Gå til innhold

"sovepose"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille knott sparker av seg dyna og snur seg over på magen hver natt nå.

Så nå vurderer vi å kjøpe en "sovepose" med skulderremmer. Noen som har erfaring?

Hvilken butikk, kvalitet, pris osv

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ble advart mot dette, fordi de små kan bli kvelt ... er det reelt?

Skrevet

jeg ble advart mot dette, fordi de små kan bli kvelt ... er det reelt?

Skrevet

jeg kjøpte den jeg bruker på h & m, og er kjempefornøyd med den.

Hun har brukt den nesten hver natt siden vi kjøpte den, og har ikke hadd noen problemer med den. Hun har kun snudd seg en gang med den på.

Jeg forstår ike helt hvordan hun skal greie å bli kvelt av å ha den på. Det kan jeg ikke forstå. Da hadde de kanskje ikke hadd lov til å selge disse posene, hvis det var en fare for noe så alvorlig.

Skrevet

Håper virkelig ikke det! Jeg har nettopp kjøpt sovepose på Ikea som han bruker. Han sparker av seg dyna og blir da veldig kald, så da synes jeg sånn sovepose fungerer bra. Soveposen kostet rundt 150 kr og synes den virker bra jeg:) Men har ikke erfaring med dyrere soveposer.. Han har begynt å snu seg fra rygg til mage også, men har ikke gjort dette på natta ennå. Er det sånn at de ikke klarer det med sånne poser?

Skrevet

Kjøpt både på ikea og babyshop.........prøvde i natt med stor suksess! Skjønner ikke hvordan de skal bli kvalt??

Har fler venner som har brukt dette fra fødsel og til nesten 2 års alder. Funker visst supert! Men det er jo en vanesak..... og jeg syns det var ugreit å finne jenta mi langt under dyna rett og slett....

Skrevet

Hadde samme situasjon her. Jeg sydde en og det fungerer.

Skrevet

Hvis greia er at du ikke vil at ungen skal snu seg rundt på magen hadde jeg kjøpt den som du fester til madrassen, koster rundt 500 kr på babyshop og barnashus.

Er det kun pga ungen sparker av seg dyna holder det med den de selger på hm og ikea til 150 kr!

Vi har begge deler, funker veldig bra :)

Mini er god og varm hele natta.

Skrevet

Vi begynte med dette da han var rundt 5 mnd og begynte å sparke av seg dyna. Kjøpte foret nattpose så den holder litt mer på varmen. Vår er fra Babyshop, men du får det billigere andre steder. Vi bruker imidlertid ikke selene. Han skal få røre seg så mye han vil om natta. Anbefales absolutt!

Skrevet

De posene noen sikkert tror at babyen kan bli kvalt av er den med stropper som festes i madrassen. Men jeg har aldri hørt om tilfeller der babyen har viklet disse snorene fram. Så det tror jeg ikke du skal være redd for.

Mini har en pose fra ikea og den var super i våres:) Nå må vi kjøpe litt større:)

Skrevet

Vi har brukt sovepose til lillegutt siden han var ca 5 mnd.. Er straks 9 mnd nå.. Har brukt den fra H&M inntil nå nylig. Har nå kjøpt en litt tykkere på sparkjøp.. Begge kostet under kr. 200,- Den fra sparkjøp er tykkere og passer bedre nå når det begynner å bli kaldere. Har bare gode erfaringer med dette. Da vet vi at han ikke fryser, og slippper å bekymre oss for at han havner under dyna. I tillegg kan han bevege seg relativt godt med den på.. Finner han rett som det er på magen.

Tror ,som ei skriver over her at det er fare for kveling. Det må nok være de som har seler. De ville jeg ikke valgt!

Gjest eelis+kian
Skrevet

Jeg vet helt sikkert at gutten min hadde fått et anfall av å sove i en sånn pose. De mister jo mye av bevegelsesfriheten, og de klarer ikke å rulle fra mage/rygg eller å legge seg på siden. Du kan jo tenke deg å sove i en sånn pose selv..? Jeg lar gutten min sove med hel pysj, og så lukker jeg heller vinduet litt, så han ikke blir for kald (men han er flink til å holde seg under dyna da). Eventuelt kan man feste dyna i sprinklene på senga, sånn at den sitter på plass, og fortsatt gir babyen mulighet til å organisere på egen hånd.

Skrevet

Vi har hatt sånn pose uten seler til ham siden han var et par måneder gammel, fordi han sparker av seg dyna. Ikke noe hinder for bevegelsen, ser det ut til, for han sover både på siden og på magen nå!

Jeg vurderte også en sånn med seler i en periode, fordi han lå så urolig, og knuget seg inn i et hjørne med bøyd nakke, men nå ser det ut som om han har funnet roen litt mer av seg selv (på siden), så jeg avventer foreløpig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...