Gjest Skrevet 22. september 2010 #1 Skrevet 22. september 2010 Igår ble jeg og samboeren min enige om at vi skulle slutte med prevensjon. Har snakket veldig mye om det og igår ble det bestemt. Hvor lang tid ca. kan det ta før jeg blir gravid? Jeg er også redd jeg kan ha problemer med å bli gravid da min mor egentlig ikke kunne få barn (kom 2 når de slutta å prøve) og jeg har hatt vanncyste på ene eggstokken, men denne er nå borte.
nick_342242 Skrevet 22. september 2010 #2 Skrevet 22. september 2010 opp mot ett år er helt normalt. Tar det lengre tid bør man oppsøke lege. Lykke til
brutussa Skrevet 23. september 2010 #3 Skrevet 23. september 2010 ut fra det jeg har lest meg fram til er det helt normalt å måtte vente i opp mot 1 år. men tror det avhenger litt av hva slags prevensjon man har brukt. jeg har selv brukt p-sprøyte (ble seff ikke informert om at det kunne ta j*vli lang tid å bli gravid etterpå) og skal i gang med pergo denne syklusen (snart 15 mnd siden siste p-sprøyte)
Titti B Skrevet 23. september 2010 #4 Skrevet 23. september 2010 Vi har akkurat bestemt oss for å slutte vi også, så mandag sluttet jeg på pillen (yasmin). Så vi er i samme situasjon :-) Det er veldig nytt og spennende! Lykke til!
snuppo Skrevet 24. september 2010 #5 Skrevet 24. september 2010 tok min siste pille den 22. dette blir spennende,
LilleFru Skrevet 24. september 2010 #6 Skrevet 24. september 2010 Dere går en spennende tid i møte! sist jeg var gravid, ble jeg gravid på første forsøk etter jeg slutta på p-pille, mens første gangen gikk jeg 14 mnder (da hadde jeg ikke mer enn 5 el heller...) Altså - det kan ta kort tid eller lang tid, men det vanlige er vel å sjekke seg etter et år om det fortsatt ikke er noen på gang Masse lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå