høst-skatt Skrevet 21. september 2010 #1 Skrevet 21. september 2010 Hei.. Mulig jeg er litt vel nervøs her. Jeg er i uke 37+5 og har masse vonde kynnere. Når jeg våknet i dag merket jeg at det lakk fra underlivet mitt..akkurat som om jeg tisset på meg..dette har skjedd en gang før, men det er noen uker siden.. Jeg har også fått myyye utflod i det siste.. Er dette grunn til å tro at fødselen nærmer seg? Hilsen en litt fortvilet førstegangs fødene..
Gravid30 *Har født ei datter* Skrevet 21. september 2010 #2 Skrevet 21. september 2010 Aner ikke, siden jeg aldri har opplevd at vannet har gått. Men jeg ville ha ringt føden og bedt om å få kommet inn til en sjekk. Dette kan jo være tegn på fødsel er i gang for deg nå. Masse lykke til:) Spennende.
høst-skatt Skrevet 21. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 21. september 2010 Jeg ringte på morgenen i dag, da sa de at jeg skulle gå med bind en liten stund for å se om det kom noe mer..Det kom litt til , så roet det seg ned.. men så kom det litt mer på ettermiddagen igjen..Vannskelig dette her:) Vet ikke om det bare er utflod( har hørt at det kan komme en del når det nærmer seg fødselen) eller hva det er.. Syns det er litt skummelt i og med at jeg har UVI også..
høst-skatt Skrevet 21. september 2010 Forfatter #4 Skrevet 21. september 2010 Er det noen som har noen erfaringer med dette? Blir utrolig glad for hvis noen har noe erfaringer å dele:)
Dolcemami*stolt mamma* Skrevet 21. september 2010 #5 Skrevet 21. september 2010 Jeg hadde mistanke om at jeg hadde vannavgang i uke 33. Jeg var klissvåt i trusa(sorry for ubehagelige detaljer) i to dager, selv om jeg skiftet tre-fire ganger om dagen. Det rare var at jeg ikke merket det, oppdaget bare at jeg var blaut når jeg gikk på do. Ringte derfor til føden og dro inn på sjekk. De sjekket om det var fostervann, men det var det ikke. Da fikk jeg beskjed om at det var antakeligvis veeldig tynn utflod eller urin. Det hverken luktet eller hadde farge, men gynekologen sa at så sent i svangerskapet bruker babyen blæren som "pute" og man kan derfor lekke urin. Og det vil nødvendigvis ikke lukte eller ha farge pga. at det er så ferskt. Uansett, så var dette visst veldig normalt og utflod er visst bare bra ettersom det visstnok renser. Det skader hvertfall ikke å dra inn på sjekk for sikkerhetskyld Lykke til og håper dette hjalp litt i hvertfall...
Miss Snow Skrevet 22. september 2010 #6 Skrevet 22. september 2010 Jeg er litt glad jeg oppdaga denne tråden akkurat nå. Jeg har akkurat det som du beskriver, Dolcemami. Trusa blir sånn klam og våt, uten at jeg merker det. Jeg har hatt litt angst for at det er fostervann, samtidig som jeg har sagt til meg selv at det helt sikkert er utflod eller urin. Men så leste jeg i den ene svangerskapsboka at urin lukter man jo hvis det er, men det lukter ingenting. Jeg har egentlig vært ganske sikker på at det ikke er fostervann, men noen ganger blir jeg litt engstelig allikevel. Og da er det så ålreit å finne en beskrivelse som passer helt med min, og med en rasjonell forklaring
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå