tina 79:) Skrevet 21. september 2010 #1 Skrevet 21. september 2010 Var så sliten fredag kveld, og like før sengetid var det plutselig blod i trusa... sånn som 3 dag mensen. Så da bar det på legevakten på lørdag, og vi ventet i 4 timer før jeg var ferdig undersøkt og henvist til time på Ullevål GynPol. Angrer sånn på at legevakt-legen fikk lov til å ta GU på meg, ifølge ham hadde jeg helt åpen livmorhals, masse blod og mest sannsynlig en abort. Han kjente også etter livmoren min helt oppunder venstre ribbein. Søndag møtte jeg fastende (det er ikke morsomt å være kvalm og fastende) til GU, og der fant legen en perfekt liten tass som var helt riktig i str og passet perfekt til min termindato 10+3.Lang og lukket livmorhals og finfine vokseforhold. Årsaken til min blødning var at jeg hadde en plommesekk til, altså en liten tass som ikke hadde utviklet seg i eggdelingen, og at kroppen nå renset seg for restene av dette lille egget som ikke ville vokse. Kan godt si at jeg er lettet ja. MEN... Dette er andre gang (en gang i forrige svangerskap også) jeg blir undersøkt av en talentløs nyutdannet almennlege uten respekt for den kjærligheten man har til sitt ufødte barn. Leger uten erfaring som kikker inn og roter der nede og uttaler seg om SA´er uten noe som helst belegg for det de sier. "Dette er nok en abort, men dere kan jo bare prøve igjen" De sier ingenting om at de egentlig ikke vet hva de ser på, og skremmer vettet av stakkars slitne mødre. Så hvis noen andre kommer i denne situasjonen, spør legen ; Føler du deg kvalifisert og komfortabel med å gjøre denne undersøkelsen, eller er det best at du henviser meg videre til en spesialist? Har hatt et par dager i sengen nå, var helt utslitt etter helgen, og begynner å komme meg litt. Glad for at knøttet vårt lever, men veldig sint på nyutdannede almennleger og litt sint på meg selv for at jeg ikke beskyttet meg selv litt bedre...
Jippi-77 Skrevet 21. september 2010 #2 Skrevet 21. september 2010 Det hørtes virkelig ut som en opprivende helg! Skjønner godt at du er sliten. Forferdelig at du ble behandlet så brutalt på legevakten. Synes absolutt ikke du skal klandre deg selv for at du ikke stoppet legen, for i en slik situasjon blir man så liten, redd og hjelpesløs. Lett å tenke at man burde gjort sånn eller sånn i etterkant (når redselen har sluppet taket), men der og da skjønner jeg godt at du lot han holde på. Nå har du jo i ettertid sett at lillespiren har det bra, så da gjorde jo heldigvis ikke legen noen skade. Det trenger du ikke bekymre deg for. Nå må du slappe av og hente deg inn igjen, og kose deg med vissheten om at alt er bra!! Masse lykke til videre )
Elias,Emma&Sofia`s♥Mams♥ Skrevet 21. september 2010 #3 Skrevet 21. september 2010 Ja, etter dette forstår jeg at du trenger litt tid på å komme deg på! Så godt at alt endte så bra da!!! Et nydelig syn å se den lille spira som lever sitt gode liv inni magen der Men det er tragisk med disse ukvalifiserte legene som svirrer rundt Det er ikke bra - han kunne jo ha gjort vondt verre med den undersøkelsen der, om det først var så gale som han sa! Sett strek og star opp på nytt - glem den legen, og si i fra om du skulle komme borti slike useriøse personer igjen!!! Nyt nå følelsen av å være gravid og lykkelig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå