Gå til innhold

pute til baby?

Sadie *Mamman til Johanne*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest at man ikke skal ha pute, samtidig som noen leger mener det er ok. Har en jente som gulper og ikke vil rape og tenker det er lurt å heve hodet litt når hun sover, med feks en pute. hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke brukt pute til noen av mine barn, men heller hevet selve sengen om de har hatt behov for det.

Skrevet

Jeg brukte ikke pute på min nå 4 mnd gammel jente. Jeg prøvde dette når hun var 3 mnd, og jaggu sov hun hele natta for første. Om det er tilfeldig eller ikke aner jeg ikke... men hun sover fortsatt bra :)

Skrevet

Vi fikk beskjed av de på barsel og av helsesøster at man skulle bruke pute på de små. Noe med at da var det mindre sjanse å bli flat i bakhodet. Vi måtte også bruke det siden hun ble tatt med sugekopp så det lettet litt på smertene på den enorme kulen hun fikk

Skrevet

Hmmmm, kanskje verdt å prøve med en pute til lillegutt.

Hvorfor skal de ikke ha pute, egentlig?

Skrevet

Vi brukte babypute sånn innimellom fra hun nesten var nyfødt. Hun var så tett og forkjøla, så vi ønsket å heve hodet litt. Rundt 4 mnd alder har hun brukt pute hele tiden, men hun beveger seg i senga, så hun i ligger ikke på den hele natten. Det har gått veldig bra her ihvertfall. Ingenting som tilsier at hun har tatt noe skade av det hittil. Blir straks 1 år.

Skrevet

Frøkna her ble 1 år forrige uke, og vi har aldri brukt pute til henne. Vi fikk beskjed av fysio på helsestasjonen om at det ikke var bra for nakken til de små. Utrolig hvor forskjellige beskjeder man får....

Men tror vi kommer til å drøye litt til, fordi vi finner henne aldri med hodet riktig vei uansett om hun ligger i egen seng eller vår seng:)

Skrevet

Jeg har også en liten, nesten flat pute til frøkna mi på 4 mnd nettopp fordi jeg hørte det om flatt hode.. Og egentlig er det jo logiskt, er jo godt å ha det litt mykt under hodet.

Skrevet

Jeg bruker også baby pute. Han sover mye bedre med den. Han er 10 uker og har brukt den i 2 uker nå.

Skrevet

Vi bruker jo ikke puten fra nakken og bakover... puten begynner langt under skuldrene... så jeg skjønner ikke hvordan det kan bli noe skade på nakken da?!

Skrevet

jeg var på en kurs med en som skulle lære oss om førstehjelp,og han sa at det værste som var er når små barn absolutt skal bruke pute,fordi da er ikke luftveiene frie i tilfellet de gulper/kaster opp/får problemer med å puste.

jeg ville mye heller ha lagt bøker under enden av senga hun har hodet slik at hun ikke ligger helt flatt

Skrevet

madrassen til barna er jo myke ,så hvorfor trenger man pute da?jeg synes ikke det er logisk jeg...:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...