Gå til innhold

Ang pergo, skal starte på dette denne pp, og lurer litt på erfaringene deres..?

Anbefalte innlegg

Veldig spent på om dette vil hjelpe.

Har vært på flere undersøkelser hos gyn,, og alt ser normalt ut. Men fikk likevel resept på pergo. Skal ha det annenhver mnd. (for 3 mnd)

Har noen blitt fort gravide etter de prøvde dette?

Skal også ha røntgen av eggledere neste pp, så vil gjerne ha erfaringer om det og?

Klem fra en sliten prøver:P

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har 6 pergokurer bak meg, 5 doble og 1 trippel-kur, ble ikke gravid på noen av dem eller i pausemåned i mellom :(

Var til sekundær infertilitetsutredning i juni i år, tok sommerferie og skulle tilbake i slutten av august for en gjennomgang av alle prøvesvar, sædanalyse etc, VIPS så ble jeg gravid med naturmetoden 4 mnd etter siste pergokur (trippel-dose) med siste mens 27.07.10!! Nå er jeg gravid 8+1, har vært til tidlig UL og sett ett lite hjerte banke!! Hurraaaaa!!!!

Ellers har jeg 30 pp bak meg, 6 pergokurer, 2 MA og 2 SA, så jeg vet litt om det å være en sliter... Unner ingen å gjennomgå sånne tøffe prøvetider :(

Den pp spiren satt, hadde jeg gått ned noen kilo og mange cm, begynt å gå lange turer, meldt meg inn i VG`s vektklubb, byttet ut brød til ryvita knekkebrød til frokost, spiste minimalt med ris, pasta, poteter og brød, altså karbohydratfattig kost... Pluss at vi slappet av og ikke gadd å stresse med prøvingen, tror det kanskje hjalp meg, men kan jo være tilfeldigheter også!!

Ønsker deg bare lykke, lykke til, husker deg fra Bli Gravid så krysser fingrene og håper at spiren sitter snart!

PS. Pergo har mange bivirkninger og den mest leie var at jeg faktisk gikk opp 7 kg fra jeg startet på pergo til jeg avsluttet den siste kuren :(

Har tatt av meg litt, men kunne godt ha gått ned litt til - men det får være - det tar vi etter fødselen :)))

Klem fra

Jeg ble gravid etter 3 mnd på pergotime.

Brukte eggløsningstester samtidig.

Jeg ble overstimulert så hos meg var det trillinger i starten. To falt fra i uke 10 sånn ca. Gikk fint med den siste, som nå er fire år.

Jeg hadde ingen bivirkninger av Pergotime, la ikke på meg heller, så det er nok individuelt.

Lykke til :)

Takk for svar begge to. Ser dere har ganske forskjellige erfaringer med pergo:)

Men du babybel, hadde du påvist dårlig eggløsning? Og hadde du allerede utredet om du hadde tette eggledere?

Min gyn regnet med at mine eggledere er åpne, pga en SA i fjor, mn skal likevel få rtg neste mnd for å være sikker:)

Blir spennende å se om det har noen effekt på meg eller ikke:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...