Gå til innhold

Statistikk?

Therese:):)

Anbefalte innlegg

Dere har sikkert også hørt at sjansen for å spontanabortere igjen øker, hvis man allerede har mistet 3 ganger før, men har noen av dere sett noen statistikk på dette? Jeg skulle gjerne visst.

Skulle gjerne sammenlignet min egen statistikk med noe... Jeg har mistet fire ganger og født to barn. Hvis jeg vet at sjansen er f.eks 10% større enn normalt for å miste igjen hvis man har mistet 4 ganger før, så er ikke det så mye, og da tar jeg kanskje sjansen på å prøve igjen, men hvis sjansen er f.eks 70% større for å miste, så er det ganske mye (særlig hvis man legger til de 10-12 prosentene av svangerskapene som vanligvis ender med ufrivillig abort), og da vil jeg kanskje tenke at jeg bør være fornøyd som det er, og ikke utsette meg for en ny runde med nederlag.

Fortsetter under...

Annonse

Hei prøverigjen :)

Takk for det. Jeg har hatt utredning uten at noe annet enn Leiden Mutasjon ble funnet. Har fått både Fragmin og Trombyl ved 4 graviditeter og ved min sisten (MA på torsdag) har jeg i tillegg brukt Prenisolon (kortison mot imunforsvaret) og Progesteron vaginalt. Legen sa at hun nå ikke har flere medisiner og teste på meg... Jeg får se hva jeg gjør, men å gi opp er et klart alternativ.

Lykke til!

Klem

uff luddes mamma, hva du har vært igjennom,,,

hadde en MA selv i juli, og vet hvor tøft det er både fysisk og psykisk,

og hvis man da opplever det mange ganger, ja, jeg kunne ønske jeg kunne gitt deg en god klem. en jeg kjenner hadde 4 aborter før hun ble gravid for 5 gang og nå har det gått bra. de hadde tenkt til å adoptere...men, så gikk det alikevel heldigvis.

håper at det går bra hvis du prøver igjen,

lykke til !

og stor klem

og pass godt på deg selv

ta godt vare på deg

Hei, nå leste du feil avsnitt i tabellen, mammaen til Ludde. 0-5% er sannsynligheten dersom du har fire mislykkede svangerskap bak deg, og ingen vellykkede. Sjansen din er statistisk sett 13%, ettersom du har gjentatte aborter etter et vellykket svangerskap. Det vil si at du har 87% statistisk sannsynlighet for å få det til på neste forsøk, og DET er ingen grunn til å gi opp! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...