Gå til innhold

De dyreste investeringene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her i heimen er det ikke babyutstyret som har kostet mest i svangerskapet, men et par ting som vil gjøre barsel- og småbarnstiden mye enklere, og som vi ikke hadde foretatt hvis vesla ikke var i vente.

*En ny bil,så nå har vi en ok passe gammel, og en splunka ny Mondeo stasjonsvogn. Jeg er Mondeo-fan og har vært i mange år, så det var innmari digg at sambo hoppa inn på fan-lista også:) Godt å føle seg trygg og ha god plass, for da datteren min var spedbarn hadde jeg en eldgammel Golf med tre defekte dører:S Tungvint da gitt, med barnevogn og greier..

*Varmepumpe! Og ikke noe billigcrap...neida, over 25 000,- men så gir den effekt selv i -30 :) Herlig til så mye, og tjener feks som en fryktelig dyr hårføner og kroppsføner blandt annet. Det beste er at jeg slipper å bekymre meg for at vesla skal bli for kald nede ved gulvet utover vinteren.

*Påbygg, en entre/inngang med direkte adkomst vaskerom med varmeskap +++. Hadde kommet uansett med tiden, men ble opprioritert da vi ble gravide.

Ellers skal jeg idag hente min Emmaljunga City Cross m/Citybag, MaxiCosi barnesete/stol og et stellebord. Dette fikk jeg for pakkepris, kampanjetilbud og ekstra stæsj; stellebag, 4 bleiepakker, pleieprodukter for mor og barn m.m. Til den nette sum av under 12000:)Syns jeg gjorde en veldig god handel jeg:)

Blir ikke mange utskeielser det neste året, men det skal vi overleve:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du pengetre i hagen?? :P

hihi :))

Vi kjøpte likegodt nytt hus, til den nette sum av ganske mange millioner, så vi får klare oss med de to halvgamle bilene vi har.. Men har sååå lyst på ny Mondeo jeg også! Eller en Subaru outback, som er felles favoritt her i gården. Men det er jo fint å ha noe å drømme om også...

Varmepumpe fikk vi av svigers i innflyttingspresang, og vi dro også inn litt penger fra mine foreldre til kjøp av babyutstyr. Fordi mamma og pappa hadde lyst, egentlig.

Så vi har klart oss godt, egentlig :) Og bra er det, når NAV ikke gidder å behandle søknadene mine om sykepenger, så jeg har ikke fått en krone i lønn siden mai...

Så vi ligger gjerne litt på etterskudd nå, kan en si..! Ikke en spesiellt god tanke siden jeg vet at de sitter på MINE penger!

Fant akkurat motivasjonen også til å ringe NAV atter en gang... Wish me luck!

Skrevet

Lykke til med NAV, de er satan!

Sitter også å venter på mange mnd lønn......

Skrevet

Vi har også gått til innkjøpt av ny bil, så vi får plass til gullet. Ettersom Den eldre opelen til sambo begynte å falle fra hverandre. Nå eier vi en 2004 mod. Land Rover Freelander. Veldig fornøyde ! :D

Skrevet

Den dyreste investeringen denne gang er....... amme-bh til meg, 2 stk! Til tilsammen litt under 400 kr. resten har vi fra før.

Ellers alt på stell, både hus og bil og klær og mer enn vi trenger av alt annet osv osv.

:-)

Skrevet

Slo til med sistemann og kjøpte nesten ny vogn, den dyreste jeg har kjøpt til nå, til den nette sum av 4.500. Emmaljunga duo 2008 mod.

Har bare hatt brukte vogner av ymse kvalitet til 3 barn, lånt eller kjøpt billig, så GLEDER meg til å kjøre nummer 4 rundt i noe som både føles og ser bra ut;)

Skrevet

Cadence, driter hestene dine penger eller??! Haha... Neida, det hørtes deilig ut å få kjøpt de tingene, fornuftig bruk av penger - absolutt :D

Her blir det ikke store innkjøpene gitt, siden vi har det meste fra før, men må jo ut med noen tusen i barnevogn og bilsete hvertfall. Men vi har *gulper* ikke kjøpt det ennå. Heldigvis skulle mine gode svigerforeldre hjelpe til med vogna da, så da blir det ikke så gæærnt. Vi er ikke akkurat de rikeste iom at jeg er student :)

Skrevet

Signerer hi!

Vi har pusset opp for rundt en 100 000 kr, i tillegg kjøpt ny bil (renault laguna) , og nå har vi vært å kjøpt nytt kjøleskap, komfyr og tørketrommel!

barne utstyret har vi vært veldig heldige med da mange fra min side av familien har gjort seg ferdige med barn og har de yngste mellom 6mnd -2 år, så har fått arvet masse masse flott utstyr :-) blir jo selvsagt likevel ett par tusen i barneutstyr, men langt mindre enn hva vi hadde måtte brukt! Men ser litt lysere på tiden fremover, har planta pengetre i hagen! Lover å dele om dette skulle føre til suksess! hehe

Skrevet

Skjønner vi har sluppet billig unna:-D Dyreste babyinnkjøp så langt er brukt babybilstol til 1000 spenn... Ellers vært utrolig heldige og arvet masser av utstyr. Hos oss har de "store" utgiftene vært til prøverør (som ikke ble noe av) og alternativ behandling (som gav resultat:-D).

Også blir vi eiere av et hus til på fredag da... Så da vet vi vel hva vi skal bruke penger på i året som kommer... Totalrenovering! Og vi som endelig var ferdig med å renovere det gamle huset vi bor i;-) Kanskje vi skulle plante noen pengetrær vi også? Har noen hundre mål å plante på, så det kunne jo vært noe;-)

Skrevet

Har sluppet ganske billig unna her. Dyreste og eneste vi har kjøpt selv er en bilstol. Resten av utstyret har alle besteforeldre vært å kjøpt inn i tur og orden, så vi har vært ganske bortskjemt og heldige :)

Blir nok værre utpå nyåret, for da skal vi igang med husbygging og bytte ut bilen, så utgiftene kommer de, bare litt senere.

Skrevet

Tja, jeg har ikke full kontroll på alle mineraler og metaller som befinner seg i de forskjellige bekkene hestene drikker fra, så det kaaaan jo hende at det er litt gull tilstede i møkkahaugen *tjihi* Men satser ikke på noe gullgraving her i gården altså, møkkaarbeid er det nok av fra før :)

Skrevet

Hehehe :D

Skrevet

Flott å høre det er flere som har kjøpt litt! Fnise!

Vi har kjøpt oss nytt hus (nytt for oss i allefall), masse som må pusses opp her, men helt ok å bo i så lenge! Ville ha 1 sovrom til hver av ungene!

Så har vi kjøpt oss ny campingvogn, denne kjøpte vi også for at vi ville ha en køye til hver av ungene! Ble litt dyrt, Men regner med at vi skal ha den i mange år!

Ny bil står på ønske lista, har vanlig bmw nå, men vil ha en starsjonsvogn!

Det meste av barneutstyr har vi etter de 2 andre, men noe måtte vi kjøpe nytt, sånn som barnesete, klær, stellepute, badekar, og så blir det antageligvis ei ny vogn også!

Har 2 jenter fra før og venter gutt nå, så vi ville ikke akkurat bruke rosa til han! :) Derfor e del nytt!

Her skulle jeg ønske pengene vokste på trær, for jeg er hjemmeværende uten noen form for pengestøtte, så vi må pent klare oss på den inntekta mannen min har! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...