Gå til innhold

Ul viser gutt.. hvor mange av dere har fått ei jente?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I mitt første svangerskap var jeg på ultralyd i uke 19 og i uke 26 (vektkontroll av babyen). Begge gangene fikk vi beskjed om gutt! I uke 32 hadde jeg nok en UL pga babyens vekt, og da fikk vi beskjed om jente! Vi fikk også da bilder som viste at det ikke var noen tvil :)!

Vi brukte et par uker på å "vri"hodet vårt i fra guttemodus til jentemodus!

Nå har jeg fått beskjed at det blir jente, men jeg stoler ikke på dette før jeg har vært på en UL til!

oj, nå ble jeg nervøs her gitt. Har fått beskjed om gutt og har til og med sett det som skal være tuten. 2 ganger. Jeg regner med at det er riktig. Nå er jeg innstilt på gutt og gleder meg til det :)

Jeg vet om mange som har fått beskjed om gutt på tidlig ul, da kjønnsorganene på begge kjønn er så like. Men så viser det seg at det er jente på ordinær. Jeg fikk nærmest beskjed om det motsatte. Jente på tidlig ultralyd, som også ble vist i 3D. Men på ordinær ul var det en gutt :)

Hvilken ultralyd er det snakk om? Tidlig, ordinær eller senere?

Viste jordmor "bilde" av den såkalte tisseluren også eller? Og hvor sikker var ho på at det var gutt?

Hehe, vil tro det ble et lite sjokk for dere ja :D Artig også da!

Hvordan er forskjellen på svangerskapene da? Er de like?

Mange spørsmål her :P

Så langt har svangerskapene mine vært ganske identiske. Vi fikk jente sist, og nå er det sagt gutt (jeg er 26 fullgåtte uker, skal på 3D om 3 uker).

Jeg tror det er sjelden de tar feil når de sier gutt på ordinær ultralyd, selv om det forekommer. Det motsatte er mer vanlig;)

Det hadde vært helt absurd for meg om noen plutselig skulle fortelle meg at jeg hadde en jente i magen. Har begynt å handle litt blått. Men som sagt, jeg er rimelig trygg på at er en gutt.

Jeg fikk vite gutt på ordinær ultralyd. Jeg føler ikke selv at det er gutt :P Jeg har gutt fra før og forskjellen på svangerskapene kan vel betegnes som himmel og helvette! :P

Forrige gang kastet jeg opp i nærmest 8mndr og var rimelig dårlig. Var innlagt flere ganger pga væsketap.

Denne gangen er jeg i himmelen!:D Herregud, hvor lett ting går.. Har knapt nok kjent symptomer, ganske trøtt i starten, men nå er det ingen hindringer! Er 19+4 idag.

Så har jeg lest litt på nettet og funnet ut at det er flere som har fått samme beskjed, men ut kom en jente!:o

Skal på ny ultralyd i desember (morkaken stenger utgangen til baby), så må vel høre om de fortsatt er sikre på gutt :P

Annonse

Er så glad for at det ikke er noen tvil her hos oss. Vi vet vi får gutt, og vi har tydelig bildebevis på det. Jordmor sa han var meget velutstyrt og at hun ikke var i tvil i det hele tatt. Vi så det egentlig før hun sa det også, men da hun fikk bilde fra riktig vinkel ble det ekstremt tydelig. Så det er gutt ja. Hvis ikke er det en maskulin jente med mannlig kjønnsorgan, og det får vi virkelig håpe ikke er tilfelle... ;)

Det har aldri vært mulig å se kjønn på mine barn...Det nærmeste jeg har vært å få vite kjønn var med førstemann når legen sa: jeg tror det er en liten gutt. Noen uker senere var vi på ul igjen, og da sa en annen lege: Javel, så han sa gutt.. da vil ikke jeg si hva jeg tror, men det er iallefall ikke gutt:)

Så for oss har det vært en overraskelse begge gangene... Blir gøy å se om de kan se noe denne gangen...:)

Tanta mi ventet gutt, men fikk jente...;)

Søsteren min skulle få jente... Kjøpte inn alt i rosa, masse søte kjoler, rosa sengetøy, brukte jentenavn på babyen i magen +++, ut kom det jammen en liten gutt;) Så man kan vell ikke være helt sikker... iallefall ikke uten veldig gode bilder;)

Ja, symptomene kan ofte lure deg. Jeg var også bombesikker på jente, da jeg hadde akkurat samme symptomer. Så selv om jeg innerst inne visste at det egentlig ikke hadde noe å si, så forberedte jeg meg likevel på jente. Så jeg måtte omstille hodet mitt da de sa var en gutt. Jeg hadde sånn jentefølelse. Men de har jo vist tuten 2 ganger, og de sa det var en pung der (den så jeg ikke), derfor tror jeg det er riktig. Tviler på at navlestrengen ligger mellom bena på to ultralyder. hehe:) Eller at klitoris er så diger at den stikker fram mellom lårene.

Det er jo veldig bra at svangerskapet ditt går så fint denne gangen da. Har hørt mange som sier at det ikke har noen sammenheng mellom symptomer og kjønn. Noen kan ha tre forskjellige svangerskapet hvorav det kom en gutt hver gang, mens noen har prikk like svangerskap, slik som meg, hvor det er det to forskjellig kjønn.

Du kan kanskje bestille en 3D ultralyd for å dobbelsjekke ;) ??

Ah,så gøy det er å høre deres historier!:)

Vi gleder oss selfølgelig uansett om det er gutt eller jente i magen og den blir like høyt elsket uansett!

3D ultralyd er en mulighet som vi vurderer, mest pga at vi vil teste det og se hvordan det er å se babyen så "klart og tydelig", med bonus om sikkerheten ved kjønn!;)

Jeg hadde tre gutter fra før med temmelig identiske svangerskap. Det var mer eller mindre symptomfrie svangerskap, og jeg hadde det helt flott. Så kom nummer fire, og huttemegtu. Jeg var så kvalm og elendig de første fire månedene at jeg holdt på å gå¨til. Puppene vokste ukontrollert, jeg var skikkelig hormonell og fæl, og jeg hadde helt motsatte diller og antidiller i forhold til de andre gangene. Gjett om jeg var sikker på at det var jente! Jeg ønsket meg selvfølgelig veldig en jente òg, etter tre gutter fra før. Så nedturen ble stor den, da en stor og tydelig guttetiss lyste mot oss fra ultralydskjermen. Helt forferdelig. Jeg får fremdeles dårlig samvittighet når jeg tenker på det i dag. Men jeg var blitt så helt alldeles sikker på at nå skulle jeg også få en jente. Så ulike svangerskap betyr IKKE nødvendigvis ulikt kjønn.

Nå venter jeg min nummer fem og absolutt siste tass, og har heldigvis klart å få et litt mer avslappet forhold til det der med kjønn. Jeg skal innrømme at jeg på en måte fremdeles håper at jeg blir mamma til en jente nå, men det er ikke derfor jeg er gravid igjen. Har ikke vært på ultralyd enda, men vil vite kjønnet da. Være forberedt liksom, i tilfelle tilbakefall til dumhetene mine.

Hehe...Men innerst inne vet jeg at det er gutt denne gangen også, og så vet jeg heldigvis at jeg ikke vil bli noe skuffet over det denne gangen :-)

Huff, nå ble jeg litt skremt her... Vi fikk vite at vi venter jente på ordinær UL og vi fikk se kjønnsleppene oxo. Men tenk hvis vi har sett feil allikevel?? Har begynt å kjøpe inn rosa tøy og Hello Kitty alt, hehe.

Skal snart ringe og bestille 3D UL, da får man jaffal konstantert kjønnet... eller???

Vi hadde jente på 5 fvem, five, sinko....ultralyder......... og ut kom en gutt!!!!!!!! Ser i ettertid at de egentlig ikke kunne se hvliket kjønn det var, på bildene ser de bare rompa liksom..... alt falt på plass da guttn kom, ble ikke overrasket en gang... hadde kjøpt EN sparkebukse og den var blå!!! tror underbevistheten styrer det meste!! Denne gangen tror jeg derrimot at det er ei jente inni der!!

Annonse

Vi fikk vite på ordinær UL at det var jente.. hun sa helt på slutten at hun hadde kikket litt under hele UL`en, men ingen av gangene tydet det på at det var noe der... å på slutten av UL`en tok hun bilde av underlivet, å forklarte at "det der ser ut som to kjønnslepper" å hun forklarte nøye... hehe..

var på ny UL en uke etter hos en annen lege, å han trudde det var ei jente... (da fortalte jeg ikke han hva jeg fikk greie på sist)

skal på 3D i uke 26, så håper de kan se det samme der.. hehe..

har nemlig kjøpt inn en del rosa :P

Vi fikk beskjed på UL (og så ganske tydelig selv) at det var en gutt. Men så har vi også "jukset" litt, vi tok nemlig en morkakeprøve i uke 12, og da får man jo blant annet kjønnet 100% sikkert (ja, det blir en gutt).

Men jordmor sa på UL at hun uansett ville veddet penger på at det var gutt, og vi var heller ikke i tvil ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...