Gå til innhold

EL-testing og prøving, noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

La det ut på anonym først, men kom på at jeg finner jo ekspertisen her inne så legger det ut her og =)

Vi hadde sex fredag kveld og mandag kvelg (vært borte i helga). i går kveld var EL-testen litt sterkere enn den vanlige skygge-streken (bruker strimler fra billigetester). Nå er EL-testen sterkt, streken er sterkere enn kontrollstreken. Dvs at jeg har EL i dag, eller? Og da fortsetter vi å har sex i kveld og i morgen. Men var vår beste sjangs for å bli gravid i helga da? Vil det si at vi har "bommet" litt denne mnd? Hører jo stadig at beste sjangs er tre dager før EL, og det var jo på lørdag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neimen om jeg vet. Lurer litt på det samme selv, så derfor skriver jeg ;-) Bruker fertilitetsmonitor (ikke for at det er noen åpenbar grunn til det. Bare kontrollfriken i meg 8-). Har antakelig el i morgen, da jeg har forhøyede verdier i dag, og i går. Hadde sex i går, så det er jo alltids en sjans, men jeg var da overbevist om at det var størst sjans på selve el-dagen? Evt dagen før og etter? Hm...

Skrevet

Man har størst sjangs for å bli gravid før EL, men fredag og mandag er helt fint, ikke optimalt kanskje men en god sjangs. Det anbefales å ha sex også dagen etter EL selv om sjangsene ansees for mindre, man vet jo ikke aksakt når egget slippes.

Skrevet

Ja vi kjører på, blir nok "tidlig kveld" så snart resten av huset sover søtt ;-) SÅ får vi se om vi rekker det. Setter jo litt lit til at "man blir så lett gravid rett etter abort", så vi får se =)

Skrevet

Test igjen i morgen du. Når el-testen blir negativ igjen, er eggløsning overstått...ikke før ;)

Hopp i bingen så godt som kan! Hehe.

Skrevet

Hmm...fortsatt knall-positiv EL-test. Så da er vi vel fortsatt trygt innenfor. Har kosa oss en del i går og forleden dag så vi krysser. Og jeg skal selvsagt la meg forføre i kveld igjen :-p

Litt pes å finne lysta når man "må" merker jeg. Når jeg var gravid var vi som kaniner av oss selv, tror det var fordi vi egentlig ikke trengte ;-)

Skrevet

Når EL testen blir positiv er det jo gjerne 12-48 t til eggløsning, og så har man gjerne positiv EL test i 2 dager:-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...