storesøster&lillebror Skrevet 20. september 2010 #1 Skrevet 20. september 2010 .. Følte dere noe spesielt på kroppen i timene før det satte i gang?? Eller startet det uten at dere kan si at dere merket noe..?! Ble satt igang sist jeg gikk gravid, så jeg føler meg helt blank på hva jeg kan forvente i forkant osv..
E-sept10 Skrevet 20. september 2010 #2 Skrevet 20. september 2010 Henger meg på her ^^ Førstegangs jeg, så jeg er hvertfall blank. Hehe.
vurdere1til Skrevet 20. september 2010 #3 Skrevet 20. september 2010 meket ikke noe før jeg voknet kl 06.15 med rier.... simproppen begynte og gå 5 dager før fødsel, å den gikk litt og litt over flere dager.
storesøster&lillebror Skrevet 20. september 2010 Forfatter #4 Skrevet 20. september 2010 Men hvordan merket du at slimproppen gikk??
Voyeur Skrevet 20. september 2010 #5 Skrevet 20. september 2010 Har født 3 ganger, og ingen forvarsler. Det eneste jeg husker, er at med nummer en hadde jeg så mye vann i kroppen den dagen at jeg var blå (!) i fingerleddene. En annen ting er, hvis man kan kalle det et tegn, var at jeg slettes ikke var innstilt på at fødselene skulle starte når de har startet! Alle gangene hadde jeg planer om å slappe helt av og sove/hvile og samle opp energi fordi jeg hadde hatt en så hektisk dag.. Så har enten riene startet eller vannet gått. Alle mine har startet på kvelden/natten.
Pudding06&Spirepire Skrevet 20. september 2010 #6 Skrevet 20. september 2010 Slimproppen min gikk en mandag, etter at jordmor hadde vært "oppi" for å kjenne hvilken vei babyen lå . . . da jeg kom hjem gikk jeg meg en times tur og da jeg satt på do og tissa, gikk slimproppen (vet ikke hvorfor jeg titta nerri skåla .. men der lå den! hm..) Dagen etter på jobb var d flere ganger jeg måtte stoppe opp, klarte ikke gå videre, men tenkte ikke på at ting var i gang, for det var 4,5 uke til termin. Lørdagen gikk vannet da jeg styra rundt på shopping i byne og 5t etter kom Prinsessa ) Lykke til når det nærmer seg!
tine0810 Skrevet 20. september 2010 #7 Skrevet 20. september 2010 ingen tegn før vannet gikk....så startet riene av seg selv etterhvert.....ca 10 timer senere.....
pennywise*tobarnsmor<3* Skrevet 20. september 2010 #8 Skrevet 20. september 2010 Slimproppen min gikk 11 dager før fødselen, og noen dager etter at den hadde gått begynte jeg å lekke vann. Hadde sterke kynnere og voldsomt nedpress disse 11 dagene også. (dette var i uke 35+ noen dager). Hodet var festet allerede i uke 33. Fødselen startet ved at vannet gikk, første ri kom 3 minutter etterpå, mens jeg snakket med fødeavdelingen...hehe Sønnen min ble født kl 12:56 etter 12 timer med rier. Uke 37+3:) Er kjempespent på denne fødselen!
Noregsgard Skrevet 20. september 2010 #9 Skrevet 20. september 2010 Jeg merket ikke noe spesielt, var bare veldig sliten. Det var mora mi som kommenterte "Jeg kan se at nå er det rett før du føder, ansiktet ditt har forandret seg". Det var 11 dager til termin så jeg tenkte det var tull og tøys og reiste på besøk til søstera mi. Midt på natta i hennes seng våknet jeg av at vannet gikk og første rie startet rett etterpå. Nå vet jeg vertfall at neste gang skal jeg høre på mora mi
Lille-Pernille Skrevet 20. september 2010 #10 Skrevet 20. september 2010 Hei hei. Fikk min første for snart 1 år siden. Våknet i 4-tiden på natten av at jeg måtte tisse. Da jeg var ferdig og skulle ta på meg trusen sa det "plask" og en slimete klump lå på gulvet. Oj, tenkte jeg. Der gikk proppen! Bøyde meg ned for å tørke opp og da begynte vannet å renne ned langs benet. Ringte føden og sa hva som hadde skjedd, og spurte om råd. Fikk beskjed om å ta på et bind og ringe igjen i 8-tiden så lenge jeg ikke begynte å blø eller fikk kraftige rier. Ringte tilbake kl 8 og sa at jeg hadde noe rier og at vannet fremdeles rant. Vi avtalte sjekk på sykehuset kl 15 så sant jeg var komfortabel med å vente og riene ikke ble for kraftige. Kom inn kl 15, ble sjekket kl 16 og fødte kl 19. Det gikk i underkant av 20 min fra jeg hadde 2 cm åpning og til jeg var helt åpen og han kom... Dette var forresten 16 dager før termin. Lykke til:-)
2 boys & now pink Skrevet 20. september 2010 #11 Skrevet 20. september 2010 med første mann var det bare plutselig rier... med andremann hadde jeg diare følelse, og så satte riene i gang etter 5 minutter... Er spent på hva som kommer nå!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 20. september 2010 #12 Skrevet 20. september 2010 Fødte 2 uker før termin sist gang, og da startet det hele med regelmessige, svake tak i magen på søndags morgen, som kom og gikk mer eller mindre hele søndagen. Søndags kveld var de dabbet av igjen, men våknet kl 01 den natten av skikkelig vonde rier. DA var det ikke lenger tvil om hva som var på gang nei, og 15 timer senere var hun ute=)
cadence Skrevet 20. september 2010 #13 Skrevet 20. september 2010 Jeg sov veldig godt da jeg våknet av at vannet gikk 02.00 . Hadde ikke fått et eneste forvarsel før dette.
mor til to søte Skrevet 20. september 2010 #14 Skrevet 20. september 2010 Jeg fikk noen forvasler sist, ca 5 dager begynte det å blø litt, ikke mye, og menssmerter som ble kraftigere og kraftigere. Våknet i 5 tia med kjempevonde menskramper, sto opp, vannet gikk og riene startet. Og fryktelig sliten i dagen i forkant, orket ikke gjøre noe som helst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå