Gå til innhold

En uke til termin - sannsynligvis tverrleie - redd for keisersnitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

... er skikkelig molefonken; var hos lege i dag som mente det virker som jenta ligger i tverrleie enda - skal til ultralyd i morgen for å bli sikker på hvordan hun ligger - og dersom det stemmer at det er tverrleie så blir det keisersnitt!

Er redd, synes keisersnitt høres helt grusomt ut - orker ikke tanken på at noen skal skjære i meg og romstere rundt inne i meg - alt mens man er ved bevissthet.

Æsj..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei du:) skjønner akkurat hva du mener... Merkelig å finne dette innlegget, har to uker til termin og her også trodde jordmor at jenta lå i tverrleie da hun ikke fant hodet ned. Jeg har også merket det litt selv, men jenta mi har tydeligvis så god plass at hun varierer fra dag til dag. Ikke noe morsomt det heller, vet jo aldri hvordan hun ligger... Skal på ul i morgen.Men tror nok at det er helt greit med keisersnitt altså, og det blir jo i det minste planlagt så da går det nok så bra så:)

Skrevet

Ja, det er nok sant det at planlagt er trygt. Det er jo ikke slik at de aldri gjør det, liksom.

Lykke til i morgen - håper begge jentene våre ligger som de skal!!!

Skrevet

Jeg har fått forståelse for at man kan få full narkose ved planlagt keisersnitt!?

Skrevet

Det er vel ikke vanlig med full narkose under et planlagt keisersnitt? Det har ihvertfall aldri jeg hørt om før :) Men det kan godt hende altså. Bare at jeg veit at de jeg kjenner som har hatt planlagt, kun har hatt lokalbedøvelse, mens hun som måtte ta hastesnitt ble lagt i full narkose.

Skrevet

Jeg har tatt KS og kan hvertfall si at det går så greit. Er ikkeno å bekymre seg over og dagens leger er så fantastisk flinke. Selv syns ikke arret etter inngrepet en gang og det har leget seg helt og fint igjen :)

Og må man så må man... Tenk positivt så letter mye av bekymringene av seg selv. Vi er hvertfal heldige som har muligheten til dette.

Lykke til

Skrevet

hehe artig å se det innlegget her, jeg skal til legen imorgen å sjekke hvordan mini ligger, eventuelt henvise meg vidre til A-hus, til vending.

er uke 37+3 idag

Skrevet

Det går nok bra skal du se:-) Du merker ikke noe spesielt til den der "romsteringa". Det gjorde iallefall ikke jeg, men så var jeg passe sliten og smådopa sist (ble hasteks).

Eneste som er surt med det er at det tar veldig lang tid før du kommer deg. Vondt er det å., men jeg trodde arret kom til å plage meg men det gjør det ikke da det ser veldig fint ut og er under trusekanten:-)

Skrevet

Jeg måtte ta keisersnitt sist og det var planlagt, selv om det gikk fortere enn det jeg trudde. Og jeg fikk full narkose. Men de prøvde med spinalbedøvelse først, men stakk feil. Så jeg fikk narkose. De vil helst ikke ta full narkose om de ikke må.

Det går så bra med keisersnitt. Legene vet hva de gjør og er flinke. Eneste ulempen med Keisersnitt er at det er jo en operajon i magen, slik at det tar litt lenger tid før en kommer seg. Men må man ha Keisersnitt, så må man.

Masse lykke til:)

Skrevet

Jeg tok ks med første mann, og kunne da velge med eller uten narkose. Jeg er også av den oppfatningen at jeg ikke vil skal skjæres i når jeg er våken, så det ble narkose.

Det gikk helt greit, og ble tatt godt vare på etterpå. Våknet opp og var utrolig lettet for at det hele var over:) (trodde jeg, visste ikke at det var da det virkelig startet, men det er en annen sak:)

Arret har blitt veldig pent.

Det er så mye debatt rundt KS og vanlig fødsel som man kan lese seg i hjel på. Men jeg hadde ingen komplikasjoner etter KS, og har venninner som har hatt ekstreme komplikasjoner etter vanlig fødsel. Jeg ser det sånn at jeg sparte f****** mi iallefall:)

Lykke til!

Skrevet

kjenner meg igjen i å vere molefonken; jenta mi har vore i hodeleie på alle kontrollar fram til for eit par veker sidan, då låg ho på tvers men snudde seg nedover igjen ganske fort. Men så, i går, låg ho plutselig i seteleie. Så ingenting er visst sikkert før fødselen set i gang.

Må seie eg blei litt utafor ved tanken på eit eventuelt ks også, ettersom eg syns eg har forberedt meg godt på naturlig fødsel. Men etter å ha fått litt tid på meg, er eg meir klar for å ta ting som dei kjem. Det viktigaste er å få ungen trygt ut! Ligg ungen på tvers når fødselen set i gang, eller i seteleie og bekkenet er for smalt, er det jo heilt klart tryggast å ta keisersnitt.

Det er fælt til romstering i magen fortsatt, ho er normalt stor, men har visst godt med fostervatn å boltre seg i, så eg håpar fortsatt at ho tar til vettet og snur seg rett vei igjen - og blir der!

Lykke til då!!

Skrevet

Takk til snille jenter som har svart! Ble glad når jeg så alle kommentarene.

Var på ultralyd i dag og hun ligger på tvers ennå så de skal forsøke å snu henne i morgen men med seks dager til termin har jeg ikke så stor tro på at det går - hun er jo nokså stor nå!

Ble veldig redd og lei meg først men nå ser jeg litt lysere på det - ut må hun, enten det blir slik eller slik og jeg tenker kanskje nå at jeg er mamma heller før enn senere..

:-)

Skrevet

hei igjen:) Det var synd hun ikke har snudd seg ned enda da, men du får ta det som det kommer og heller tenke at det er ikke så ille å ta ks altså, det går også fort:) Jenta mi ligger pluttselig med hodet ned nå i dag så håper hun blir værende sånn!!!:) Masse lykke til i morgen og gi lyd fra deg om hvordan det gikk:)

Skrevet

Hei-hei-hei, ikke ta sorgen på forskudd ;)

Det er mulig for lege å snu fosteret i riktig stilling dessuten er det mange fostre som ikke retter seg før tiden er inne.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...