juligutt2010 Skrevet 20. september 2010 #1 Skrevet 20. september 2010 Noen tanker omkring dette anyone?? Liker egentlig å ha han i senga ved siden av meg, men man bør kanskje ikke vente for lenge? Han er t3 mnd nå...
Nordlandnøtta Skrevet 20. september 2010 #2 Skrevet 20. september 2010 Det fins vel ikke noe fasit når barna skal inn på sitt eget rom.. Her flytte gutten inn på eget rom når han var litt over 8 månder. Jeg ammet til han var 7,5 mnd (siste mnd var på natten), så jeg orket ikke å stå opp på natten og vandre rundt.. Syns du skal kjenne etter selv hva du føler og syns. Jeg hadde ingen problemer med å få han til å legge seg ned alene på rommet.. Sier bare god natt og noen god natt kyss ) Men jeg må ærlig innrømme at det var forferdelig de første nettene og rart at ikke sengen sto inne på rommet vårt,tror ørene sto på stilk hele til langt på natt. Joda, vi har calling, men tru om den slutta å virke.. Litt av hvert man tenker på.. Lykke til uansett, du gjør det du føler for.
Nynte Skrevet 20. september 2010 #3 Skrevet 20. september 2010 Lillemann er straks 4 mnd og vi skal få han inn på eget rom denne uka. Største grunnen til det er at jeg sover veldig dårlig når han ligger i egen seng på rommet vårt. Han lager så mye lyder, at nå begynner jeg å bli utslitt av lite sammenhengende søvn. Han er flaskebarn og får mat en gang om natta. Men må innrømme at jeg gruer meg litt også...
lille mini til mamsen Skrevet 20. september 2010 #4 Skrevet 20. september 2010 Vi la mini på eget rom da han var 3 mnd, vi har rommet hans rett innen for våres, så det har ikke vært noe problem, Jeg var oppe 2 ganger om natten bare for å sjekke, men han sov som en sten. Han sov hele natten gjennom for første gang da han ble lagt på eget rom. De får vist mye bedre søvn.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 20. september 2010 #5 Skrevet 20. september 2010 Du kommer garantert til å få noen svar ang dette mht krybbedød.At det ikke anbefales før tidligst 6 mnd osv. MEN, jeg la småtten på eget rom da han var 6 uker jeg! han var vant til å sove i vognbagen pga at vi ikke kunne være hjemme fra 4-6 uker. Da vi kom hjem og skulle venne han til senga si igjen, tenkte vi hvorfor ikke? La han i egne seng på eget rom, og der har han sovet godt hver natt siden:) han sluttet å våkne på natta da han var 3mnd, så i 1,5mnd gikk jeg over gangen og inn til han når han våknet. (rommet er rett ovenfor vårt og vegg i vegg i tillegg har vi calling). Syns du skal gjøre akkurat det du føler for selv jeg og stole på at du vet hva som er best for babyen din! Her i huset sov vi bedre alle sammen:)
Grand Old Lady Skrevet 20. september 2010 #6 Skrevet 20. september 2010 Her flyttet vi også småtten inn på eget rom da han var 3mnd. På den tiden sov han til kl 5 om morgenen før han trengte mat, og det var veldig trangt på vårt soverom. Med begge dørene åpne så hører vi godt om han lager særlig lyd. Jeg tror det har vært bra for alles søvn. Han sov gjennom hele natten da han var 4mnd.
Blomsterpiken og tullene Skrevet 20. september 2010 #7 Skrevet 20. september 2010 Tuppa på 2 1/2 mnd her ligger på eget rom for første gang nå!! Mammaen felte en tåre når hun la henne, men har tro på at dette går veldig fint. Vi har også rom ved siden av hennes, så vi kommer til å ha døra oppe + babycall på. Håper hun sover lenge og vil ha max ett måltid i natt. Spennende
Gjest Skrevet 20. september 2010 #8 Skrevet 20. september 2010 Lillegutt her var kollikkbarn så han lå i vogna si (måtte vugge og vugge), ble naturlig at han ikke var med inn på soverommet vårt. Derfor har han ligget på eget rom siden 1,5 mnd ca. Ingen problemer med d:) Rommene er vegg i vegg, og dørene er oppe:)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 20. september 2010 #9 Skrevet 20. september 2010 For å forebygge krybbedød er det anbefalt at baby sover på foreldrenes soverom de første 6 mnd: La barnet sove i egen seng på foreldrenes soverom eller sørg for forsvarlig samsoving Barn som sover i egen seng på foreldrenes soverom eller i en trygg samsovingssituasjon har lavest risiko for krybbedød. Rådet om å sove i egen seng på foreldrenes soverom gjelder særlig det første halvåret. Etter de første fire-seks månedene kan det være at foreldrene ikke sover godt nok fordi de våkner av barnets lyder. Da må man vurdere andre søvnrutiner for barnet eller mor/far. Det anses som godt og trygt for barnet å høre og lukte foreldrenes nærvær. http://www.lub.no/id/80244C7A42842796C1257689005046DB
Mammahjertet <3 Skrevet 21. september 2010 #10 Skrevet 21. september 2010 Vi kommer til å ha vesla på vårt soverom frem til hun i hvert fall er 6 mnd gammel. Hun er nå litt over 6 uker. Hun bråker noe sinnsykt om natta ofte, så for min egen nattesøvn sin del burde hun allerede ha eget rom. Men siden jeg føler at det tryggeste for henne er å sove inne hos oss en stund til, så velger jeg det. Hadde vi hatt mulighet til å ha henne på et soverom vegg i vegg, ville vi sikkert vurdert å legge henne på eget rom litt tidligere.
Tilde mai -09 + spire okt -10 Skrevet 21. september 2010 #11 Skrevet 21. september 2010 JEnta mi sov på eget rom fra hun var 3 mnd, da flyttet vi inn i nytt hus og hun fikk eget rom. Rommet ligger vegg i vegg med våres så ikke noe problem å høre henne. Både jeg og vesla sov mye bedre med engang hun fikk eget rom. Hun klarte å snu seg fra mage til rygg og omvendt allerede da, så var aldri bekymret for krybbedød. Hvis hun var forkjølet og tett i nesen fikk hun sove inne hos oss eller vi så til henne noen ganger i løpet av natta. Har termin igjen om 19 dager og neste mann skal også sove hos oss i starten i vugge/bag, men har ikke noe soverom til den ennå, så får se hvor lenge den blir på rommet vårt. Planen er å legge nestemann inn på rommet til eldste etterhvert, men greit å være ferdig med nattamming da!
juligutt2010 Skrevet 21. september 2010 Forfatter #12 Skrevet 21. september 2010 Jeg spurte helsesøster ang dette i dag... Hun sa at han gjerne kan sove på vårt rom til ca 7-månedersalder. Da bør barna begynne å sove natta igjnnom uten å ammes, og derfor er naturlig å legge han for seg selv. Tror jeg venter en stund til. Jeg ammer og liker egentig å ha han der. Han sover kun i senga si selv, og vi sover godt alle sammen. Funker godt ennå iallefall
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå