frk-fryd Skrevet 21. september 2010 #1 Skrevet 21. september 2010 å komme når jeg roper? hun er 22 mnd. går fint når vi holder handa, men vil helst ikke holde handa. Jeg har prøvd å la henne gå helt selv når vi er i borettslaget hvor det ikke er trafikk. Problemet med det er bare at hun kan stoppe opp eller gå en annen vei, og da kommer hun ikke når jeg roper. Det ender med at jeg henter henne og bærer henne på tvers under armen mens hun hyler... Jeg har prøvd å tvinge henne til å holde handa og forklart at det er fordi hun ikke kommer når jeg roper at hun må det. Da legger hun seg ned og eneste alternativ er å bære. prøvde å forhandle med at hun kan få gå selv dersom hun kommer når jeg roper. Det fungerer tilsynelatende, til hun blir distrahert og ikke bryr seg lengre. Jeg kan ikke drive å bære på en 2-åring hele tiden. I tillegg er det jo kjempeviktig at hun kommer når jeg roper. en gang kan det jo virkelig være om å gjøre, og uansett er det upraktisk å bære eller holde handa hele tiden. Så er det noen som har gode råd til hvordan lære henne dette, så blir jeg veldig takknemlig:)
Studine mevik Skrevet 21. september 2010 #2 Skrevet 21. september 2010 Jeg tenker at med tålmodighet går alt. Hvis du bare fortsetter så gidder hun til slutt ikke å stritte imot. Hvis du roper flere ganger og hun ikke svarer så gå bort til henne å ta handa hennes. Hvis hun nekter å gå ved å sette seg eller legge seg ned på bakken så plukk henne opp og bær. Hvis hun stritter imot, men står på beina så "tving henne" til å bli med deg. Barn kan være sta som esler og derfor må vi som foreldre være enda staere
frk-fryd Skrevet 22. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 22. september 2010 Ok da er det bare å fortsette i samme leia og håpe hun en gang lærer... Håpet vel det skulle være en mirakelløsning, men:)
Nagilimia Skrevet 26. september 2010 #4 Skrevet 26. september 2010 Jeg lærte min 1,5 åring å holde hånda når det kommer bil. Hvis jeg roper kan han la være å høre, men sier **** komme å holde hånda, det kommer bil så kommer han. Jeg forteller alle at hvis det kommer bil SKAL han holde i hånda. Gjelder også parkeringsplasser. Nå er jo ditt barn eldre, så er glad for at ei venninne sa at jeg brude begynne med det tidlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå