Gå til innhold

Gaviditet og PCO

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Etter gyn.undersøkelse+blodprøver fikk jeg konsantert pco for ca 1 år siden. Fikk beskjed fra gyn.som jeg gikk til på dette tidspunktet at sjangsen for at jeg skulle bli gravid var svært små, siden jeg også er overvektig. Ble anbefalt å legge om kostholdet, kutte ut brus, godterier,pasta, poteter, brød og ellers matvarer som inneholder karbohydrater. Må innrømme at jeg gjorde noen forsøk på og gjennomføre kostholdstiltakene, men greide ikke og gjennomføre dem over lange perioder. greide det gjerne i en periode, og så sklei ting ut. Startet opp igjenn med mindre karbo rik kost osv. Gikk ikke særlig ned i vekt pga lite stabilitet i dietten. Til tross for overnevnte ble jeg gravid med en gang jeg bestemte meg for å prøve. Har ikke brukt metaformin eller andre legemidler. Vil si at jeg har vært heldig, med tanke på andre som har samme diagnose som har forsøkt i langid på og bli gravid.

Videoannonse
Annonse
Gjest ♥h_ønsker baby♥
Skrevet

Gratulerer så mye :) Hvor langt er du på vei? :)

Jeg er en slank PCOS'er med masse masse cyster og ikke eksisterende syklus. Så håper det er håp for meg også :)

Lykke til! Og så kjekt at det ble en spire så kjapt :)

Skrevet

Hei. Til tross for min pco har jeg hele tiden hatt en normal mensturasjonssyklus på 28 dager. De tegnene jeg har hatt på pco, bortsett fra eggstokker og blodprøve som viser dette, er kviser og overvekt. Resten av syptomene har jeg ikke.

Når det gjelder graviditeten er jeg 16 uker på vei.

Skrevet

Hei..

Jeg var oss gynokolgen får ett par år siden, å fikk diagnosen pco.

Jeg fikk mekjed om at det kunne bli vannskelig for meg å bli gravid siden jeg hadde så mye syster på eggstokkene..

Jeg har alltid hatt ureglemessig mens, kann gått par tre mnd uten mens å blødd 2 til 4 dager.

Thats it..

jo så kom våren jeg hadde mye vondt i hode, å mye trøtt..

Det gikk over å jeg tenkte ikke mere over det.

Jeg drakk på fester som jeg pleier men ble ikke full bare dårlig..

Når jeg røyka en mårra, begynte jeg å spy som bare det, så holdt jeg meg får magen.

Da følte jeg får å komme ned til legen å ta en test, å jo jeg var gravid..

Trodde ikke helt på det, så kjøpte test på apoteket, der det står uker, jo, gravid 12 pluss

Jeg fikk time gansake rask på sykehuset, der de fortalte at jeg var i uke 16, jeg var i sjokk, det hadde blitt en liten baby.

Nå er jeg i uke 28 å gleder meg til å bli mamma får første gang..

Så jeg ble gravid med pco jeg er ikke overvektig..

Så folk med pco kan bli gravid, ja.. tro meg:-)

Natalie

• 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...