MissRuffo Skrevet 20. september 2010 #1 Skrevet 20. september 2010 Jeg er ei jente på snaaart 20 år som ønsker å bli gravid og har noen spørsmål til dere som jeg håper jeg kan få svar på. Mannen min og jeg bestemte oss for ca 4 uker siden at vi ville få barn, så jeg sluttet på pillen den 8 sept. og fikk mensen den 10 som varte i 4 dager. Etter det har vi hatt sex hver dag og jeg har gjort ting som å ligge i sengen med pute under rompen og ligge med bena opp. Vi hadde sex dagen jeg hadde eggløsning og dagene før og etter. Men nå den siste uken har jeg vært små kvalm og gupler opp både mat og drikke(ja, høres ekkelt ut men det er sant;) det var helt ekstremt nå på lørdag og på søndag da jeg våknet hadde jeg smerter der jeg pleier å ha menssmertene men det er ikke det, gikk litt over i dag men kjenner det litt av og til. jeg er litt sliten i perioder, men mest kvalm og føler at jeg har mat langt oppe i halsen uten å ha spist... Tok en gravtest i dag men den var negativ, men ei venninne av meg trodde kanskje jeg kunne være gravid i og med at da hun kjente på livmora mi eller noe sånt så var det hardt.( Der det er hardt da man er gravid) hun har nemmelig en sønn selv så hun burde jo vite litt. Men er fortsatt så usikker. Håper på svar og meninger for å roe meg ned slik at jeg kan ta det litt mer med ro=) (Sorry langt innlegg og dårlig forklaring;)
FIFFI *nybakt 2barnsmamma* Skrevet 20. september 2010 #2 Skrevet 20. september 2010 Det høres jo ut som noe er på gang, men når venter du mens da? Kanskje det er litt tidlig å teste? er de som ikke får positiv test før etter IKM også
trollfrøkna Skrevet 20. september 2010 #3 Skrevet 20. september 2010 jeg er to-tre dager over ikm uten noe tantebesøk og heller ingen spor som tyder på at hun skal komme og har hatt omtrent de samme tegnene som deg...tester fortsatt negativt så vet sannelig ikke,men hørt at man kan gå en stund over ikm før man tester positivt også...
MissRuffo Skrevet 20. september 2010 Forfatter #4 Skrevet 20. september 2010 Regner med at jeg får mens om ca 2 uker til, så får vel bare vente og se=) Takk skal du ha for svar=)
field of gold Skrevet 20. september 2010 #5 Skrevet 20. september 2010 Hei. Hvis du hadde mensen den 10 sept, så skal du ha eggløsning den ca 24 sep. Hvis du har 28 dagers syklus da så klart :-) Når mener du at du hadde eggløsning?
MissRuffo Skrevet 20. september 2010 Forfatter #6 Skrevet 20. september 2010 jeg har 21 dager syklus, og da jeg tok sånn kalkulator så sa den at el var ca 17 sept.. har ikke så mye peiling egentlig, så tenkte at det var noen gode hoder her som kunne hjelpe, så slipper jeg å dra til legen med eeen gang lissom:p
Billie Jean Skrevet 21. september 2010 #7 Skrevet 21. september 2010 Hvis du hadde eggløsning 17 september får du uansett ikke noe positivt svar på graviditetstest allerede 20 september. Men det du kjenner på kan jo godt være at det er noe på gang:) Det kan jo også hende at du kjenner ekstra godt etter fordi du er spent. Jeg tviler hvertfall på at man kan kjenne noe på livmoren din allerede nå... Du får ta en test når det nærmer seg IKM eller når mensen uteblir, tror ikke legen tar imot deg før det. Lykke til!
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 21. september 2010 #8 Skrevet 21. september 2010 Du regner ikke de 21 dagene ut fra når du gikk på pillen, antar jeg...? :-) Tenkte at hvis du har gått på pillen lenge er det jo vanskelig å vite når EL kommer i gang igjen. Men det er nok uansett for tidlig å teste!
MissRuffo Skrevet 22. september 2010 Forfatter #9 Skrevet 22. september 2010 jeg vet at det er for tidlig og ta en test, men mannen min er heelt sikker på at det er noe inni meg nå, men jeg vil ikke ha for store forhåpninger så jeg prøver å ikke tenke på det i dfet hele tatt og tenke ut hvilkne andre logiske forklaringer det kan være. Det var egentlig derfor jeg tok en test bare for å "glemme" slik som jeg har vært. Men det har ikke gitt seg i det hele tatt, og nå har jeg veldig vondt i korsryggen, men vil tro at det bare er gikta mi som slår til:p Og de siste to ukene før jeg sluttet var jeg veldig slurvete med pillen og glemte den et par dagen også tok jeg den og glemte den igjen... Syns det er litt deilig og kunne snakke med noen om det her inne, for vi har bestemt oss for ikkeå si at vi prøver å få barn til jeg er gravid og folk kan se det. hehe
Gjest Skrevet 22. september 2010 #10 Skrevet 22. september 2010 Om det er ca 2 uker til du forventer å få mens igjen så er det jo altfor tidlig å teste seg nå. Ikke vil du kjenne noe på livmoren så tidlig heller, du er jo akkurat befruktet om du har blitt det. Vent i 2 uker og test deg da : ) Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå