Anonym bruker Skrevet 21. september 2010 #1 Skrevet 21. september 2010 Har dere alt under "kontroll"? Har 4barn, går i full jobb, føler alt hoper seg opp, har vel ca 10klesvasker på "vent", skittent hus, føler eg ikke rekker rundt. Flere? Uff føler meg som en dålig mor, skal jo ha ork til alt da. Eldste er 7år, og kan ikke hjelpe til så mye selv enda. Trenger noe trøstende og oppmuntrende ord
Anonym bruker Skrevet 21. september 2010 #2 Skrevet 21. september 2010 Hehe...slapp av! Vi er en familie på "kun" 3 stk- jeg, min samboer og sønnen vår på 15 mnd. Jeg begynte å jobbe fullt etter endt permisjon, for en uke siden, og siden da har alt sklidd ut når det gjelder husarbeid og innkjøp av mat. Vi har da mat i hus, men matlagingen går litt enklere og kjappere for seg enn tidligere, og jeg føler vi stadig mangler noe. Tidligere storhandla vi, men nå blir det småhandling hele tiden og vi har ikke ingredienser for middager til hele uka liggende klar, slik vi hadde tidligere. Jeg er konstant stressa og selv om vi bare bor i en leilighet på 70 kvm har jeg ikke fått støvsugd eller moppa siden jeg begynte i jobb. Klesvasken hos oss ligger også på vent, og jeg tar kun det mest nødvendige. Jeg er kjempesliten etter jobb, antagelig fordi jeg har en hektisk jobb og nå har jeg ikke vært i jobb på godt over et år, så ting må nok bare gå seg til I tillegg til å være kjempesliten etter jobb har jeg pådratt meg en vond forkjølelse, så har de siste dagene vært ganske redusert pga det også. Regner med vi kommer litt mer i rute etterhvert så frem til da får jeg bare ta ting som de kommer og lære meg å leve med litt hybelkaniner og overfylte skittentøyskurver Når det gjelder min samboer så kan jeg bare med en gang få sagt at han aldri har vært flink til å engasjere seg i noe som helst husarbeid uten at jeg maser på ham Så nei, det er ikke bare dere som ikke har alt under kontroll. Og med 4 barn og full jobb har hvertfall jeg full forståelse for at ting sklir ut
Anonym bruker Skrevet 21. september 2010 #3 Skrevet 21. september 2010 Her er det to barn og det er ikke ajour i det hele tatt... Jeg er nysgjerrig, er det "tillatt" å skrive asjur nå, på linje med feks sjampanje istedenfor champagne? Bare lurer, ikke meningen å være frekk eller noe :-) Forresten, all respekt til deg som har 4 barn under 8 og jobber!
Sånn kan det gå Skrevet 21. september 2010 #4 Skrevet 21. september 2010 Er da ikke så nøye å ha alt perfekt. Nogenlunde ajour er det her i huset, men får ikke hetta av hybelkaniner og et par maskiner på vent på vaskerommet nei.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2010 #5 Skrevet 21. september 2010 Har 4 barn hvorav 3 på barneskolen. Jeg velger å være ajour med oppfølging av lekser (sjekker lekser til alle hver dag), følger opp fritidsaktivitetene deres, ordentlig middag hver dag, og at de hele tiden har rene og pene klær (men har ofte både 3 og 4 maskiner med klær på vent til vask). Prioriterer viktige ting og bortprioriterer "mindre viktige ting" som husvask osv. Både jeg og mannen jobber full tid, og klarer til og med å lufte hune hver dag i tillegg=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå