Gå til innhold

fruktbarhet, hostesaft, grapefruktjuice

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei:)

bare lurte på om noen vet at hvis man har eggløsning, er man fruktbar da? altså da er vel ikke egglederne tette? *teit spørsmål* men jeg ble litt usikker her jeg satt.. hehe..

Har kjøpt eggløsningstester endelig, og hvis man får konstatert eggløsning på de testene, da kan vel ikke egglederne være tette?

og er det noen som har noen erfaringer med hostesaft, og om det har fungert for noen, eventuelt grapefrukt juice?

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eggløsningstester slår ut på LH hormonet som når en topp før egget slippes. Men en positiv EL test er ikke dermed sagt at egget faktisk klarer å slippe, så man kan få positive tester uten at EL nødvendigvis skjer.

Men så har jeg lest at har du regelmessige sykluser, så kan du regne med at du har eggløsning også.

Jeg er ikke sikker på det med egglederne, men regner med at de kan være tette selv om man får utslag på test, da det som sagt er hormoner som slår ut på testen.

Jeg drakk grapefrukt juice og hostesaft forrige mnd. Eller det vil si at jeg drakk hostesaft, og prøvde å tvinge i meg juicen. Den var rett og slett heslig, så ble ikke så mye jeg klarte å få i meg. Ble heller ingen graviditet forrige mnd.

Har fortsatt med hostesaften denne mnd da =)

Skrevet

sist ble jeg gravid i 3 pp, det var den måneden jeg drakk grapefruktjuice nesten hver dag. jeg synes den var kjempe ekkel i begynnelsen.. men den ble god etterhvert;)

Skrevet

Hei, du.

Dessverre er det slik at det ikke er noen sammenheng mellom om man har EL og om man har tette eggledere. Man kan godt ha EL og samtidig ha tette eggledere - konsekvensen av det er at egget og sæden ikke vil møtes, og man blir ikke gravid.

Lykke til med prøvingen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...