Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det "lov" å bruke pengene som barna har fått i dåpsgave til å kjøpe noe de virkelig trenger (i dette tilfellet, en vognpose), eller er det sånn at man skal spare alle pengene til de er store?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg syns absloutt vi må få kjøpe ting til barna våre med dåpspengene de fikk. Det er jo utstyr til barna som pengene blir brukt på.

Jeg tenker på sykkel, ski, slaslåm, ny barevogn, bilsete ol.

Fikk du dåpspengene dine da du ble stor? Jeg har aldri sett, eller hørt at noen har fått det... jeg fikk det ikke selv heller igrunn :-)

Gjør det DU syns er riktig. :-)

Skrevet

jeg syn det bør være ok å bruke til "store" konkrete ting som barna trenger, eks vogn, ski, sykkel, seng, vinterpose som du skrive ol. men ikke på småting fra h og m liksom

Skrevet

Det er vel en ting du må finne ut, hva du vil gjøre med pengene. Det er vel ingen som kan nekte deg det?

Jeg personlig syns ikke noe om å bruke pengene dem får i dåpsgave på slike ting. Slike ting vokser dem fort i fra.Jeg valgte å opprette konto på dem og satte inn pengene der, da vokser pengene med barna :o)

Og ja, kontoen er sperret til dem er 18 år...

Skrevet

Dette tror jeg avhenger av ens økonomi. Vi satte pengene snuppa fikk på konto til henne. Kjektnår tiden for førerkort ol kommer.

Utsyr forøvrig tar vi fra andre midler eller ønsker oss til jul, bursdag etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...