Anonym bruker Skrevet 21. september 2010 #1 Skrevet 21. september 2010 Kaffe er det eneste jeg klarer å drikke uten å spy. Det er min healing-drikke akkurat nå som jeg har svangerskapskvalme. Derfor lurer jeg på hvor grensen går...hvor mange latter/ccino`er/sort kaffe jeg kan drikke....
Anonym bruker Skrevet 21. september 2010 #2 Skrevet 21. september 2010 Ja, det er samme mengde med koffein (bare mer melk i tillegg)
Anonym bruker Skrevet 21. september 2010 #3 Skrevet 21. september 2010 Går sikkert fint med 3 om dagen, men du kan vel lage deg en kopp koffeinfri kaffe;)
Anonym bruker Skrevet 21. september 2010 #4 Skrevet 21. september 2010 Det er selvfølgelig ikke samme mengden koffein i en kopp vanlig kaffe som i en kopp latte. Mindre mengde kaffe=mindre mengde koffein. Samme som at en full kopp kaffe har mindre koffein enn en halv kopp kaffe igrunn..
Anonym bruker Skrevet 21. september 2010 #5 Skrevet 21. september 2010 Hahahaha...Det har jeg ikke tenkt på...Hahahaha...snakk om å være borte. TAKK, 14:21 )
Anonym bruker Skrevet 21. september 2010 #6 Skrevet 21. september 2010 jeg har fått beskjed om at det er helt ok å drikke cappuccino av den hjemmelagde sorten i alle fall. Nescafe pulverpose. Den skal visstnok ikke inneholde mer enn hva man får i seg av en kopp te. Jeg holder meg til en om dagen da, og ikke nodvendigvis hver dag heller. Og så er jeg nøye med å ikke få koffein fra andre kilder også.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2010 #7 Skrevet 21. september 2010 Altså, om du KAN lage kaffe, skjønner du at det er like mye, om ikke mer. Dobbel latte = 2 kopper vanlig kaffe. Hvorfor? Fordi du lager kaffen på samme mengde kaffe, men med mindre vann. Det er mere vann i en kopp vanlg kaffe vs en esspresso shot, som det da er i latte osv, men esspresso shot er veldig mye sterkere.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2010 #8 Skrevet 21. september 2010 Hva er det du tyter om 14.27:)? Jeg har jobbet i cafe, der det var kaffemaskin, så har laget utallige latter, cappocino og espressoer. Det er samme mengde koffein i det, jo, men er mildere fordi det er blandet ut med forholdsvis mye melk.
Anonym bruker Skrevet 21. september 2010 #9 Skrevet 21. september 2010 Ja samme mengden koffeininnhold i kaffen ja, selvfølgelig, det er jo samme kaffen... men man får ikke i seg like mye koffein, for halve koppen er melk, istedenfor kaffe. Derfor får man i seg mindre koffein totalt ved å drikke en vanlig kopp latte enn ved å drikke en hel kopp svart kaffe. Rakettforskning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå