Mini84 Skrevet 21. september 2010 #1 Del Skrevet 21. september 2010 Jeg var hos legen denne uken, og nå er jeg bare trist og litt usikker på hva jeg skal gjøre. Alt ser heldigvis fint ut med den lille, er ti uker på vei. Men jeg har vært (og er) så utrolig dårlig. Var hos jordmor i uke 4 fordi blodprøvene mine var dårlige, hun sa at det ikke gjaldt som førstekontroll siden det var så tidlig og tok ikke de "vanlige" blodprøvene til helsekortet. Derfor bestile jeg legetime nå. Jeg ville også spørre legen om noe som kunne hjelpe for kvalme, snakke om at jeg har forferdelig vondt i magen og andre plager, fordi de bekymrer meg. Jeg har hatt ferie de siste fire ukene, og ville også spørre om det er mulig å få noe av ferien igjen seinere, siden vi måtte avbestille turen vår pga formen min. Det første legen spurte om var hvorfor jeg hadde kommet. Jeg hadde jo allerede vært hos jordmor, tenkte jeg å ha enda en kontroll? Kvalm, det er nesten alle, ikke noe å snakke om. Han visste ikke hvorfor jeg hadde vondt i magen. Urintesten min var ikke helt som den skulle, men det var ikke vits å forklare hva det betydde, siden jeg er så veldig tidlig i svangerskapet. Han var skikkelig sur, så jeg ble nervøs og glemte alt jeg ville spørre om. Da jeg nevnte det med ferien, humret han litt og sa at det gjelder nok bare dersom du må avbryte ferien. Ikke hvis du bare sitter hjemme og ikke har noe å gjøre. Jeg ble så lei meg når jeg kom hjem. Jeg er jo fylt av hormoner og tåler lite om dagen, men likevel. Føler meg helt utslitt og kaster jo opp. Skjønner ikke hvordan jeg skal klare å gå på jobb om et par dager, men jeg har ikke lyst til å gå til legen min igjen. Ble litt langt dette, men måtte bare få det ut:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142347116-trist-etter-legetime/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken håpefull - er mamma! Skrevet 21. september 2010 #2 Del Skrevet 21. september 2010 Er dette fastlegen din? For om du ikke er fornøyd, så går det jo ann å bytte lege. Dessverre så får man jo ikke byttet på dagen. Tror det gjelder fra neste måned etter man har byttet. Dette kan du gjøre lett ved å gå på NAV sine sider. I mellomtiden, så kan du jo evt høre med en privat lege. Det er dyrt, men kanskje verdt det for en gang? Jeg sliter også med kvalme, men kaster heldigvis ikke opp. Da jeg var hos legen for å få sykmld bare for et par uker, fikk jeg beskjed om at så lenge jeg ikke kaster opp, hadde jeg ikke noe hjemme å gjøre. Vet at fastlegene har fått beskjed fra NAV å være litt "strengere" med gravide, fordi det tidligere har vært alt for lett å bli sykmldt. Tror forresten du må være 100% sykmldt for å få tilbake ferie-dagene, hvis du har vært syk i ferien. Og legene har ikke lov å sykmelde tilbake i tid. Håper formen din blir bedre snart, og at du får snakket med en lege som har litt mer forståelse for situasjonen din:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142347116-trist-etter-legetime/#findComment-142347178 Del på andre sider Flere delingsvalg…
aprilprinsesse2011 Skrevet 21. september 2010 #3 Del Skrevet 21. september 2010 Unnskyld meg!! Men hva slags lege er dette??? Eg er nå inne i min 3 uke av sykmelding pga kvalme i svangerskapet. Er snart 9 uker på vei. Hos meg var d ikke noe problem å få sm. Bestilte legetime, og spurte rett ut om d var mulig å få sm pga kvalme i svangerskapet. "hvor lenge vil du ha for da?" var svaret eg fikk. Skjønner godt du er nedfor og deppa, og ikke bare pga hormoner!!!! Dersom du nå er i ferie, og får sykemelding, mener eg at du har rett på å ta igjen hele eller deler av ferien din. Er d ikke en annen lege du kan gå til? Uansett ønsker eg deg masse lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142347116-trist-etter-legetime/#findComment-142347194 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mini84 Skrevet 22. september 2010 Forfatter #4 Del Skrevet 22. september 2010 Takk for svar:) Rart hvor mye litt medfølelse hjelper. Jeg har nettopp flyttet og fått ny lege, men jeg kan vel bytte i alle fall en gang til. Det eneste som er dumt er at da må jeg reise ganske langt. Synd ikke jordmor kan ta seg av sykemeldinger osv, for hun er utrolig hyggelig. Jeg syns det er rart å ikke få sykemelding fordi du ikke kaster opp. Det kan være like slitsomt å gå kvalm! Krysser finger og tær for at jeg plutselig er over det verste, så jeg slipper å sykemelde meg. Ellers får jeg bare bite tennene sammen og bestille en ny legetime. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142347116-trist-etter-legetime/#findComment-142351211 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cocco*med 2 små spirer* Skrevet 22. september 2010 #5 Del Skrevet 22. september 2010 Med denne fastlegen hadde jeg byttet omgående. Du kommer jo til å trenge en lege ved senere og andre anledninger. Og med så lite takt og tone fra legen er det ikke verdt å lide seg gjennom flere besøk hos han. Som lege må han jo forstå at gravide kan være plaget med bekymringer, og sterke plager i tillegg til hormonelle forandringer. Nei, dette går ikke ann, jeg tror det vil være verdt den ekstra reise veien å ha en fastlege med litt mer empati. Uansett, lykke til med spiren! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142347116-trist-etter-legetime/#findComment-142351958 Del på andre sider Flere delingsvalg…
iskaffe ♂ ♀ Skrevet 22. september 2010 #6 Del Skrevet 22. september 2010 om du bytter lege i dag, gjelder den nye legen fra 01.10. ikke noe vits å ha en sånn lege, legen min er jeg kjempe fornøyd med! hu er den flinkeste legen jeg har hatt, å jeg har bytta ofte, for jeg skulle finne den perfekte lege for meg... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142347116-trist-etter-legetime/#findComment-142352097 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå