Gå til innhold

Utskraping pga Ullevåll-tull!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg oppgitt og frustrert...

Hadde en MA i august, og fikk piller som skulle starte aborten 11. august. 18. aug tok jeg en blodprøve som skulle gi Ullevåll svar på om hcg-en var ute av kroppen, altså om alt fosteranlegget hadde kommet ut. De skulle ringe meg hvis det ikke var i orden.

Jeg hørte ikke noe fra Ullevåll, og regnet med at alt var fint, og denne uken er det 6 uker siden. Jeg snakket med CFC igår, som sa jeg skulle bli scannet av gynekologen min, samt ta p-piller i 21 dager for å få en menssyklus som jeg kunne starte på Gonal F i, jeg så altså for meg et nytt IVF-forsøk om 5 uker.

Var hos gyn idag, og i livmoren var det mye fosterrester...

Gynekologen ringte Ullevåll, og de fant ikke blodprøven i systemet sitt! Gynekologen ble oppgitt og ba dem skjerpe rutinene. Sånt går jo ikke an! Nå må jeg gjennom en utskraping med full narkose i overmorgen, og dette skulle Ullevåll oppdaget og innkalt meg til for mange uker siden!

Jeg kjenner at nå er jeg sliten og matt. Dette skal liksom ingen ende ta. Nå må jeg på en måte igjennom hele abortprossessen på nytt, og blir ytterligere 3 mnd forsinket til neste IVF-forsøk...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt at du er oppgitt og frustrert.... er liksom ikke sånt man trenger eller forventer i din situasjon.

Håper du finner en måte å få tiden til å løpe avgårde.

Skrevet

Utrolig irriterende - for et rot! De fortjener virkelig en skriftlig klage. Håper alt vil gå greit og riktig for seg nå :-)

Skrevet

Sånt skal IKKE skje. Helt enig med Pippi. Skriftlig klage! Føyer seg bare inn i rekken av sykehustabber.. Man må rett og slett selv etterspørre resultat, innkallelser osv. Det hjelper ikke deg i din situasjon, men alt må gjøres for å forhindre at andre kommer i tilsvarende situasjon!

Skrevet

Det er ikke mulig!!!! Etter 6 uker, og så må du gjennom prosessen på nytt! Det er dårlig oppfølging fra Ullevål og det bør de få seg en skrape for! Jeg tok de pillene på en lørdag, ble skrevet ut av sykehuset på søndag, og var til kontroll allerede tirsdag for å se om alt var kommet ut. Har ikke tatt hcg-prøver, har bare vært hos gynekolog. Skulle egentlig sjekke hjerteaktivitet den timen, så jeg regnet med at den ble avlyst, men gyn sa jeg bare skulle komme da for sjekk. Slimhinnen var fin og alt var kommet ut. Men har blødd mye og mye koagulert blod etter det. Blør enda litt. Er veldig slapp og svimmel så jeg fikk komme ned til legen på fredag. Hadde for høy crp, så jeg går nå på antibiotika. Du har ikke fått feber og infeksjon/betennelse siden du har gått så lenge med mye rester? Lykke til i morgen:-)

Skrevet

Ja, jeg har virkelig lært at man ikke skal ta manglende prøvesvar for god fisk!

Heldigvis har jeg ikke kjent meg noe dårlig, infeksjonsfare var det første jeg tenkte på også. Jeg har tenkt å skrive et klagebrev, dette kan ikke bare passere!

Gynekolologen min fortalte om en annen pasient han hadde som hadde tatt prøver for kreft i livmoren for en stund siden, og som også hadde tolket manglende svar som positivt. Hun kom til gynekologen min nylig, og der oppdaget han at det var kreft. Det var jo mye verre. Sånt skal bare ikke skje!

Nå håper jeg bare at jeg slipper å vente så mye som 3 mnd, men at jeg kan starte så snart blødningene etter utskrapingen er over. Etter pilleaborten varte det i nesten 4 uker, men det var vel fordi alt ikke var ute.

Jeg synes vi takler så mye mer i denne prosessen enn jeg noen gang kunne forestilt meg på forhånd. Heldigvis.

Skrevet

Herregud så sykt!!! Dette burde absolutt ikke gå an! Holder med deg i å klage til pasientklagenemda! Og stakkar hun du forteller om med kreft.... Jeg blir helt matt. Vel er de bare mennesker som jobber der - men det får da være grenser...det er liv det handler om!!!

Ønsker deg masse lykke til og håper neste IVF bærer de fruktene du fortjener :) :) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...