Miss Snow Skrevet 21. september 2010 #1 Skrevet 21. september 2010 Jeg er sykemeldt fram til permisjonen begynner, og har dermed en drøy niukersperiode med stille hjemmeliv foran meg. Dessverre er alle venninner enten på andre siden av landet, eller på jobb, så det blir "aleineting" jeg må basere meg på. Jeg skal ikke påstå at jeg kjeder meg, for jeg har det veldig ålreit med data, TV og bøker, men jeg lurer på hva dere andre som bare er hjemme gjør om dagene? Kanskje er det ting jeg ikke har tenkt på..?
Oppnedx2 Skrevet 21. september 2010 #2 Skrevet 21. september 2010 vært sykemeldt i 13 uker nå, og har 6 igjen :/ Ikke alle dager blir like meningsfylte kan man si ! Har brukt mye tid på å dille her hjemme da vi hadde stor oppussing i sommer, men den er over nå. Alt er klar gjort til snuppa også, så det er heller ikke alternativ lengre. Nå har jeg nettopp sydd en vognpose , prøver å scrappe noen fine kort som kan brukes til dåpsinvitasjoner når den tid kommer, kjøpt meg en varg veum bok. Vis du liker unge mødre dk så kan du gjøre som meg, googlet kanal4, dansk side, betalte 30 kr for en uke, da har du 11 sesonger med unge mødre :-p Tv norge var akkurat ferdig med sesong 3 nå , og hver sesong har ca 20 episoder så skal godt gjøres å bli ferdig :-D
Ceccilie88 Skrevet 21. september 2010 #3 Skrevet 21. september 2010 Hei hei :-) Jeg har akkurat startet permisjonen min, full nedtelling og dagene kan bli lange av og bare sitte forran tven og data. Jeg bestemte meg for og skrive ned en liste over aktuelle julegaver. Startet tidlig men da kan man bruke dagene til noe. Jeg bestemte meg for og laga venne albumer til venninene mine. Så har kjøpt meg noen albumer som jeg sitter å scrapper og har fremkallt en hau med bilder. Så nå er det bare klipp å lim. Ellers er det en del rydding, liker å ommøblere på ting og vil at alt skal se strålende ut til den lille jenta vår kommer. Går masse turer, men ellers kjeder jeg eg voldsomt i og med at alle er på jobb osv. :-)
cadence Skrevet 21. september 2010 #4 Skrevet 21. september 2010 Tja, på fredag har jeg vært sykemeldt i 4 uker...dæven som tida har flydd selv om mange av dagene har vært usigelig lange. Har lagd syltetøy for vinteren, det er en dagsjobb pr bærsort siden jeg har slitt med kynnere. Jordbær, bringebær, appelsinmarmelade, tyttebær, blåbær og multe:) Alt klart til vinteren:) Har også hakket opp og ordnet urter og krydder for vinteren, har drivhus så er selvforsynt på de fleste kryddere. Lagd tomatchutney av hjemmedyrka tomater som blir en del av julegavene i år... Mann og datter har fått noen nye opplevelser i middagsrepertoaret, jeg er ikke noe kokkespire idet hele tatt, det er et dagsprosjekt å lage noe splunka nytt... men har ikke fått klager:) Holder styr på alle ekstraordinære ting, slik som verkstedtimer, elektrikere, montører.. Har "overtatt" mange av de tingene sambo egentlig har på sin " to do-list" som det er like greit at jeg gjør siden alle telefonene ikke går utover jobb. Maaange timer foran TV, ved PC...sløving, venting, traving frem og tilbake pga konstant turning i magen.. Vasking av babyklær og alle andre klær, tepper og pledd for store og små. Holder meg aktiv med dyrene. Med 4 hester så er det nok å gjøre selv om de ikke skal inn på stallen før etter at jeg har født. Har noen småturer opp på hesteryggen fortsatt, er sliten etterpå, men føler meg likevel oppladet. Min vitaminsprøyte det der:) Gleder meg til lange rideturer til vinteren altså. Klargjøring rom for rom, litt rydd og vask, friske opp, pynte litt. Ordne hagen for vinteren.. Hm, jeg har gjort mye, og har mye igjen... jaja:)
smilla73 Skrevet 21. september 2010 #5 Skrevet 21. september 2010 voldsomt for ein energi folk har...? Her går energien veldig opp og ned, alt ettersom eg klarer å sove skikkelig på natta eller ei. Eg søv gjerne best om morgonen/formiddagen, så i tillegg til det og å dra på sjukehuset eit par-tre gonger i veka for kontroll av diverse små og store ting som har oppstått no dei siste vekene, så går liksom tida med. Med litt husarbeid, vasking av babytøy o.l. og evt å treffe nokon eit par timar så blir det fort tid for middag, tv og så legge seg igjen. Ikkje verdens mest produktive dagar akkurat, men har heller ikkje lagt ambisjonane så høgt! No har eg akkurat hengt ut ei klesvask i sola, og vurderer om eg skal gå til butikken i fineveret, eller køyre så eg kan handle litt stort, og heller gå ein tur etterpå. Slike små dilemma kvardagen gir! :-D Og så har eg gått til frisør og tannlege no i permisjonstida. Veldig deilig med frisør, - tenkte det var lurt å gå til tannlege også men sidan eg ikkje tok røntgen-bilde, og ikkje kunne ha gjort noko med eventuelle fyllingar, må eg tilbake om eit halvt år, så eg veit ikkje kor nyttig det egentlig var.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå