Gå til innhold

litt spes spm men exu vs rier??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om smerter ved exu kan sammenlignes med rier?? Er førstegangs og har da ikke kjent rier før, men har hadt exu med store smerter og indre blødning osv og det var et hel.... jah. Bare lurer på hva jeg har i vente når tiden kommer for rier. Vet det er et spes spm men men...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har også hatt en ex.u , i fjor.

Tror smerter både for rier og ex.u er veldig individuelt, akkurat som fødsel generelt.

Jeg ville jo sagt at rier er mye verre, og sammenligne det med sinnsykt sterke mens smerter ganger 100! Mens andre har en annen oppfatning av rier.

Jeg hadde ikke ex.u med blødning da. Ble operert i uke 11. Heldigvis før det gikk så langt, ble bare undersøkt på grunn av store smerter, jeg trodde jo "bare" jeg var gravid.

Skrevet

jeg fikk rier da jeg hadde ex.u. Derfor kjente jeg igjen når åpningsriene mine startet...

Skrevet

Jeg har opplevd exu med sprukken eggleder og store indre blødninger og kan virkelig si at det var mye verre enn riene er i starten av fødselen. Altså du vet når du har rier for å si det sånn, for du kjenner det, men sprukken eggleder var det verste eg har kjent, men når det kommer til rier, så var riene i slutten av fødselen så vonde at jeg ville dø de også....

(fra 6-7 cm var det ikke så greit lengre,men da hadde jeg jo visst en stund at jeg hadde rier....) Frem til va var exusmertene verre...

Skrevet

okei, ja er som sagt førstegangs så er så spent på hva jeg har i vente, vet jo at det kommer til og gjøre vondt, bare spent på om jeg fikk kjenne en forsmak i allefall da jeg hadde exu. min var så ille at det var bynt å gå blod ut på levra og jeg bare lå å rista på senga jeg ble trilla inn på :/

Skrevet

ja huff, du har nok fått en forsmak da ja..... Exusmertene er jævlige på mange måter fordi det kommer jo ikke noe godt ut av de smertene..... man mister jo spiren sin. En fødsel ER forferdelig vond, men det kommer jo et mirakel ut av det,. prøv å tenk på det når fødselen er i gang:) lykke til!

Skrevet

Ja jeg tenker at om det er en forsmak, så er de vertfall mer utholdige denne gangen da jeg får noe ut av det annet enn nedtur osv.

Tusen takk for svar alle sammen :) lykke til til dere alle :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...