Gå til innhold

NÅR skal dette gi seg!?? Når gav det seg hos dere?

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 9...... har vært uggen i 14 dager, og nå har det tatt seg opp betraktelig, jeg er hjemme fra jobb nå, skjelver og kaldsvetter.... kvalm KONSTANT..... dag OG NATT... sist var jeg slapp, uggen, trøtt og kvalm... men ikke i NÆRHETEN av så ille som nå..... jeg fungerer ikke som menneske før klokka er ett om dagen, sliter me å få lillegutt i barnehagen..... mannen er offshore og her sitter jeg i et et max rotete hus og ANER ikke hva jeg skal gjøre for å få ukene til å gå...... jeg har egentlig støv på hjernen, rydde og vaske er kveldskos for meg..... hører på musikk og drar over gulvet HVER kveld.... nå er det ikke vaska her på 4 dager, har støvsuga EN gang siden søndag.... (vi har hunder). Hva er det som skylder dene formen? er det hormoner?

Kan er ikke skrive inn uka det begynnte hos dere OG uka et gav seg? så kanskje jeg får litt mot!!

Fortsetter under...

Mener ikke å ta motet fra deg, men heller at du ikke skal tenke så mye på hvordan andre har det. Jeg gjorde det og gjør det mye enda, men det er jo i bunn og grunn ikke vits i. Hvert svangerskap er unikt. Du vet jo at det er mest vanlig at kvalmen gir seg rundt uke 12-14, så da er det bare å krysse fingrene og håpe at du er en av dem.

Selv har jeg vært kvalm og kastet opp hver dag siden uke 5. Er nå i uke 22 og spyr fremdeles :P Sånn er livet, forbanna urettferdig ;)

Lykke til!

Begynte som verst da jeg var omtrent 1-2 mnd på vei. Toppet seg rundt uke 8 og til og med uke 15. Da kom energien plutselig tilbake og har vært i fin form siden.

Det gjelder prøve å blokke ut tanker om husarbeid, du vil få muligheten til å gjøre husarbeid senere. Sørg for å sove masse og spise jevnlig. Jeg ble mer kvalm hvis det gikk for lang tid imellom måltidene. Jeg måtte spise hver 2. time. Spiste lite og sakte. Kan trøste deg med at det sikkert gikk 2 uker mellom hver støvsuging her igården. Og nå hadde jeg til og med en baby i hus i tillegg, da var det bare å glemme ALT som hadde med husarbeid å gjøre. Det fløt over, mannen tok det han kunne når han var hjemme.

Det kan bli likedan når ungen er født. Da er det ikke sikkert det blir tid til noe husarbeid den første tiden. Jeg var sånn som ikke klarte å slappe av når det ikke var ryddig rundt meg, men har lært meg å slappe godt av med rot nå. Jeg ble nødt til det om jeg skulle ha noe som helst overskudd til babyen. og det merkelig er, huset ble egentlig ikke så mye mer støvete om jeg lot vær å støvsuge. Det var bare verst de første dagene, så føltes det som det ikke ble verre. Men masse søvn er alfa omega. Da kan man kanskje få litt ekstra energi.

Det er selvsagt hormoner som forårsaker dette, pluss at kroppen bruker mye energi på å skape en baby. For de fleste blir formen bedre i 2. trimester, mens noen er uheldig og kan være i dårlig form lenge eller hele svangerskapet.

Tusen takk for svar jenter!! Jeg har noen gode øyblikk innimellom.... hadde en halvtime i 7tiden..... klarte å rydde litt å fikk dratt over gulvet, føles SÅ deili å ligge på soffan når det er ryddi å rent, men det er sant som dere sier, må bare lære meg å leve med litt rot å støv....... et er jo IKKE skadlig... bare psykisk vettu.....

krysser fingre for at jeg er bedre snart!! At alt er bra med oss alle og at vi ender opp med å bli lykkelige mødre!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...