Endeligmamma<3 Skrevet 20. september 2010 #1 Skrevet 20. september 2010 Jeg skal ha mitt siste fryseforsøk nå..håper på innsett i morgen-dersom alt går bra. Jeg fikk ikke hormonstøtte sist forsøk, pga av at det er frys i naturlig syklus- ble ikke gravid. Jeg føler ut i fra det jeg har lest at det kanskje kan øke sjansene om man har hormonstøtte mlm innsett og testdato....så jeg spurte om jeg kunne få det likevel, svaret var nei dette var ikke nødvendig. Nå har jeg liggende litt cyglogest og noe crione fra tidligere forsøk, kan jeg bruke dette likevel? Eller er det dumt??
håpefull *er mamma* Skrevet 20. september 2010 #2 Skrevet 20. september 2010 Jeg synes det er "skummelt" å gjøre noe som ikke er i tråd med det legen / klinikken har sagt. Hva har du fått som begrunnelse for at du ikke trenger, da? Og har du sagt at du er bekymret for å ikke lykkes? Det er jo sikkert ikke noe galt om du tok litt støtte, så da kunne jo klinikken din har hørt deg på det ;-) Lykke til
Endeligmamma<3 Skrevet 20. september 2010 Forfatter #3 Skrevet 20. september 2010 Ja jeg vet....jeg vil jo ikke gjøre noe som er dumt, eller som kan være negativt. Men er det ikke slik at kroppen skiller ut det den ikke trenger av prprogesteronstøtten da? Jeg skal snakke med legen i morgen....har bare snakka med sykepleier i dag..og hun var ikke så imøtekommende:( Hører bare at de aller fleste får dette...og jeg har jo hatt det på alle mine andre forsøk. Begrunnelsen er at det er naturlig syklus og da er det ikke nødvendig! Men hvorfor er det så mange andre som får det da på tross av at det er nat syklus? Er veldig redd for å ikke lykkes snart....:-(
kine38 Skrevet 20. september 2010 #4 Skrevet 20. september 2010 Heisann! Jeg tilhører stolav. Hadde fryseforsøk i naturlig syklus sist, ble ikke gravid. Der brukes det progestan kapsler som støtte i 14 dager ved innsett naturlig syklus. Jeg spurte faktisk om å få crinone isteden for progestan nå ved stimulert syklus, men de sa at det ikke var anbefalt. Nå har jeg hatt stimulert syklus med progestan og progynova og har blitt gravid. Har også hørt det at kroppen skiller ut det av progesteronen den ikke trenger. Om du føler det er riktig å ta støtte så spør igjen. Lykke til.
håpefull *er mamma* Skrevet 20. september 2010 #5 Skrevet 20. september 2010 Bra du får pratet med legen i morgen. Vær tydelig på dine behov og bekymringer, så må de jo bare ta hensyn til det!! Så sant det ikke skulle være fullstendig uforsvarlig å ta noen form for støtte, noe jeg ikke kan tenke meg at det er ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå