juni-august-mai gull:):):) Skrevet 21. september 2010 #1 Skrevet 21. september 2010 Har gått til fysioterapaut med gutten på 4 mnd noen ganger jeg har sagt mangen ganger at den ene foten oppfører seg merkelig,stikker me opp/ut lengde forskjell..de var 2 fysioterapauter som sjekket han og sa det var fint..men i dag såg hun hva jeg mente og sendte oss til lege me det samme og han sa" dette såg ikke bra ut"(synst legen kunne pakket det finere inn) jeg ble sint og lei for hvorfor etter så lenge skal han sjekkes når jeg har nevnt dette fra han var 6 uker??? Noen med erfaring me hoftefeil evnt kortere lårbein?
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 21. september 2010 #2 Skrevet 21. september 2010 Jeg har ikke noe erfaring med det, annet enn at lillesøsteren min hadde hoftefeil da hun var lita. Hun var noen mnd gammel da det ble oppdaget. Hun måtte ha skinner på en stund (vet ikke hvor lenge, men de var av før hun var 1 år ihvertfall, var kanskje på et par mnd). Hun har ingen hofteproblemer idag, og var den raskeste til å løpe når hun gikk på skolen. Skjønner at det er kjipt å få motstridende beskjeder. Man tror alt er fint, også er det plutselig ikke det. Men stort sett så får de retta opp slike feil
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 21. september 2010 #3 Skrevet 21. september 2010 jeg har masa å masa på legen vår for jenta mi ikke bruker det ene beinet siden hun var 2 mnd. nå har jeg endelig blitt tatt på alvor å de tok røntgen, å jo der var det jaggu en liten hoftefeil hun har det som kalles umoden hofte. (en forsinkelse i utviklingen denne kula er veldig mye mindre på v enn på høyre side)vi fikk vi lov til å avvente behandling inntilvidere skal inn om 10 uker å få endelig svar på om kroppen fikser dette selv. jenta mi er 8mnd nå. når man oppdager feilen innen det første leveåret så blir så å si alle helt bra igjen noen må ha skinner noen gips å noen puter... eller man kan være heldig å det forsvinner av seg selv. Mitt råd er å melde deg inn på putekrigerne på fb,. der kan du få mange gode råd å tips til å få en enklere hverdag med skinner eller hva dere nå enn får.
justgood Skrevet 21. september 2010 #4 Skrevet 21. september 2010 Hei:) Jenta mi ble født med hofteleddsdysplasi pga seteleie, det blir som regel oppdaget rett etter fødsel, men kan også bli oppdaget senere.. Jeg vet jo ikke om det er det han har,jenta mi måtte sitte i "freikas pute" i tre måneder, (skinne har samme effekt) Ved hofteleddsdysplasi er det hofteskålen som ikke dekker hoftenbeinet så mange prosent som den skal, derfor må denne "presses" på plass ved hjelp av pute eller skinne. Det er helt smertefritt for barnet, og veldig effektivt! Når man oppdager at ikke alt er som det skal med barnet er det en enorm byrde for mor og far. Jeg selv var ikke forberedt i det hele tatt, og det var en stor nedtur for meg da det ble oppdaget. I senere tid ser jeg tilbake på det hele som en liten bagatell, og at man skal være glad for at det ikke var noe annet som var galt! Jeg forstår godt at du er sint og oppgitt, det har du rett til å være! Får håpe de finner ut av det, og at alt ordner seg!! Lykke til! <3 og en klem til deg <3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå