Gå til innhold

Utolmodig baby under amming?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har fungert kjempe godt med ammingen siden dag 1, han er nå 5 uker gammel, har hatt masse melk og alt. nå den siste uken har prod min gått kraftig ned pga stress med at jeg skulle ha barnevakt og stresset med å pumpe opp nok melk, pluss begynte å føle han ikke fikk nok melk, ble mer og mer stressa og da mindre og mindre melk så måtte gi litt erstatning i tillegg.nå har jeg pumpet et par dager for å få opp prod og drukket ammete, dette har fungert og prod er gått opp. nå er det slik at han blir så fort frustrert og utolmodig under ammingen, suger noen minutter bare før han blir frustrert og begynner å gråte, virker som han ikke er tolmodig no ktil å vente på å få ut melken. han har stort matbehov ,så tror bare melken ikke kommer for t nok for denne. håper ikke det er fordi han har fått noen ekstra flasker og har skjønt at det er enklerer og derfor ikke vil amme så lenge for å få nok melk?de er vel ikke så smarte at de forstår at det tar lenger tid ved brystet?har dere noe erfaring med dette?noe mAn kan gjøre, hva gjorde evnt dere med dette?når hN IKKE vil amme lenger må man jo gi erstatning/eller opppumpet morsmelk for at han skal få nok, håper virkelig ikke det skal fortsette slik. han har lagt på seg veldig bra,625 første veiing, 570 nå sist.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hatt lignene perioder. Det som fungerer her, er å roe han med smokken, så vippe ut smokk og inn med pupp raskt. Det fungerer også dersom han er overtrøtt og sulten, roer han med smokk til han nesten sover. Må av og til gjøre det flere ganger under ammingen.

Skrevet

De gangene jenta mi har vært utålmodig ved puppen har det vært fordi det har vært tomt. Så fort jeg har lagt henne til det andre brystet har hun roet seg og kost seg videre med maten. Det trenger egentlig ikke være tomt heller, for de gangene hun er virkelig sulten har hun ikke tid til å suge ut melken. Også da hjelper det å bytte bryst når hun er utålmodig. Da får hun dempet den verste sulten slik at hun har tid til å spise ordentlig.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...