★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 21. september 2010 #1 Skrevet 21. september 2010 hvordan går det med deg?så i en annen tråd at du hadde 3cm åpning,sammentrekninger og blødninger?:/ hva skjer nå da? hvordan er formen ellers? er 34+1 idag og var på ny måling igår..lillegutt hadde lagt på seg like mye som gjennomsnittsbabyene de 2 sist ukene:) MEN forsto ikke alt hun sa da for hun sa at han var blitt 1840gr og 2100gr hvis vi tok med hodet???? vi må da ta med hode?!!....var bare surr i går følte jeg... han har lagt med hode ned noen uker nå men igår hadde han snudd seg så nå sitter han på rumpa inni der:s satser på at han snur seg igjen snart.....vi ses om 2 uker igjen hvis ikke du har født---ja det var det overlegen sa i det jeg gikk...må da virkelig ha vært en spøk hehehe:) fødte i uke 37 sist da....
Lykkelill 84 g03 & j10 Skrevet 21. september 2010 #2 Skrevet 21. september 2010 Hei snupp =) Her går det bra.. Men har modningsblødninger og 3 cm åpning. Venter bare på regelmessige rier i grunn.. Håper det ikke kommer helt enda. Er 35+1 i dag så håper jeg får gått hvertfall 2 uker til. Ellers er formen fin. Bekkensmertene har helt forsvunnet og jm mente det var pga hodet har festet seg.. Så nå er det sofa og ruging på meg. Og jeg som ikke har shoppet ferdig... Hørtes rart ut at de ikke skal ta med hodet, stakkars. Den skjønte jeg ikke helt heller Så da er vel lillegutt 2100g ca nå da? Og du får gi han beskjed om å snu seg. Skal ikke ha noe setefødsel. Aua! Overlegen må ha dratt en spøk der ja. Litt tidlig for fødsel enda En bekjent av meg fødte i helgen i uke 33. 1990 grams gutt.. Alt går bra, men kjipe dager/uker på sykehuset. Godt å høre at han legger på seg som "normalt". Jenten min suger til seg alt hun kan, så vekten min står stille, mens hun ligger inni der som en bolle visstnok.
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 21. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 21. september 2010 hei:) ja du får bare holde deg i ro og knipe igjen litt til! xxxxxxxx:) hun må jo bli enda litt mer bolle før hun kommer ut hihihihi:) sier de hvor mye hun veier nå ca? ja altså jeg vil jo tro han er ca 2 kg nå da....med hode:D uff jeg ble litt blek ett øyeblikk tror jeg når hun begynte å snakke om at hode var stort i forhold til kroppen osv...men det var visstnok mer det at magen var liten ergo ble hode (selvfølgelig)større i forhold men hvorfor vi ikke skulle telle det med vekten aner jeg ikke....årrrrrh..ble litt bekymret etter gårsdagens sjekk ja.....stort hode liten mage liten mage stort hode *gruble gruble* vil bare alt skal være heeelt i orden....prøver si til meg selv at grunnen til at han veier lite er jo nettopp pga liten i magen sin og da vil jo hode virke større....(?) nei nok om det..men er jo spent på neste fredag og ny måling....men utrolig flott at han har vokst så mye da:) virkelig glad for det....godt å vite at han har bikket 2 kg liksom....men babyen til hun du kjente var jo ikke liten da?? sånn i forhold til uken....(?) er det ikke godt bekkensmertene har gitt seg da! håper samme skjer med meg...er heelt gammal kjerring når kvelden kommer jeg...går jo som en knirkete gammal kone hehehehe:) så hun har festet seg med hode ned det er jo bra å vite da!med tanke på at hun kanskje kommer snart:)han her skal snu seg også har jeg bestemt....men om han fester seg vet jeg jo ikke siden jeg er andregangs...men det er jo du og så det kan jo godt hende:) har du mye igjen å shoppe eller? klem:)
Lykkelill 84 g03 & j10 Skrevet 22. september 2010 #4 Skrevet 22. september 2010 Nei babyen til hun jeg kjenner var på gjennomsnittet sa de.. Det er sååå deilig uten bekkensmerter. Har hatt noen kvelder der jeg ikke har drukket noe fordi det var så fælt å komme seg opp av sofaen og "hele veien" inn på do Rett og slett som en krøket gammel kjerring Ikke noe kjekt. Men nå er jeg i toppform =) Merker bare magen. (har forresten lagt ut noen bilder av magen på siden min) På handlelisten står det for det meste bare småting igjen. Prioriterer det som vi MÅ ha før fødsel som bind, badebalje m/stativ, ull og bomullspledd, flere vaskekluter, stelleveske, setebeskytter til bilen, Mesoftkluter, saltvann, paracet til baby osv.. Sånn etter-fødsel-handling står det litt mer som: vippestol, leke til bilstol, vogn og stelleplass, regntrekk til vogn, babycall, tåteflasker, brystpumpe, mer ammeinnlegg i ull og engangs osv =) Ellers er vi temmelig klare for vesla. De mener hun veier ca 2800g!!! Så hun blir nok en 4 kilos snuppe om jeg går til termin.... Litt rart å forestille seg å føde så "stort" Storebror på 1880 g "ramlet" jo ut på ett lite press. Hva med deg? Er du ferdig med innkjøp og redebygging? Klem =)
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 22. september 2010 Forfatter #5 Skrevet 22. september 2010 ja jeg vet hehe...dette med å komme seg ut av sofaen på kvelden er litt sånn knotete men syns det å snu seg på natten og gå på do og sånn er det tyngste...også har sambo en tendens til å stjele puten min som jeg har mellom bena om natten hehe....han syns også det var godt å ligge i vater med bekkenet sitt måtte le av han hin natten...har skjedd opp til flere ganger nå finn deg din egen pute!!!!!!hihihihi:D ligger helt inntil meg bak meg og bare sniker den ut mellom bena mine på bak siden av lårne mine....altså puten hahahahahaha! så jo nå hvordan det så ut som *fnise* men han gjør det jo ikke med vijle da..søte mannen min<3 ellers er vi rimelig ferdig med innkjøp ja...heldigvis,kun småplukk igjen som ikke er noe krise med som bleier og stelleprodukter,evt flasker og badebalje..men regner med at jeg får alt i hus før han kommer ut til oss;) så bildene av deg:) fiin vettu...omtrent like stor mage som meg...jeg har litt spissere tror jeg emn samme str omtrent om du skjønner;) klem:)
Lykkelill 84 g03 & j10 Skrevet 23. september 2010 #6 Skrevet 23. september 2010 Hahaha, ser det for meg =) Jeg er så varm om nettene så her er det dynen som krølles sammen mellom bena på meg. Av og til får samboer foten min oppå seg også, så han er god støtte Hadde meg en handlerunde på impuls i går. Storebror skulle på svømming med pappaen, så da fikk jeg gjort unna litt forskjellig =) Er så kjekt! Vitusapotek har forresten ta 2 betal for 1 på alle best i test produktene "Babyline". Jeg kjøpte sinksalve, kuldekrem, sjampo og olje. Sjampo og olje er til storebror. Minst mulig produkter på de nyfødte. Og handler du for over 300kr så får du meg en stellematte =) Takk for kompliment =) De sier jo at guttemager er spissere enn jentemager. Det har stemt i begge mine sv.skap. Føler meg så stooor nå. Men så har jeg jo aldri gått så lenge gravid heller da.. Runde gode magen =) Nei fy som jeg gleder meg til hun kommer ut til oss nå!!!!! Men nyter å gå gravid også. Man får jo aldri denne tiden igjen. Husker godt fra forrige gang at det var rart å ikke kjenne sparkene lenger. Tror jeg gikk i en del uker etter at han var født og bare strøk og koste med magen... Hehe.. =) Klem!!
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 23. september 2010 Forfatter #7 Skrevet 23. september 2010 jaa det er så kjekt med handlingen:) men må bare slutte jeg nå hva klær og sånn "koseshopping" angår...får kjeft av min mor fordi det ikke er noe igjen til henne å kjøpe hehehehe:) men har bare klær i 50 og 56 så det er da masse kjøpe! så babyline er best i test altså? takk for tips,,,,er nemlig derfor jeg ikke har kjøpt den slags enda pga jeg har vært i tvil hvilke merke jeg skulle velge..men da er jo den grei:) me fix!! føler meg ikke så sinnsyk stor men i forhold til min egen høyde kjenner jeg meg snart stor nok...er begynt å kle av meg ved den høyeste kommoden før natten for å slippe å bøye meg om morgenen hehehe:) men du kan banne på at en sokk faller ned løpet av natten eller noe hahaha:) bruker jo så lang tid på det der kle på greiene føler jeg....hi n dagen skulle vi på tur i regnet og gikk på do som vanlig først men var alikevel migetrengt igjne før vi kom oss ut....så da var det av igjen med alt!!!satt meg på dassen og måtte ikke noe alikevel....lillebror bare lå på blæren min så det føltes bare sånn hehehe...så var det på igjen med alle klærne phu!! men det er en sjarmerende tid da...som du sier vi får ikke den igjne...og for vår del blir dette mest sannsynlig siste så nyter jo tiden samtidig som vi gleder oss noe enormt til å treffe lille tassen....så håper jo at ukene kan gå enda litt fortere;)blir rart uten magen............... syns magen din ser kjempe fin ut jeg:) passe stor....har lagt ut nye bilder jeg også men må si at jeg syns magen ser myye større ut på bilder enn i virkelighetn...hvis ikke det bare er noe jeg selv føler da......noen sier jeg er sååå liten mens andre kan si at "ja nå er det ikke lenge igjen?" øye som ser....men du? sier legen eller jm noe om når du kan regne med fødsel eller kan du like så godt gå til termin nå?
Lykkelill 84 g03 & j10 Skrevet 24. september 2010 #8 Skrevet 24. september 2010 Jeg har vært overraskende "flink" og ikke handlet så mye babytøy. Har kjøpt inn basic klær som masse ullbodyer og strømpebukser. Svigermor har strikket en del og så har jeg mye nøytrlat fra storebror. Men guri malla så fristet jeg har vært til å tømme enkelte butikker for rosa klær Her kan du lese litt om tester av babyprodukter : http://www.dagbladet.no/a/5015925/ http://www.gronnhverdag.no/Nettsider/Groenn-Hverdag/Tm/Kosmetikk/Tester-og-undersoekelser/Test-av-pleieprodukter-til-baby-2009/Pleieprodukter-til-baby-2009-Testvinnerne Alle skal jo ha en mening om størrelsen på oss gravide. Jeg får høre det samme som deg: "Å du er jo så liten. Bare 1 mnd igjen til termin. Hadde tippet 3 mnd igjen jeg" OG "Oi, ja skal si du vokser. Ja er vel ikke lenge igjen til termin nå." Festlig Klart jeg vokser, skal jo ha baby daaa... =) Jeg går rundt med 2 par sko på veksling så jeg skal slippe å bøye meg for å få de på. Har joggesko på jeg bare tråkker rett oppi. Letteste er det beste! Merker godt til at vesla ligger i blære-området. Hender jo at jeg aldri blir ferdig. Turgåing blir det ikke så mye av da. Og jeg må lokalisere toalettet på alle nye steder Kjempe fine bilder du har lagt ut! Fiiine magen. Men du og du for et meieri Hihi, lillebror skal ikke gå sulten der i gården nei Jm på kk mente at jeg kom til å føde innen 2 uker da jeg snakket med de på mandag så jeg har da ca 1,5 uke igjen. Men tror og håper jeg går lenger! Sammentrekningene har roet seg litt. Legen sa at jeg ikke kom til å gå til termin da. Skal til ny kontroll på mandag så blir spennende å se om jeg har noe mer åpning, hvis han vil sjekke det da...
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 24. september 2010 Forfatter #9 Skrevet 24. september 2010 takk for linker..titte på de etterpå har ikke noe fra storebror jeg siden han er så gammel og mine venninner som har fått etter meg har fått alt av meg...og siden det tok sin tid å få han her i magen så er jo mine venner omtrent ferdige med å få barn og gitt bort alt de har så ingen å arve av heller så her har jeg fylt skuffene:) lokalisere doen rundt om er ikke dumt nei...sitte ytterst på kino og sånn hehehe;)takk for kompliment hehehe..meieriet er det ikke noe å si på nei...holder på å kvele både meg selv og mannen med de om natten hahahaha:) men de har vokst litt vel mye da...er gått opp 2 cup str til nå...og tørr ikke tenke på når melken kommer!!:/ ikke rart noen syns magen er liten når "daiene" e så diger hahaha:D neida.... magen ER liten tror jeg....idag hos jm var krysset under det grønne feltet om du skjønner....det var det aldri med førstemann...så sf målet har stagnert litt siste ukene..MEN han var visst sunket godt ned i bekkenet så kan jo være det som gjør det? og for sikkerhetsskyld så hadde han lagt seg godt til rette med RUMPA NED!! så ny engstelse..setefødsel...han kunne jo snu seg sa hun men han lå altså GODT nedi der...så ble litt snakk om hva hvis og sånn ang det....vil ikke føde den veien altså....en ting er no plassen men er mest redd for ham sojm blir kverket sammen...jeg ble født sånn og mine lunger klappet sammen og svevde midt i mellom noen dager:( så er klart redd for det ja...og jeg var også veldig liten 2290gr...men vi får se hva ul på kk sier på fredag igjen..... ok så dete r ikke lenge til for deg nå men hun er jo så "stor" og fin i str nå uansett så det blir bra vettu;) lå hun med hode ned hun?kanke huske om du skrev det.......
Lykkelill 84 g03 & j10 Skrevet 26. september 2010 #10 Skrevet 26. september 2010 Jeg har ligget rett over gjennomsnittet på sf-målene. Legen sa at det har med str på livmor å gjøre. Fo rmagen min er heller ikke stor. Jeg har gått opp fra D-cup til F-cup så ja, det blir spennende når melken slår inn for fullt. Og ikke minst tiden etterpå når de "punkteres" Hehe.. Huff, setefødsel høres ikke greit ut. Men om han ikke har snudd seg til uke 36 tar de deg vel inn til undersøkelse og prøver å snu han. Leste det i jm-boken min... Håper du sliper setefødsel da. Selv om han er aldri så liten så er det ikke å foretrekke. Kan ikke forestille meg at det er noe behagelig for baby heller.. Du din lille reke, så liten du var da du ble født da. Jeg var 3230g 13 dager på overtid. Ja, vesla her er stooor og fin. Håper utviklingen står til str så hun er frisk og moden om hun skulle komme nå. Hun ligger med hodet ned ja. Har gjort det siden uke 29. Og nå mener jm at hodet er festet. Skal på legekontroll i morgen. Gleder meg!! =) Jeg har gått i 2 dager nå med skikkelig kvalme. Har lest at det kan være tegn på fødsel i sikte...(?) Jeg får ikke sove, og når jeg har sovnet så våkner jeg pga vondter og hikke fra baby og jeg tisser sikkert 4 ganger om natten... Er super sliten på datid. Og så har jeg fått kviseutbrudd. Jeg har aldri hatt kviser før. Men nå har jeg 3 i pannen og 2 på haken. Små, men de er nå der... Alt dette på de siste 3 døgnene. Føler meg ikke i form for fødsel kan du si. Søvn-mangel og kvalme er dårlig kombo med fødsel.. Nå tenkte jeg at jeg skulle pakke fødebagen og stellevesken (som jeg kjøpte på Oasen i går)... =)
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 26. september 2010 Forfatter #11 Skrevet 26. september 2010 nei kan ikke si at setefødsel frister...tror jeg nekter rett og slett...noe snuing her i gården er ikke aktuelt...vet man får tilbudet men tror ikke man må ta i mot.. det er en risiko for babyen og det gjøres på fastende mage tilfelle noe går gale og de må ta ham ut med engang og den risken tar jeg IKKE..pluss at det ikke er noe særlig behagelig har jeg hørt:/ og siden jeg den lille reken hehe fikk en tøff start på denne måten og ble født med ræven te verden kommer jeg til å gi klart uttrykk for min angst i forhold til det å oppleve det min mor gjorde da hun fødte meg....snakk om reke...for å være 13 dager overhevet var du jo ikke sååå stor da:) men jg er ikke stor idag heller;) kanskje du nærmer deg noe du nå formen din kan jo tilsi det.....men ikke noe særlig form å ha rett før fødsel....du får prøve å slappe mye av men samtidig tror jeg en tur hver dag(om du makter) er bra..gir energi sånt slev om man ikke føler det der og da..... våre turer blir kortere og kortere emn har forbant meg på at jeg må bygge opp litt utholdenhet til fødselen så langt jeg orker.....trøtt som en strømpe for tiden jeg også... en ting jeg syns er rart er at de 2 siste nettene har jeg ikke vært oppe å tisset.....har sjekket at sengen ikke er våt og hehehe....er ikke det merkelig...?igår våknet jeg ikke før kl 10.00 for å gå på do???!!er han sunket ned forbi blæren eller hva skjer liksom?er din baby festet? på oasen?? selger de sånt der?eller har du kjøpt en vanlig veske?hvilke vogn har du forresten? håper du får sove godt ihvertfall noen netter før fødsel for dete r utrolig slitsomt å ikke få sove..stakkar:( jeg har hatt det sånn i snart 2 mnd! men har sovet veeldig godt siste 2-3 dagene og det har vært sååååå deilig!! er så smått begynt å pakke "the bag"hihi...men pakker opp og ned og klarer ikke bestemme meg for hva jeg skal ha med til meg selv av klær:) tenker på hjemreisen...orker man gå i tights?eller har man en diger bleierumpe da..(hadde ikke det sist da jeg blødde minimalt)så er litt sånn om jeg skal ta med meg "vanlige klær" eller belage meg på å dra hjem i samme stil som jeg ankommer:)savner så syyykt å gå i jeans og støvletter..må kjøpe nye jeans da for rumpen min have gone "j-lo on me" hahahaha....håper jeg får beholde kg jeg har lagt på meg..xxxxxxx ikke alle som sier det tror jeg... gikk alt for mye ned sist pga ammingen:/ hva pakker du da?jeg pakker for 2 dager sånn i tilfelle..men troor vi kommer til å dra hjem så snart det lar seg gjøre hvis alt går som det skal..xxxxxx
Lykkelill 84 g03 & j10 Skrevet 27. september 2010 #12 Skrevet 27. september 2010 Oi da, er det så omfattende å snu de små fra seteleie? Høres ikke bra ut. Kunne du tenkt deg ks da? Haukeland er super streng på ks har jeg hørt. En venninne av meg med smalt bekken, fødselsangst og stor baby i seteleie ble nektet ks. De ville ikke gjøre noe før det stod mellom liv & død fikk hun beskjed om... Hun satte seg i bilen med rier og kjørte til Voss. Der ordnet de opp selv om de ikke har lov å overstyre Haukeland.. Får håper han snur seg da. Sjansen er jo der enda. Jo jeg var ikke av de største selv på overtid, så om velsa kommer ut som en sumobryter skylder jeg på far.. Selv om han ikke var så stor heller. Bare lang. Går litt turer nesten hver dag, men de er korte. Går sønnen min i møte hjem fra skolen. Orker ikke mer enn 15-20 min pga nedpress og sammentrekninger. Modningsrier mente kk. Var til kontroll i dag =) Alt står strålende til. Hun har festet hodet, men det kan løsne igjen hos oss flergangsfødene. Hjertelyd på 140. Jeg har samme blodtrykk som jeg har hatt gjennom hele sv.skapet. Lagt på meg totalt 7 kg nå i uke 36. Og sf-målet ligger på 34. I dag er det akkurat "bare" 1 mnd igjen til termin =) Jeg har 2.5-3 cm åpning, men det kan jeg visst gå med en stund. Er ikke i fødsel før 4 cm sa han. Kjøpte "stellevesken" min på bagorama. Det er egentlig ikke stelleveske, men den passer helt perfekt til det. Den heter Travel Gear Hollywood og kostet bare 199,- Den er svart med lysgrå blomter på foran. Helt perfekt til vognen! *Fornøyd* Jeg har en Abc Design Cobra vogn. Ligger bilder av den i albumet mitt. Svart og lysgrå. I "the bag" har jeg pakket for ca 3 dager. Smokker, brystskjold, 6 truser, 4 ammebh, pysjbukse, lipsyl, sinksalve, ladere, og diverse.. Stellevesken har jeg fyllt med klær og ting til vesla. Har pakket eget teppe som vi skal bruke også. Et lite merinobabyullpledd fra Barnas Hus. Tenker at det er ok at hun er vant med noe helt fra starten med tanke på lukt osv.. Og så er det greit å ha over henne i bilstol på vei hjem.. Jeg har også pakket tights, men også laaang tunika som skal skjule bleierumpa Forrige sv.skap gikk jeg opp 6 kg og ned 12 kg i løpet av de 6 mnd etter fødsel. Håper på det samme nå i nedgang. Har litt mer å ta av denne gangen enn forrige gang. Da ble jeg bare en skygge av meg selv. Klarte å amme frem til han var 10 mnd da. Så er fornøyd med det. Har dere planlagt "hentesett"? Vi gikk et sett av svigermor som hun har strikket, men sambo vil ikke bruke det. Han vil at vi skal bruke de første klærne vi kjøpte til henne =) Så da fikk han bestemme. Er ikke min mor som risikerer å bli snurt.. Så da tar vi henne hjem i et Burberry sett. Det kjøpte vi da jeg bare var 13 uker på vei for å "feire" at vi var over de 3 første mnd =) Så blir det vel strikkejakke, ull-lue og ullundertøy i tillegg =) Ja, disse nettene er ikke til å bli kloke på.. Jeg hadde nok ikke vært oppe og tisset 4-5 ganger om natten dersom jeg ikke hadde drukket 1 liter vann i løpet av natten. Men våkner og er helt tørr i munn og hals. MÅ ha vannflasken min ved sengen. Den er på 1 liter og er tom hver morgen. Ellers våkner jeg uansett av vondter osv. Er så ekstremt varm om nettene. Vinduet er åpent, men lite hjelp i tydeligvis.. Har drømt nå 2 netter at jeg føder og kjenner smertene. Da spretter jeg opp, og så dabber det av. Det er nok bare modningsrier, men de merkes!!! Jeg satser på å få dra hjem fra sykehuset så fort jeg kan!! Ikke noe å ligge der oppe etter. Med besøkstider for far og dårlig mat og ekkel lukt.. Har dere bestemt navn nå da? Mikkel?? =)
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 28. september 2010 Forfatter #13 Skrevet 28. september 2010 hmm... ks er jo ikke noe jeg foretrekker i den forstand men i forhold til det at jeg fikk min start på livet som jeg gjorde er jo angsten der med tanke på setefødsel...dette med voss som du sier..at de ikke kan overstyre haukeland,har vi ikke fritt sykehusvalg da og kan føde hvor vi vil sånn sett?vi har nemlig lekt litt med tanken på å dra til voss hvis vi ikke føler at vi "tørr" føde i sete... er klar over at haukeland er strenge på det meste så håper i det lengtse at jeg slipper å måtte forholde meg til dette spørsmålet xxxxxx!! 7kg det er ikke mye da:) jeg eier ikke vekt (med vilje) så var på ikea igår og veide meg i en av baderomsutst. hahahaha:) 15kg opp...herlig;)men sf målet mitt har sunket veldig og var bare på 28 34uker..så undrer meg jo over om det bare er pga magen har sunket...siden han hadde vokst masse sist kontroll vil jge jo tro det er grunnen...litt tidlig..det jeg ikke får til å stemme med boken liksom..jaja,,masse liv og røre inni der ihvertfall men litt trangt tror jeg for det er bestandig en fot eller noe som stikker ut på siden som en kul uansett om han er våken eller sover hehe.. spennende tid for dere nå da:D spent jeg også for deg....håper tiden går fort nå er veldig klar for å treffe lille gutt nå etter 3 års prøving og feiling......navnet er bestemt ja:)blir mikkel....hvis ikke han ser heeeeeelt Casper ut hehehe:)else hos dere var det ikke?
Lykkelill 84 g03 & j10 Skrevet 29. september 2010 #14 Skrevet 29. september 2010 Hehe, eier ikke vekt vi heller, (med vilje) så det har kun blitt veiing 1 gang i mnd hos legen.. Jo vi har vel for så vidt fritt sykehusvalg, men om du først reiser og blir evaluert av Haukeland så er det deres bestemmelser som gjelder for Voss ligger "under" Haukeland. Det er sånn jeg har fått forklart det av jm og lege.. Nei, krysser fingre og tær for at han snur seg xxxxxx =) Huff, gjett om jeg hadde en marerittdag i går da....!!!! Jeg gikk her hjemme på dagen og hengte opp litt klær, slappet av på sofaen og litt små dulling. Og så slo det meg at jeg ikke har kjent noen bevegelser fra vesla hele dagen... Siste bevegelsene var da hun hadde hikke kl 01:30 natten før. Og der hadde jeg nå vært våken fra kl 7:30 til kl 13 uten å kjenne noe. Og hun pleier alltid å strekke på seg, veie med armene nede ved bekken, hikke osv. Fikk smålig panikk og spiste en stor porsjon med sjokolade-frokostblanding for å få i meg et sukkerkick. Drakk deretter et iskaldt glass med saft og satte meg i ro for å kjenne.. Ingenting. Så begynte jeg å skubbe på henne for da sparker og skubber hun tilbake, men ikke i dag nei. Hun lot seg bli dyttet og flyttet på uten respons =( Nå ble jeg skikkelig redd. Maseriene hadde jeg ikke hatt noe særlig av heller, sånn som jeg pleier.. Jeg hoppet litt opp og ned på gulvet og vugget frem og tilbake. Satt meg ned i gjen for å kjenne etter liv. Fremdeles stille som en sten.. Jeg satt meg med dataen og googlet meg opp og ned i mente etter "lite liv i uke 36" og "ingen fosterbevegelse". De fleste resultatene som kom opp var positive, der det hadde gått bra. Men det lettet ikke dette morshjertet akkurat nå, for dette var MIN baby som ikke ga livstegn fra seg. Kl var nå litt over 14 og jeg ringte til kvinneklinikken for å høre med de. Der var det opptatt og atter opptatt, så jeg ringte til helsestasjonen , men de hadde ikke jordmor hos seg tirsdager og henviste meg videre til sykehusest. Jeg kom endelig gjennom til kk halv tre og fikk beskjed om å komme rett opp for kontroll. Jeg skal v hele bilturen opp (12min) og skrudde opp musikken for å se om hun reagerte, men helt stille. Da jeg kom opp ble jeg tatt i mot av en jordmor som straks tok meg inn på et som og kjente på magen min. Hun dyttet litt og kjente hvor foten til velsa lå men fikk ikke respons. Hun koblet meg til et lite apparat og sjekket for hjertelyd og det fant vi =) =) God hjertelyd på 140. Hun tok på meg en annen senor for å registere fosterbevegelse. Etter 15 min med maskinen pep den for den var misfornøy da det ikke kom bevegelse fra vesla. Jeg måtte sitte enda 15 min med maskinen og hjertelyden var fin. HELDIGVIS! Jeg var ganske lettet, men skjønte ikke hvorfor hun ikke beveget seg. All slags tanker fòr gjennom meg. Er hun blitt lam? Må le litt av disse voldsommme tankene nå, men jeg satt litt ut-av-meg-selv der. Etter en god stund kom det små dult fra vesla =) =) Kjentes ut som hun viftet med tærne eller noe Litt små-bobling. Og så strakk hun rolig ut foten. Jeg ble koblet fra og satt til å vente på lege. Jeg ventet på veterommet i 3 timer!!! på legen. Fra kl 15:30 til 18:40. Da fikk jeg kommet inn på ul og alt ble sjekket. Morkaken var fin på bakre vegg., navlestrengen var stor og fin, fostervannet så bra ut. Vesla lå helt i ro med hodet festet langt nedi bekkenet. Hun tok må for å estimere vekt og vekstkurve. ALT var bra!! Heldigvis, men hun hadde ingen svar på hvorfor hun var så rolig. Hun lå helt i ro under hele ul-undersøkelsen også. Beveget hånden rolig opp til ansiktet en gang bare. Jeg gikk derfra kl 19:10 ikke noe særlig klokere, men 1000 ganger lettere! Satt hjemme hele kvelden og bare tenkte gjennom dagen og grublet på hva i all verden som gjør at hun er så rolig blitt... Men hun lever og har det visst veldig bra med alt fungerende i magen min. Hun har vært ganske rolig i dag også, men har kjent liv heldigvis. Hun ble forresten estimert i går til å være 2769gram nå så da blir hun ca 3769gram ved termin. Er i dag 36+2. Hun har lagt på seg jevnt og helt perfekt i forhold til kurven, så blir visst ikke stor baby på meg alikevel =) Phu, over til noe annet da... Mikkel er kjempe fint! Det blir Else her ja =) Min kjære har ikke helt vent seg til det enda, så han kaller henne bare for hun--- hehe.. Spennende uker vi har foran oss nå =) Siste innspurt. Og du er blitt høygravid =) Jeg er fødeklar neste uke faktisk. Hvis du har gått ned på sf-målene så har nok magen sunket litt ja. Mine mål har begynt å flate ut.. Og som jeg skrev ligger hun nå langt nedi bekkenet med hodet festet. Greit med tanke på om vannet går. Ikke at det har noen sikkerhetsbetydning, men da fungerer hun som en propp og jeg slipper at alt vannet går på engang.. Storebror festet hodet dagen før fødsel i uke 32 så det var visst tidlig.
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 29. september 2010 Forfatter #15 Skrevet 29. september 2010 hei:) først må jeg si at jeg svarte på den andre tråden din men sier det igjen..hun der luringen er nok bare stille før stormen tenker jeg;) spennende!! ang kk og voss..det du mener er da at hvis vi unngår å reise innom haukeland så bestemmer voss og hvis vi får en bestemmelse av kk først så har ikke voss lov å overstyre det "vedtaket"?:S uff nei bare snu seg han apekatten våres...:)lå langt nedi der han her også så blir vel ingen splash om vannet skulle gå...sist piplet det i nesten to døgn før han ble født...storebror festet hode 36+4 ca og ble født 37+2 ser på helsekortet fra den gang...tidig:) men magen sank ikke som dette her... ja nå er vi snart i mål...snodig å tenke på men jeg gruer så fælt jeg,,,har drømt to netter på rad at jeg er livredd fordi jeg ikke får eoidural når jeg trenger det:S hjelp...35 dager til termin idag:)
Lykkelill 84 g03 & j10 Skrevet 29. september 2010 #16 Skrevet 29. september 2010 Huff, ja jeg slet med meg selv i går altså...! Men får håpe at det er som du ser "stille før stormen", Ja det jeg fikk høre av min jm og lege er at dersom du reiser direkte til Voss uten å ha vært innom haukeland så får Voss gjøre som de vil. Du kanjo si at dere var på dagstur til Voss, besøkte venner eller noe sånt "tilfeldig" =) Men dersom du først reiser til Haukeland og de har tatt en avgjørelse, så kan ikke Voss overstyre dette.. Da blir det Haukeland din dom som må stå. Jeg også vil ha helsekortet fra forrige gang.. Glemmer å spørre om det hver gang jeg er til kontroll.. Hehe.. Snakker fødselsdrømmer så har jeg hatt min del av de ja. Alt fra at min kjære i rekker fødselen, at vi får gutt, at jeg ikke får smertestillende når jeg VIRKELIG trenger det osv. Med storebror fikk jeg nemlig ikke smertestillende for først mente de at det var for tidlig og så var det plutselig for sent.. Så det ble fødsel uten smertestillende. AUA!! Vittig at du har termin akkurat 1 uke etter meg =) Kanskje vi havner der samtidig...Jeg 2 uker før termin og du 3 uker før..
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 30. september 2010 Forfatter #17 Skrevet 30. september 2010 god morgen:) oppe kl seks idag jeg...ble så grådig sulten!!så nå tenkte jeg å snart få ett par timer på puten før jeg får besøk..nå er gutten avgårde på skolen og eg kan prøve å ta igjen ett par søvnløse timer fra natten...slitsomt...merker jeg blir fort nedfor og på gråten av ingenting...uffa... ja hadde vært ganske morsomt om vi havnet på kk samtidig..sjansen for det er jo der da;)ang helsekort fra sist så bare sendte jeg mail til administrasjonen på kk og ba om å få tilsendt helsekort og fødselsjournal fra 1998:) det gikk tregt men etter noen uker lå det i postkassen:) så na skal det få komme i scrapbooken;) hvordan går det idag da?mere liv i luringen idag? han her har vært meget mye overalt siste døgnet..armer og ben i alle retninger,aner ikke hvordan han ligger så det blir spennende i morgen...hååper han har festet HODET sitt!hikkingen kjente jeg igår alt fra nederst i bekken bunnen til rett over skambenet uten at det sier meg så mye om stillingen hans:S når skal du på ny kontroll igjen forresten?
Lykkelill 84 g03 & j10 Skrevet 1. oktober 2010 #18 Skrevet 1. oktober 2010 Klokken 6 var da veldig tidlig. Men deilig å kunne ta igjen litt søv på dagen. Man vet jo aldri når man plutselig kan trenge den ekstra energien Her er det stille og rolig enda. Du strekker litt på seg innimellom. Hikker en del. Så lenge jeg kjenner liv så er jeg happy. Men tommelfinger regelen er jo at man skal kjenne noe hvert 20ènde minutt og det gjør jeg faktisk ikke... Hikkingen kjenner jeg kun nedi bekken og underlivet. Hun her har ligget med hodet ned siden uke 29 visstnok. Bena hennes stikker ut på min høyre side og jeg har støtt og stadig et kne under høyre del av brystbenet/ribbena. Hun ligger med ryggen langs min venstre side. Så hun har snudd seg, for tidligere lå hun motsatt med ryggen på min høyre side. Men nå er det visst slutt på snuingen fra side til side. Hvordan gikk det på kontroll i dag?!? =) Jeg skal på kontroll 13.okt. Da er jeg i uke 38+2...
Lykkelill 84 g03 & j10 Skrevet 1. oktober 2010 #19 Skrevet 1. oktober 2010 Mente at HUN strekker litt på seg, ikke du Hehe...
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 1. oktober 2010 Forfatter #20 Skrevet 1. oktober 2010 hahaha:) leste den setningen om igjen ja:D her sitter jr enda med fjeset innover..altså han sitter der å sjekker om moren har ryggrad;) og han ligger med bena oppover..sammenbrettet på en måte..men han kunne enda snu seg,mange gjorde det gjerne ikke før rett før de ville ut...men det var det ikke sikkert han fikk sjansen til siden de muligens ville ha han ut før tiden...uke 37-38...bare rundt 2 uker til det!merker jeg ble veldig spent og det går sakte opp for meg at han faktisk er her snart...men det skulle vi ta mer stilling til på torsdag igjen så får vi se....2225gr fikk de han til å være nå.....legen min målte i morges før kk og fikk han til 2300-2400 så vi får no se;) masse hikking og hodeskalling på venstre ribbein i disse dager...ogås får jeg litt sånn smålig hjertebank,åndenød lignene følelse hver gang jeg får en kynner....merker det noen sekunder før jeg får en kynner,,,,ekkelt...hva når jeg få skikkelig rier dA``??? :/ begynner å engste meg for aalt nå... men hvis hun har funnet plassen sin nå så er det nok ikke lenge igjen tror du det?
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 3. oktober 2010 Forfatter #21 Skrevet 3. oktober 2010 ok..NÅ lurer jeg seriøst på om du har fått lille Else jeg.....?! man er jo så bortskjemt med svar hver dag og nå er det gått 2 hele dager snart uten svar hehehe....uffda;) så jeg krysser ihvertfall fingrene for at alt er bra med deg uansett om hun er på innsiden enda eller kommet ut! klemmepå
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 4. oktober 2010 Forfatter #22 Skrevet 4. oktober 2010 hmmmm....altså når jeg leser nedover alle tråden som er på siden ser jeg at du har svart men når jeg åpner tråden vår så er det ikke noe nytt der??! eller er jeg heeelt blind??har niglodd opp til flere ganger nå hehehe....tidlig morgen så hvem vet egentlig...
Lykkelill 84 g03 & j10 Skrevet 4. oktober 2010 #23 Skrevet 4. oktober 2010 Nei jøsses.. Jeg har svart deg, men hvor pokker er svaret da?? Hmmmerkelige greier...! Jeg svarte noe sånn som at jeg ikke har født enda hvertfall... Har lagt syk med spye og verk i alle ledd. Er endelig kommet meg på bena igjen. Men hele helgen var jeg helt skutt. Så har ikke vært oppe på dataen. Guri malla, så spennende med deg da.. At de kanskje vil ha ut lillegutt før tiden. Får håpe det ikke er noe alvorlig uansett!! *snu deg lille prins* Kan ikke holde på å skulle hilse på verden med stumpen først. Han er vel så liten at han kuler'n med å legge seg nedover til utskyting Men han har vært flink å legge på seg da =) Else ble estimert til å være 2769g på tirsdag så nå er hun vel snart 3kg regner jeg med. Om de klarer å estimere riktig da og hun legger på seg 200-250g i uken.. Husker ikke hva mer jeg skrev til deg i går jeg altså.. Her er det VM i maserier/modningsrier. Trodde at jeg skulle føde i natt, men så var riene uregelmessig og de dabbet av =( Slitsomme greier. Det er sånne skikkelige tak som river fra magen og bak i korsryggen. Iler litt øverst i lårene også. Vi var forresten til fotograf i dag. Fame fotografene.. Jeg har fått en gavekort av de så da benyttet vi oss bare av det nå. Håper det blir bra. Men de skal ha så mye bevegelse og "gjøre-seg-til" på bildene at jeg ble helt stresset.. Jeg tok litt kommandoen til slutt. Drøyt mye hopping, løping og grimaser. Storebror syns det var artig, men samboer og jeg klarte å begrense entusiasmen der.. Orket ikke noe klesskifte, så det ble helt vanlige klær.. Andre type aktbilder kan jeg ta hjemme selv.. Klemmer!
★tøysekroppen&prinsene★ Skrevet 5. oktober 2010 Forfatter #24 Skrevet 5. oktober 2010 der var du jo! skjønner ikke hva som har skjedd jeg..jajapyttsan;) så utrolig kjipt å v'ære syk nå da i innspurten...godt du kom deg på bena før fødsel da!! sikkert ikke noe særlig med elendig form og skulle klemme ut ett minimenneske:D kanskje det er nettop derfor du spyr og sånn?leser jo så mye om at kroppen ofte tømmer seg den eller/og den andre veien når det nærmer seg dagen(?) så bra hun legger på seg da:) tenker du er rimelig klar for å få henne nå ja;)jeg er veldig klar selv selv om jeg "bare" er 36+1 idag..men er så nervøs og stresser sånnmed hvordan han har det inni der nå som han har begynt å omprioritere dette med blodet swom jeg nevnte...spenningshodepine siden dagen vi fikk vite det og går bare og er nervøs for at det skal skje han noe inni der...blir helt på gråten noen ganger....føler vi har har mer kontroll på utsiden og harn lagt på seg som han skal fram til torsdag så er han blitt rundt 2300gr..samme som både meg og storebror omtrent som sagt...er mest bekymret for dette blod greiene jeg nå.....str er helt grei med tanke på genene våre..... du det der fame greiene hørtes jo bare stressende ut jo!!?:/ uff...bra du tok kommando og bestemte litt..makan..kanjo ikke sprett rundt som en en annen dimling når en er høygravid da??!ga opp å gå til fotografen vi men har brukt helgen vår alene hjemme til å rigge oss til på stuen og tatt over 300 bilder!! hehe..lagt ut noen her...ble ganske fornøyd med mange men det ble en del komiske og grusomme bilder også hehe:) men vi hadde det sinnsykt artig da:D er så glad det er gjort!! angret så grådig på at jeg ikke gjorde dette når jeg gikk med storebror så dette forbant jeg meg på at jeg skulle.....ikke ET ENESTE bilde av noe slag har jeg fra forrige graviditet:( ellers er bekken smertene faktisk ikke så ille lengre...kjenner det littebitt når jeg står opp om natten men ikke i nærheten så jævlig som før!!og hin natten våknet jeg av at det dirret i rumpenbeinet når han beveget seg!!? DET var snål følelse....så nå begynner jeg å lure på om han har festet seg...men hvilke vei er det bare han som vet...klarer ikke kjenne det jeg...men det er en som små grafser rett over symfysen.kaaan kjennes ut som bitte små knyttenever siden det er så smått men tørr nesten ikke håpe på det.... ikke noe tegn til noe mer modning eller noe spsielt sterkere kynnere enn vanlig..så nå er vi spent på hva dem sier på torsdag....uff er så engstelig for han inni der jeg:`( håper rieaktiviteten tar seg opp hos deg snart xxxxx klem:)
Lykkelill 84 g03 & j10 Skrevet 5. oktober 2010 #25 Skrevet 5. oktober 2010 Er i grunn glad for at jeg ikke gikk i fødsel i helgen for da hadde jeg rett og slett bedt om å bli lagt i koma Men nå er det bare å komme, lille prinsesse. Har også hørt at det er vanlig at kroppen tømmer/renser seg før fødsel, men ser ikke ut til at det er tilfellet her. Har 2 venninner som har ligget med spy + svigerinnen min... Heldigvis over nå. Mamma ringte meg i går og sa at hun har vært på stor-shopping på babyklær =) Hihi, gleder meg til å se alt hun har kjøpt og få det vasket. Er sååå klar nå. Men typisk det at nå som hun har fått klarsignal på at hun kan komme, så lar hun vel vente på seg, så får jeg gå med disse masete modningsriene i noen uker til... Nei, må ikke være negativ =) Og kjenner meg VELDIG igjen i det du sier om tryggheten med at når de er ute av magen vår så har vi mer kontroll på at de har det bra. Lettere å se om ting ikke er som det skal når man kan se og overvåke de i armene våre.. Utrolig leit at du skulle få en bekymring til nå på tampen da. Hadde jo vært supert å fått beskjed om at han av naturlige og genetiske grunner er liten men frisk så du kunne nyte disse siste ukene av graviditeten.. Jeg er der nå at jeg har senket skuldrene og bare venter og er spent! Var innom og "snek" på bildene dine. Kjempe stilige bilder da! =) OG gosh så flott du ser ut. Magen såg mindre ut på de bildene faktisk. Stilig med bakgrunnen du hadde hengt opp og med stilen på bildene! 300 bilder og jo en del så ikke rart at det ble noen finurlige og "grusomme" også ;) Jeg var på en gravid-fotografering i dag. Tok bilder av en dame som er 27 uker på vei. Ikke rare magen der i gården. Får vel rigge meg opp og ta noen av meg selv også, hvor jeg er mer svkledd. Jeg var ikke flink å ta bilder da jeg gikk gravid med Christian (storebror) men har noen fra uke 14 og uke 31. De ble tatt med kamera med filmrull så må spore opp negativene en dag =) Så godt at bekkensmertene dine har gitt seg noenlunde!! Mulig han har festet seg da. Den ene eller andre veien. xxxx for at det er med hodet ned og at det er små knyttnever du kjenner der nede. Jeg kjenner lillemor sine hender nede der hvertfall. Gleder meg til jordmortimen om 1 uke. Det er jo sjanser for at hodet løsner igjen hos oss flergangsfødene, men hun snur seg neppe selv om så spiller vel ingen rolle om det er festet el ikke =) Ja denne rieaktiviteten her i hus må ta seg opp snart altså, for dette er bare slitsomt! Slitsomme netter for det er da det er verst. Lei av å våkne hver natt og kjenne på strammingen og vite at det er falsk alarm. For det skal jo være så vondt at det ikke er tvil om at det er the real thing... Meeeen planen er å føde på sønndag Da får hun en enkel fødselsdato. 10.10.2010 =) =) Heng deg på da Eneste som er dumt da er at mamma og de er i Tyrkia så da får de ikke hilst på en uke og det er krise for de Men-men.. Så lenge jeg holder meg unna 17.10 som er pappa sin bursdag. Fikk beskjed om at den datoen ville han ha for seg selv Mamma og Christian er ganske tette med bursdager 11.09 og 14.09. Skal du på kontroll igjen torsdag? Nei, nå tar jeg natten =) Natti natta. Klem =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå