Gå til innhold

Jeg er så duuum.....

sovehje<3rte +jente+aprilspire

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 9+4 og var selfølgelig med på å slakte hjort i helga. Slaktet 2 dyr og delte opp begge hjortene. Har fryseren full av kjøtt, men angrer jo på det nå.... Blodete og fæl hadde jeg god tro på at dette ikke var farlig....

Helt til jeg leste litt på nettet og kunne bli smittet av toxoplasma..

Nå er jeg livredd, men har heldigvis fått tatt den prøven på laberatoriet for å få svar på om jeg er imun. Går ca 1 uke.

Noen andre som har opplevd å fått denne parasitten som gravid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

med mindre du har spist uten å vaske deg godt først så har det sikkert gått bra.

Jeg vet om et par som fødte et multifunksjonshemmet barn pga mor fikk denne sykdommen i sv.sk.

Dette er ikke for å skremme, men for å informere.

Derimot er det så sjelden at gravide kvinner får denne sykdommen, at i min kommune tester de ikke om den gravide er immun sliki de gjorde før ved første blodprøve.

Skrevet

Brukte en såpe som nesten var tom på kjøkkenet etter en økt, og tok meg en plomme etterpå..

Så gikk jeg på badet å vasket meg ordentlig etter på..

Uff.. er så nervøs! Typisk at jeg måtte gjøre noe så teit. Har lest litt på nettet og en del prosent av hjortevilt er smittet....

Skrevet

Det skal gaaanske mykje til for å bli smitta, så du trenge ikkje mista nattesøvnen pga det. Og med mindre du omtrent har sutta på rått kjøtt, så er du nok sikker, det er jo ikkje slik at du er garantert å bli smitta for det om du har tatt i rått hjortekjøtt.

Skrevet

Er så synd internett finnes når man er bekymra.. Finner jo 1000 skrekkhistorier her! hehe... Har vel mistet nattesøvnen litt ja, men håper og krysser for at den lille har det bra.

Litt av bekymringen kan vel vere fordi en venninne av meg fikk barn for noen uker siden, og dette barnet er veldig sykt... Veldig trist. Tenker mye på babyen og blir nok litt ekstra bekymret for alt det vonde de må i gjennom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...