Gå til innhold

Har en kopp cappuccino/kaffe latte like mye koffein i seg som en kopp vanlig kaffe? Noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kaffe er det eneste jeg klarer å drikke uten å spy. Det er min healing-drikke akkurat nå som jeg har svangerskapskvalme. Derfor lurer jeg på hvor grensen går...hvor mange latter/ccino`er/sort kaffe jeg kan drikke....

Skrevet

Ja, det er samme mengde med koffein (bare mer melk i tillegg)

Skrevet

Går sikkert fint med 3 om dagen, men du kan vel lage deg en kopp koffeinfri kaffe;)

Skrevet

Det er selvfølgelig ikke samme mengden koffein i en kopp vanlig kaffe som i en kopp latte. Mindre mengde kaffe=mindre mengde koffein.

Samme som at en full kopp kaffe har mindre koffein enn en halv kopp kaffe igrunn.. :)

Skrevet

Hahahaha...Det har jeg ikke tenkt på...Hahahaha...snakk om å være borte. TAKK, 14:21 :))

Skrevet

jeg har fått beskjed om at det er helt ok å drikke cappuccino av den hjemmelagde sorten i alle fall. Nescafe pulverpose. Den skal visstnok ikke inneholde mer enn hva man får i seg av en kopp te. Jeg holder meg til en om dagen da, og ikke nodvendigvis hver dag heller. Og så er jeg nøye med å ikke få koffein fra andre kilder også.

Skrevet

Altså, om du KAN lage kaffe, skjønner du at det er like mye, om ikke mer.

Dobbel latte = 2 kopper vanlig kaffe.

Hvorfor?

Fordi du lager kaffen på samme mengde kaffe, men med mindre vann.

Det er mere vann i en kopp vanlg kaffe vs en esspresso shot, som det da er i latte osv, men esspresso shot er veldig mye sterkere.

Skrevet

Hva er det du tyter om 14.27:)?

Jeg har jobbet i cafe, der det var kaffemaskin, så har laget utallige latter, cappocino og espressoer.

Det er samme mengde koffein i det, jo, men er mildere fordi det er blandet ut med forholdsvis mye melk.

Skrevet

Ja samme mengden koffeininnhold i kaffen ja, selvfølgelig, det er jo samme kaffen... men man får ikke i seg like mye koffein, for halve koppen er melk, istedenfor kaffe. Derfor får man i seg mindre koffein totalt ved å drikke en vanlig kopp latte enn ved å drikke en hel kopp svart kaffe. Rakettforskning.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...