne spiralen? Er man virkelig fruktbar med en gang? Og er man like fruktbar, eller mer/mindre? Heldigvis er jeg ikke like opptatt av det denne gangen (ble jo helt loco forrige gang), selv om alle selvfølgelig har lyst til å få det til på første forsøk ;-)
Suss@ med 3 gutter Skrevet 22. september 2010 #2 Skrevet 22. september 2010 Luer på mye av det samme her, skal snart ta ut spiral og er ganske ¨så spent på dette her.. Er det nummer to du skal til på?
lille nina*Mamma til tre+spire Skrevet 22. september 2010 #3 Skrevet 22. september 2010 Hei Tok ut min hormon spiral 30 aug i år, det gikk 4 dager før jeg hadde en liten blødning på 2 dager,så hadde jeg opphold i nesten en uke,før jeg blødde igjen i ca 4 dager. Har tatt et par El tester, men enda ikke hatt noen el som jeg vet om men har det ikke travelt.. Hadde mye murringer nesten som kynnere de første dagene etter at hormon spiralen var fjernet. I følge min lege og gynekolog så er man fruktbar med engang hormonspiralen er ute av kroppen;) men selvfølgelig tar det en stund før kroppen er i gjenge igjen;) Masse lykke til med prøvingen:) Vi hormonspiral damer får holde litt i hopen og se hvordan det går;)
*Lissi* Skrevet 22. september 2010 #4 Skrevet 22. september 2010 Fjernet homonspiralen min samme dag jeg skulle ha mensen. Blødde 3 dager (mye kortere enn jeg pleier) Gravid 14 dager senere:-) Lykke til!
♥(¯`°•.¸Skal jeg? Ja¸.•°´¯)♥ Skrevet 22. september 2010 #5 Skrevet 22. september 2010 Heisann Jg tok ut hormonspiralen i dag, så dette blir spennende. Postet et spørsmål i går på siden "spør jordmor" og fikk dette svart: " Det er vanlig med noe uregelmessig menstruasjon etter bruk av hormonspiral. For noen stabiliserer den seg ganske raskt, for andre kan det ta opptil et år. Om du ønsker å bli gravid er det ingen forhåndsregler du trenger å ta. Lykke til!" Så i følge de er det bare å sette igang, men at syklusen må stabilisere seg først. Har tidligere blitt gravid med p-piller og i 1pp med nr 2 (gravid samme mnde som jeg sluttet), så det blir spennende om det går like glatt denne gangen (Dog 10 år siden sist, så en kan kanskje ikke forvente det.....Men er jo lov å håpe!!) Lykke til, jenter!!
Underveis --> Skrevet 22. september 2010 Forfatter #6 Skrevet 22. september 2010 Takk for svar jenter! Tok ut spiralen et par dager etter mensen kom (jaja, kipt for legen, sikkert, men hvem bryr seg!). Husker faktisk ikke helt hvilken dag det var heller, men iflg fertilitetsmonitoren min, så skal jeg ha el i dag (sånn bortsett fra at jeg gikk tom for testpinner i går...). Livmora mi er jo helt gaik om dagen. Det hadde jo vært fryktelig moro om den satt med en gang, men selv under de beste forhold er det vel omtrent bare 50%, så vidt jeg skjønner. Nei, er jo bare å vente og se. 14 dager igjen... *stønn* Lykke til alle sammen! Pøka på ;-)
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 22. september 2010 #7 Skrevet 22. september 2010 Jeg fikk en blødning noen dager etter jeg tok den ut og så ingen blødninger på 9 mnd! :-)
clarice_starling Skrevet 22. september 2010 #8 Skrevet 22. september 2010 Jeg skal ta ut spiralen i morgen tidlig, og er veldig spent på det samme. Leser så mye ulikt. Har jo omtrent IKKE hatt mens m spiral. Noe på papiret v dobesøk bare. Men har vært litt mer siste halvåret, så har lurt på om det er litt "mindre hormoner" der Sist gang måtte jeg til og med finne fram en tampong jeg hadde hatt liggende i 5 år Men jeg greier ikke å huske når det var.. har liksom ikke helt hatt telling.. Aner da ikke hvordan jeg ligger an i forhold til mens nå, men er veldig spent.. og synes det er litt "crazy Men veldig spennende også. Synes ungene har blitt store, og vi har en avslappende hverdag.. og gode netter m søvn.. så blir overgang Har vanligvis hatt ganske regelmessig mens, og blitt fort gravid,,, så har liksom inbildt meg at det blir sånn denne gangen også... og ventet med å fjerne spiral til "det rette øyeblikk"... Blir gjerne ikke slik denne gangen.. kanskje vi må vente i mnd etter mnd?hmmmmmmm
lille nina*Mamma til tre+spire Skrevet 22. september 2010 #9 Skrevet 22. september 2010 clarice_starling:) Har hatt det likedan som deg,har ikke merket noe til det månedlige med hormon spiral.Kanskje litt mer det siste halvåret, litt mer faste rutiner på murringer i ryggen og spor blødninger. Er spent på hvor lang tid det tar før en spire sitter;) ser at de fleste her har blidd gravide veldig fort Lykke til med prøvingen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå