Gå til innhold

Hva trenger man av salver og slikt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det som er greit å ha i hus av salver og slikt til både babyen og mor?

Hørt at babyolje og zink salve er greit, men noe annet??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

brystvortekrem/salve kan være grei. mange å velge mellom:) Alltid kjekt å ha i hus for utenom å lindre såre brystvorter så tar den knekken på eksem,brannsår osv:)

Ellers er det vel stort sett sinksalve og babyolje du trenger til å begynne med:) etterhvert kan du ha litt babydusjsåpe i badevannet og smøre tørre partier med baby cream. Men det er en stund til så det tar du etterhvert:)

Skrevet

a-creme fra apoteket, Fin for stumpen, og fantastisk for den sarte ansiktshuden når vinteren setter inn. Pyrisept/Klorhexidin for navlestump.. Istedet for Talkum kan man bruke potetmel.

Skrevet

Jeg sliter med tørre brystvorter allerede (om jeg glemmer og smøre på et par dager) Kan anbefale purelan! den får du kjøpt på apoteket, den kan man også bruke på baby. er en skikkelig feit gul/blank salve, fott og ha på såre brystvorter i allefall :)

Skrevet

var purelan jeg mente:) men det finnes jo så mange:) Ellers vet jeg at purelan virker fint på små brannsår:)

Skrevet

Jeg hadde aalt som ble anbefalt av kremer ol. klart, men har ikke brukt annet enn; Purelan brystvortesalve (knallgod som leppemomade og!), badeolje og saltvannsoppløsning til å vaske puss ol av øynene.

Jeg ville ventet litt og heller kjøpt inn når behovet melder seg:)

Navlestumpen fikk vi beskjed om ikke å gjøre noe med. Den skulle holdes tørr og klare seg selv (ikke rense eller noe).

Skrevet

tusen takk :) hadde på følelsen av at det ikke var så mye man trengte til å begynne med så er kjekt å slippe og kjøpe alt mulig for at det skal bli stående :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...