Gå til innhold

Guttungen vil ikke ha mme, og jeg kan ikke amme på noen dager...

Anbefalte innlegg

Gjest eelis+kian
Skrevet

Hva skal jeg gjøre? Klarer han seg uten kanskje? Han er 11 mnd og 1 uke gammel, og har bare fått pupp en eller to ganger om dagen den siste måneden. Han spiser og drikker godt i løpet av dagen. Noen råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han spiser annen mat, og drikker vann så tror jeg helt sikkert han klarer seg uten =)

Skrevet

Vil tro han klarer seg fint uten om han drikker vann. Det er ikke bestandig jenta vår har lyst på MME, men hun drikker vann og spiser godt.

Vanligvis får hun 250 ml MME på kvelden, det er alt. Jeg ammer ikke.

Hun vokser fint, er i godt humør.. og ja, ingenting som skulle tilsi at hun ikke får i seg den næringen hun trenger.

Skrevet

min 8 mnd gutt vil ikke ha pupp mer,og er heller ikke glad i mme,så da får han vann og litt saft til middag.

Skrevet

det er mme pulver i de fleste grøter,så når han er så stor som din går det helt fint uten!

Gjest eelis+kian
Skrevet

Han spiser ikke grøt.

Men jeg regner med det går fint, det er jo bare noen få dager. Det blir vel verre for meg som må leve med puppemaset hans, hehe :-)

Skrevet

Det går nok sikkert helt fint.

Datteren vår ville ikke ha mer pupp når hun var ca 9-10 mnd, og nektet i tillegg å drikke mme. Så det gikk flere uker hvor vi nesten ikke fikk i henne en dråpe med melk.

Vi startet derfor såvidt med kumelk utblandet i vann når hun var på alder med Kian. Det vil hun nemlig drikke, så fremt hun får drikke av sugerør:)

Så ikke stress med det, men husk å pumpe deg for å opprettholde noe produksjon hvis du vil fortsette å amme litt etter disse dagene.

Gjest eelis+kian
Skrevet

Hehe, med sugerør faktisk ;-))

Takk for svarene deres, jeg satser på at det går bra. Er ikke helt klar for å slutte å amme riktig enda, så nå blir det pumping de neste dagene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...