Gå til innhold

kjøpt gravidbukser i dag.....

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

føler meg ikkkke heldig som er så oppblåst-

ser ut som om jeg er 4mnd på vei el.noe,

men, fant ut at jeg må gjøre det beste ut av det,

og da ble det gravidbukse, mange fine hm altså;)

tror at jeg har fått litt mage+den oppblåstheten veldig raskt denne gangen, hadde lagt på meg bittelitt siden jeg var gravid i mai, som endte i MA i juli, fikk det ikke så raskt sist oppblåsthet og litt mage nederst.

Men, alle graviditeter kan visstnok være forskjellige....

Så krysser fingeren for at det går bra denne gangen;)

Lykke til til deg og Queenmee!!!!!!

Og da må jeg spørre. Hva er en MA??

Jeg har ikek peiling på sånne uttrykk og forkortelser, så må nesten bare spørre:)

Jeg og skal krysse fingrene, for jeg skjønner jo at MA betyr noe i den dur at du har mista?

Jeg går bare å tripper. Gleder meg sånn til alle kan se at jeg er gravid!:) Til jeg ikke trenger å holde det litt hemmelig mer:)

En MA er en missed abortion, altså at embryoet/fosteret dør og man tror fortsatt at man er gravid, og det kan gå lenge før kroppen merker dette og det produseres fortsatt hcg. En MA kan også være en bligthet ovum BO som er en tom fostersekk, kan komme av at embryoet ikke har festet seg, og at kroppen fortsatt tror den har et svangerskap på gang. MA og BO er jo også SA: spontan abort. Kommer litt an på når man har ultralyd og får sjekket alt. Hadde jeg ikke vært på UL så tidlig kanskje jeg hadde abortert den ut noen uker etterpå, og da hadde det vært en SA,,, Vet ikke akkurat prosent andel av hvor mange MA og BO som ender i en SA:spontan abort, tror ved MA at det er30%eller noe. Jeg tror at veldig ofte anbefales det å ta cytotec:abortpille, eller utskrapnning ved MA, BO da det kanskje kan bli infeksjon+at det er en belasting å gå å bære på hvis forstert/embryoet er dødt. Men, sikkert mange som velger å vente til kroppen rydder opp av seg selv, selv om dette kan ta noen uker. Og hvis man vil begynne på igjen så raskt som mulig er det jp bra å ta en utskrapning for da slipper man å vente kanskje til og med flere uker før en aborterer det ut selv.

Det står noen steder en oversikt over hva ting betyr. Leter du litt på trådene her så finner du det, måtte lese litt jeg og, mange ting jeg ikke ante hva var selv.

Viktig at du tar folat. Og holder deg unna de tingne som blir anbefalt for gravide. Det kan du enten lese om her inne eller google.

Lykke til!!!! Krysser fingerene for oss jeg;)

Tusen takk for forklaringen!:)

Av og til litt lettere å få det forklart!:)

JEG kunne tenke meg en tidlig ultralyd, for merker egentlig at jo mer jeg leser, jo mer bekymra blir jeg! Så snart tror jeg at jeg klipper ledninga til internett gitt!

Folsyren er kjøpt og intatt i tre dager alt!=)

Stolt som en hane pga røykinga er jeg og! Brukt 4 dager på å trappe ned fra 20 om dagen til 1, 5 igår=)

Annonse

så bra at du (nesten) har sluttet å røyke, det klarer du!!!

tror at det er best med ul i uke 7. for i uke 6 kan det noen ganger være vanskelig å se "noe" og da må man gå og grue seg en uke til før man får se det man "håper på". så kan nok få noen mindre bekymringer med en ul senere enn uke 6...men, mange ser jo alt i uke 6,,,hjerte som slår og alt bra, så man må nesten bare finne ut når man ønsker ul selv etter hva man har lest å forhørt seg om....

He he, de deilige gravid-buksene, ja.. ;o)

Men nummer en kunne jeg ikke vente på å få mage! Sist, når det gikk galt, rakk jeg ikke få mage. Men lagt på meg så mye siden sit jeg var gravid, så nå vil jeg gjerne unngå mage så leeeeenge av gangen! Ting har endret seg, he he..

Men klarer jeg å spise sundt og ikke bli så stor, så får magen komme når den kommer. Skal iallefall bli deilig når en kan kjenne liv inni der!!! :o)

Kos deg med buksene! Bedre å ha det konfortabelt! Men fant du noen greie bukser? Sist kjøpte jeg noen dongeribukser, og de bille bare gli ned, så måtte gå og heise og heise. Forferdelig! ;o) Var ikke nok hold i livet.

De har noen fine på hm, kjøpte et par med cordfløyel stoff, de sitter bra syns jeg, og det ser ikke ut som gravidbukser med en topp over. De hadde to stk svarte g.bukser der også, en av de var ganske fine. Men, holder med en bukse til inntil videre. Så hadde de et par andre som hadde bare en strikk foran, men de hadde ikke str min, så fine ut.

Men, de sklir vel ned etterhver alle sammen kan jeg tenke meg. Kanskje best de med bare en strikk foran!?

skulle på noe greier i går kveld og tenkte jaaa jeg tar på meg gravidbuksene da ikke noe passer, men etter en god middag med den oppblåstheten så jeg ut som om jeg var 5mnd på vei, så ble gymbukse og hettegenser....herregud ikke lett å være forfengelig;)

huff huff huff

men, skal være så glad hvis det går bra;)

hvordan gikk det på legetimen, må du utsette operasjonen?

klem

en vil se om "ting" er i orden i uke 7, i uke 6 så kan du risikere og ikke se noe, bli veldig urolig og må vente en uke på ny ul, men mest sannsynlig så ser man noe da også

men hvis du føler at alt er ok og vil vente så vil du jo helt klart se mye mer i uke 10-11:)

Ble glad over at utvalget er så stort nå! Bra :o) Så håper jeg noen av de buksene gidder å sitte mer på plass enn den jeg har fra før.. ;o) Sist lånte jeg en del tøy av ei som har flytta, så må kjøpe litt denne gangen.

Legen sa at det ikke ble noe av operasjonen nå. Spurte om det var mulig å bare bruke lokalbedøvelse, men hun sa at de ikke vil ta noen sjanse, og spesielt nå som jeg har mistet også så var det ikke noe å tenke på en gang. Hun sa at "kneet kan en alltids få opperert siden, så det må du ikke tenke på!". Var litt godt, for føler jeg hadde litt dårlig timing.. Men når passer det egentlig å bli gravid..? ;o)

Jeg har iallefall så dårlig samvittighet overfor jobb nå at jeg bare gleder meg til permisjon. Dvs jeg har vel egentlig ikke tro på at jeg kommer så langt, den ma'en satt en støkk i meg.. :o(

Nei nei, nok å klage på, hi hi.

Skal nyte å gå med gravid-bukser denne gangen, for det er jo ikke noe å ta for gitt lenger! :o)

Lykke til! Får vel si, for å snu tankegangen, at det skal bli gøy å følge med på hva som skjer med magene de neste 8 månedene! :o)

Så glad for at tidlig UL finnes!

Klem

Tidlig UL er sikkert vel og bra, men det må vel gjøres privat om man ikke har noen spesiell grunn for å få det innvilget.

Det jeg gjør tidlig i svangerskapet er å gå ofte til legen og ta blodprøver av HCG- nivået. Da ser han om det stiger som det skal, og det er en god indikasjon på om svangerskapet utvikler seg normalt. (Men jeg tar blodprøver ofte i alle fall, på grunn av en sykdom.)

De fleste gravide tar vel en del blodprøver rundt uke 11-12 tror jeg, dere kan jo be om en måling av HCG nivået da.

Annonse

Har lest mange steder at det er vansklig for noen å få tildig ul. Jeg fikk henvisning i fra legen min til gynekolog, som ble anfefalt til meg av en venninde, jeg fikk tatt ul sist i uke 6.da jeg ønsket dette, denne gangen ønsket jeg ul i uke 7. Jeg ønsker på ingen måte å gå å bære på et dødt embryo i flere uker hvis det skulle skje.

Utrolig belastende for kvinner som ønsker tidlig ul at de ikke får det,

skift gynekolog og mas mer for å få det. Jeg har ikke hatt noe problemer med å få så tidlig ul som jeg ønsker har heller ingen spesielle grunner til å få det, annet enn at jeg ønsker det. Betaler 70kr pr.ul.

Når man vet hvor vanlig abort er, syns jeg det er meget kritikkverdig at mange ikke får ul når de ønsker,

Har fått tidlig UL, men er end atre uker til. Skal å måle hcg i morgen igjen -tok første prøve i går. Grugleder meg, da det er litt som når jeg mistet nå, men likevel så veldig normalt..

Unner alle å få den behandlingen jeg har gjort, fordi de tar meg virkelig seriøst! En er så følsom i forhold til dette, så det betyr all verden å bli tatt på alvor!

..og så er det "feil" det du skriver med hcg målinger. ved MA eller BO kan hcg forstsette å stige i flere uker(riktig nok ikke like mye som ved et velykket svangerskap), så ul er den beste måten å forsikre seg om at slikt ikke er skjedd ellers måtte man ha ventet en uke til med nye hcg målinger som skal tolkes osv. vil man vente med ul til uke 12-13 så deg om det. alle jeg kjenner tar ul mye før, og jeg gjorde det selv, veldig glad for det. da fant jeg ut at jeg hadde MA i uke 7. Fikk tatt cytotec så utskrapning da det ikke fungerete med medisinsk abort. Så ble jeg ferdig med graviditeten mye før en om jeg måtte vente på at det skulle kommet ut som en SA. Kanskje en ekstra mnd, med å tro at jeg var gravid. Etter utskrapningen ventet vi en mnd og ble gravide igjen med en gang etter det. Hvis jeg ikke hadde tatt ul i uke 6 og 7 sist så hadde alt blitt utsatt medført mye mer plager og vanskligheter og tristhet for meg. Idiotisk at folk ikke får tidlig ul. Hvis du leser mer om SA så er tror jeg 30%av SA, MA og dette kan ta lang tid før kroppen oppdager, så innmari fint for folk å få vite dette tidlig, dette er da min mening;)

Enig med deg, prøverigjen. Jeg er 8 uker på vei når jeg fikk UL, og er så glad -kan nesten ikke vente!

Ikke alltid kroppen sier i fra at noe galt. Hadde alle gravid-symptomer sist helt til jeg var ferdig med utskrapningen, så kroppen hadde ikke skjønt helt at fosteret hadde vært dødt i 1-1,5 uke. Skulle ikke vært til jordmor før uke 15. Tenk å komme der da, og så ikke finne hjertelyden! Forferdelig..

Det er forferdelig å gå og lure på om ting er ok. Spent på hcg-målingen siden jeg fikk litt blødning (lege sa det var litt tidlig å se noe særlig på UL), men få dager etter svaret kommer jeg til å lure på om ting fortsatt er ok..

Ble bare så irritert av anonym12:39, selv om det sikkert var velment. bare så irriterende når folk uttaler som ting de ikke kan noe om. Hvorfor det også er enormt provoserende er fordi jeg har lest om så mange her inne som ikke får ul når de ønsker. Lider seg igjennom uke etter uke med venting. Og da jeg selv vet hvor viktig det er å få tidlig ul, da bare spyr jeg av sånne innlegg. Beklager 1239, men, sånne innlegg får folk til å goda et kørka system. Er så glad for at jeg er ressussterk og kunne betalt for ultralyder selv hvis jeg ikke fikk det når jeg ville, og oppegående til å vite mitt eget beste, og at jeg har lest nok til å kunne ta et valg basert på medisinsk viten.

Hadde også alle gravidsymptomer helt til utskrapningen sist, ante ikke at jeg hadde en MA, hcg nivået var 21000 og kunne ikke indikere en MA, lå innenfor grensen, på 6uker. Men, det var det altså, ikke alltid kroppen sier i fra at noe er galt.

Ja, forferdelig å gå å vente på at ting er ok. Helt enig Gulda:)

Blir bra med ul i uke 8. Jeg skal i uke 7 er det ikke noe liv der da så vet jeg at da blir det en ny utskrapning mest sannsynlig. Og jeg og mannen har bestemt oss for å prøveigjen etter anbefalt mnd venting(om så skjer en ny abort). Så alt dette vil jeg at tar minst mulig tid, så det blir minst mulig belastning for oss begge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...