Gå til innhold

Trodde jeg mistet i natt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var oppe på do i natt, og da jeg la meg ned i sengen igjen kom det en ubeskrivelig vond smerte! Det rev og slet på framsiden ved "eggstokkene"/ hoftene og i korsryggen. Jeg hadde så vondt at jeg klarte nesten ikke røre meg, og jeg ble skikkelig redd. Nesten som mens vondt gange 100! Det føltes som en evighet, men varte sikkert ikke lenger enn 10-15 min.

Hva var dette? Jeg er 5+3 i dag. Håper ikke jeg er i ferd med å miste :( det orker jeg virkelig ikke. Burde jeg ta kontakt med lege evt UL?

I dag har jeg vanlig mensmurring om enn litt kraftigere enn tidligere.

Vær så snill, hjelp meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gått igjennom noen SA, men ikke opplevd noe lignende det du beskriver. Føler du deg usikker vil jeg anbefale deg å ta kontakt med lege eller gyn. Det gjorde jeg i august, da jeg trodde jeg mistet pga. blødning, jeg pleier ikke å få vondt før etter at det har begynt å blø... Jeg fikk ihvertfall time jos gyn. umidelbart, og oppfølgning etter det. Jeg mistet ikke :), men er glad jeg fikk kommet meg til gyn. og blir fulgt opp der.

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for svar.. Jeg har lest og hørt at man ikke blir tatt alvorlig hos legen før etter 12 uke, så jeg tenkte det var liten vits å ringe siden det er så "vanlig" å miste.

Tror nok jeg skal ringe en gyn. Tenker på det hele tiden, og bekymrer meg veldig. Venter bare på å finne blod i trusa når jeg går på do!

Så bra at du ikke mistet enda en gang! Føles nok betryggende å ha tett oppfølging uansett :)

Skrevet

jeg hadde ganske vonde menslignende smerter i mitt første sv.skap, mellom uke 6-9.

De ville da skjekke det grunnet bekymring for ex.u (sv.skap utenfor livmoren), da dette er ganske alvorlig.

Heldigvis var alt bra, bare en muskelknute som "døde", og det gikk over etterhvert.

Ring legen og be om UL om du er engstelig. Lykke til!

Skrevet

Som noen har sagt lenger oppe her så kan det være greit å ringe gyn hvis du er usikker. Selv oppdaget jeg blødning i dag tidlig når jeg gikk på do, og ringte på legesenteret.....og fikk en ringeavtale som jeg nå har ventet i to timer på at skal ringe.... Er 9+6 i dag, og innrømmer at jeg er bekymra. Har takvise smerter og fortsatt spor av blod. Ringte sykehuset og Gyn.pol (siden jeg mener en ringeavtale er bare tull og man får ikke undersøk noe på den måten) og fikk en time på sykehuset til undersøkelse tidlig i mårra. De tar deg nok mer "serriøst" om du ringer rett dit, enn å gå gjennom fastlegen, siden det er "så vanlig" å miste før 12 uker..

Krysser fingre for at det bare var noe ufarlig, og håper det går bra med deg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...