Lamaungene 07 og 10 Skrevet 20. september 2010 #1 Skrevet 20. september 2010 Etter jeg fikk første jente på 3 timer fra første rie til hun var ute, var jeg veldig spent på hvordan det kom til å utarte seg med nr.2. Det hele startet vel natt til søndag hvor jeg våknet midt på natta av magesjau og at slimproppen gikk..søndagen kjente jeg at jeg var nokså emmen i kroppen, merket vel at fødselen ikke var så langt unna. Fikk noen kynnere i halv 9 tiden på kvelden, men tenkte ikke noe spesielt over det og la meg i halv 11 tiden.. tulla litt med samboer om at han ikke måtte bli sittende oppe for lenge om fødselen starta som sist da han hadde sittet til langt på natt og sett en film.. 23.20 kom den første rien og jeg merket at jeg fikk tegningsblødning med en gang, akkurat som sist. Vekket samboer som skjønte hva som skjedde og spurte om han skulle sette på tidtaking - det tok ca. 2 minutter så smalt neste rie inn..jeg tenkte bare "hjelpes! Denne gangen går det fortere!" Samboer hoppet ut av senga og rasket med seg tingene sine mens jeg ringte føden og ga beskjed at jeg kom inn med en gang. Nede i gangen fant ikke samboer nøklene sine og måtte løpe opp igjen..riene kom tett og mens jeg ventet på samboer merket jeg at pressetrangen kom allerede! Jeg ropte opp til samboer at han fikk bare drite i lommeboka og nøkler..vi måtte dra NÅ! Samboer løp ned trappa og rasket med seg et håndkle i farta siden vannet ikke hadde gått enda.. bilturen inn til sykehuset tar 25 minutter, så jeg tenkte dette kom aldri i verden til å gå bra..rett før jeg vurderte å be sambo ringe etter ambulanse. 2 minutter mellom riene hele veien inn med sykt pressetrang, kom oss inn på sykehuset og opp på fødeloftet hvor jordmor ventet på oss..ny rie på vei inn til kontrollrommet, ny rie idet vi kom inn på kontrollrommet så jordmor bare snudde seg rundt i døra og sa at vi fikk bare komme oss inn på et føderom med en gang - denne ungen hadde ikke noe planer om å vente. Oppi senga fikk jeg vrengt av meg klærne etter beste evne med noen syke rier (kunne virkelig ikke huske at de var så vonde!) , ba om lystgass som jeg selv syntes tok evigheter før jeg fikk - men himmel hvor herlig det var å endelig fikk den! Jordmor sjekket og jeg hadde kommet inn med full åpning uten at vannet hadde gått..heldigvis! Hadde vannet gått hadde jeg nesten garantert født langs motorveien! Etter noen nye rier stikker jordmor hull på hinna som bula godt ut, jentungen lå langt nedi bekkenet, så 5-6 rier etter kommer hodet halvveis ut og jordmor sier jeg ikke får presse!!! Tror aldri jeg har vært borti noe verre enn akkurat den følelsen av smerte! 3-4 rier etter kommer hun ut på akebrett! kl.00.58 i dag 20.09.2010 kom jenta vår til verden, en uke før termin. Et lite pyntesting på mor og jenta veide 3895g og var 52 cm lang. Alt i alt hadde jeg en veldig fin fødsel, men det var litt vel intenst mens det stod på.. Lykke til alle dere andre her inne!
nurke84 *mamma til alma* Skrevet 20. september 2010 #2 Skrevet 20. september 2010 Oi oi oi, dette gikk unna!! Grattulerer med jenta kos dere masse
storesøster&lillebror Skrevet 20. september 2010 #3 Skrevet 20. september 2010 Gratulerer så masse til dere!! Min første fødsel var nesten som din, tok 3 timer fra de tok vannet- riene kom og hun var ute.. Denne gangen er det ca 2 timer til nærmeste sykehus, så jeg håper ikke min andre blir som din andre.. Masse lykkehilsninger til deg og din familie!!
heltutrolig #Overtid# Skrevet 20. september 2010 #4 Skrevet 20. september 2010 det gikk fort for seg... gratulerer så masse...
Voyeur Skrevet 20. september 2010 #5 Skrevet 20. september 2010 Oi, Oi, det gikk jammen meg fort! Skjønner ikke hvordan du klarte å sitte i bilen i 25 minutter:) Gratulerer så masse med vel overstått fødsel og med den lille! Håper dere får en fin barseltid;)
2 boys & now pink Skrevet 20. september 2010 #7 Skrevet 20. september 2010 Dere hadde hastverk ja... her har det vært 18 timer og 15 timer fra første rie til ungene er ute... så jeg føler jeg vil ha god tid med piken her og når det blir min tur! Du må ha gratulerer masse med jenten, kos dere masse!
Sunshinebaby70_er mamma :) Skrevet 20. september 2010 #8 Skrevet 20. september 2010 Gratulerer så mye med den lille! Ja - det var fort gjort du... :-) Veldig klar for å følge etter deg snart, men ennå 24 dager igjen her...så er det min tur på fødeloftet Men - jeg er førstegangs så rekner nesten med å få ta akupunktur, kunne ta turen oppi badekaret og sitte der og "kose meg" med lystgassen jeg Haha - en rosenrød fødselsbestilling altså... Men - kjekt å høre om de forskjellige - at noen bruker 36 timer mens andre kun 1,5...!!! Nå må du kose deg videre med den nye lille jenta di og nyte barselstiden. Lykke til videre :)
Ella78 m/ A&M Skrevet 21. september 2010 #9 Skrevet 21. september 2010 Wow, det var en kjapp fødsel! Gratulerer så mye med jenta!
<3 <3 <3 Skrevet 21. september 2010 #10 Skrevet 21. september 2010 Gratulera Dette hørtes heilt ut som mine fødselsopplevelser. Har to styrtfødslar bak meg <1t og veit nett kor intense smerter det fører med seg. Ingen tid til smertelindring.. Heldigvis bur me nærmt sjukehuset Mine to tidligare fødslar har ført til total fødselsangst denne gongen. HJELP!! Kos deg med gulljenta di <3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå