Gå til innhold

Forventningsfull og full av panikk!

Anbefalte innlegg

Jeg er kommet over det verste sjokket nå. Egentlig burde det vært forventa, ettersom vi ikke var så veldig påpasselig med prevansjon.

Men det var ikke sånn som dette det sku bli. Jeg skulle være ferdig utlest og "utlært"! Jeg skulle ha kontroll på alt og vite alt, skulle ha alle følelser på en fin og stram linje, uten at jeg følte panikk.

Realiteten er at jeg vimser rundt, jeg klarer ikke henge med. Jeg går opphengt i min egen lille verden og følelsene er som en pendel.

Jeg har grått, jeg har smilt og ledd. jeg har tenkt, spekulert og ikke blitt klokere. Jeg har bestemt meg, for å ombestemme meg, dratt min kjæreste inn i avgjørelsen og ombestemt oss igjen. Men nå er vi enig, begge to. Vi beholder. Planene var klare for oss, nå er dem bare framskynda med noen måneder. En liten pode er det vi ønsker oss, ettersom at alt ligger til rette for det. Vi har begge fast jobb, vi har begge vår familie rundt oss her hvor vi bor, og vi har en fantastisk vennegjeng. Nettverket vårt er bra.

Men jeg har fortsatt panikk, jeg kan ingenting. Det er ikke mer enn ett par dager siden jeg fant ut jeg var gravid, og det er ikke mer enn ett par dager siden jeg fikk vite hvordan man regner termin. Jeg ante ikke noe om Folsyre eller vitamintilskudd, eller at det er de første ukene jeg har bollisen min i magen at det er mest kritisk!

Jeg er småredd, på grensa til hysterisk, men prøver å slappe av og roe meg ned. Jeg gleder meg til første time hos legen for å få dette bekreftet, selv om det er bekreftet med to tester hjemme, og en kropp som sier klart ifra. Skal bli godt å få oppfølging, og å kunne slippe "hemmeligheten" ut til verden!:)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142347627-forventningsfull-og-full-av-panikk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

dette kommer til å gå såååå bra! du trenger ikke å kunne alt. vi har jo fått barn i alle år vi kvinner så dette går nok bra. de fleste har jo en problemfri graviditet så du burde ikke bekymre deg for mye, bare gled deg:)

basic regler er vel, ikke røk, drikk eller ta dop;) ta folsyre (kjøp lifeline på apoteket eller disse blåbær pillene på daglivare butta;)

det er jo masse mere info om skal skal ikke, men det meste kommer naturlig for deg., hvis ikke finnes det ute på nettet;)

Er det folk driver å sir hele tiden, Men regner med det er like naturlig å ha litt panikk når det er første gang, og man ikke føler seg så forberedt som man gjerne sku ønske man var?

Iallefall kjekt å høre at du mener det går bra. for da får man bare håpe på det beste... Enda noen måneder på å forberede meg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...