Anonym bruker Skrevet 21. september 2010 #1 Skrevet 21. september 2010 Jeg har ikke kondis, ikke litt engang. Skulle så gjerne ha startet å trene, men føler at jeg må klare litt mer hva kondis angår før jeg starter med mer seriøs trening av styrke og uthold. Kan en slik billig sykkel være grei nok å starte med? Jeg har ikke allverdens økonomi, så dyrere saker er uaktuelle, egentlig.. Og å gå turer og slikt er ikke lett i min hverdag da jeg er alene med barn og jobber. Tiden strekker ikke til så lenge barnet er våkent.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2010 #2 Skrevet 21. september 2010 JA! All trening er god trening, er mitt motto! Du må bare huske å presse deg, du burde holde deg på minimum 60 rpm (rotasjoner pr minutt) for å presse deg litt. Forhåpentligvis har den en indikator på slikt. Lykke tl!
Anonym bruker Skrevet 22. september 2010 #3 Skrevet 22. september 2010 Ja, det vil hjelpe. begynte selv med en ergometersykkel fr Europris. Viste hastighet og lengde og that's it....Hadde sånn hjul og skru på og 8 ulike motstandsnivå. Begynte med 40 minutter 2 kvelder i uka, men gikk raskt over til å prøve 3 gang i uka.....Sett den foran tv og tråkk ivei:o) Viktig at man tråkker så man blir svett og ANPUSTEN!! JEg begynner fortsatt med 5-10 min på det letteste nivå, så øker jeg på oppver 5 min på hvert "motstandsvalg"...I starten kommer man kanskej ikke mange nivå opp, men det går seg til ) JEg har "midt-i økta" runder hvor jeg kjører 5min på det tyngste jeg greier, 5 min på det letteste og 5 min på det tyngste osv..Og bytter en 3-4 gang på disse nivåene..Før jeg roer helt ned i 10 min på et "Behagelig nivå":..Men jeg har gått over til en litt dyrere elipsemaskin, for jeg trener 1t hver dag ) Anbefaler elipsemaskin istedet for sykkel. Inkluderer flere muskelgrupper og mer "Naturlgi" bevegelse for kroppen. Særlig om du etterhvert ønsker prøve jogging så er overgangen veldig "smooth"..Fra sykkel til jogging er det nesten somå begynne og trene på nytt fordi man bruker andre muskelgrupper..Elipsemaskin til sykkel på vårsesong er også en grei overgang.... Man kan få kjempebillige elipsemaskiner også..Ikke invester i noe dyrt dør de VET du bruker det ) Forskjell på dyre og rimelige er at de billige ofte ikke tillater like høy vekt på bruker, det er færre motsatndsnivå og de tåler ikke like hyppig bruk,- og iallefall ikke om 3-4 stk skal dele på den....Og belaste den ulike hver gang(mtp på ulike tekninkk) Samt en del funskjoner er ikke der,- men de har man heller ikke bruk for i en slik oppstartsfase...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå