Gå til innhold

Hvordan går det ?

Anbefalte innlegg

Er formen bra og sånn?

Er 21 fullgåtte i morgen og formen er stort sett bra. Tungt å puste av og til, og blir fort anpusten. Hadde en sånn periode sist også omtrent på samme tid. Har også vært litt svimmel. I går gikk alt rundt de første 2-3 timene etter jeg stod opp :( Men er i full jobb og det går fint. Merker lite da

Ellers har magen dukket opp, har vokst veldig siste uka, var vel rundt 19 det begynte å vise, nå er det ikke tvil.

Begynner også å vise på vekta. Opp 4 nå, og to av de er kommet siste 2-3 ukene, så er inne i en vokseperiode.

Snart på tide med en time hos jordmor også kanskje, så skal ringe en dag. Ellers koser jeg meg med å tenke på navn, handle litt tøy og glede meg til februar :)

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142343433-hvordan-g%C3%A5r-det/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da er jeg en uke bak deg :) 20 fullgåtte i morgen. Klager ikke over formen, har hatt en del vondt i ryggen, men jeg har merkelig nok ikke kjent noe til den ryggen i dag? Ellers er jeg mer trett, og merker at jeg er litt mer tungpustet ja.

Går fortsatt og venter på magen jeg... i dag fikk jeg kommentar på puppene, så de er nok det eneste som har vokst her.

Kjenner ikke så mye spark lenger, men småen har vel behov for å slappe litt av han og? Iallefall viste UL på fredag en fin liten gutt og han sparker innimellom.

Har jordmortime 1.oktober og gleder meg faktisk til det selv om jeg syntes hun var veldig masete sist gang. Har også utrooooolig lyst til å starte handlingen. Har vogn i hus som vi gjorde et bruktkupp på, og tenker ellers jeg skal prøve å vente med mer handling til nærmere uke 30 eller noe slikt ;)

Formen min er grei, sliter med bekkenløsning allerede, så er 60% sykemeldt. Orker ikke å være hjemme hele dagen, så prøver å jobbe litt.

Hadde nyrebekkenbetennelse i uke 13-15 og gikk ned noen kilo, veier nå 1 kilo mindre enn det jeg gjorde når jeg ble gravid. magen har begynt å komme nå, men jeg er så ikke stor enda.

Denne uka skal jeg på ny UL, til fysioterapaut og kontroll hos legen.

hilnic

Er 20 fulgåtte uker rundt nå.. Formen min er elendig, som den har vært siden uke 8:( Sliter med konstant kvalme hele dagen med oppkast.. blææ er så lei.

Sterk hodepine nesten hver dag er jeg også så heldig å ha fått... Aldri vært plaga med det før graviditeten...

Jeg sliter også med et låst bekken som gjør at smertene går ut i høyre ben når jeg går!!! pyton... Går til osteopat som skal fikse meg:)

Prøver ut akupunktur for kvalme og hodepinen så er spent på om det funker snart, krysser fingre og tær :P

Jeg vil så gjerne kose meg som gravid men klarer det ikke!!!! Jeg er 100% sykemeldt fra jobben for umulig å være der.

Deilig å få ut litt frustrasjon:) Håper på bedre dager snart:)

20 uker og du plages enda med kvalme og oppkast? stakkars jente :(

hodepine er du ikke alene om å slite med!! får håpe akupunktur hjelper, det hjelper på meg.. :)

Det er ikke lett å gå gravid når man skal ha så mange plager, man vil jo helst kose seg som du sier:) kjedelig å være borte fra jobb så mye også. men du får trøste deg med det at det går over og at alt er verdt det når ungen kommer:)

stå på, dette klarer du!! :)

hilnic

Jeg er 21 uker morgen:) I god form, fått kulemage (diger ifølge min mann:P) og stortrives med å være gravid. Bortsett fra jobb! Har slitsomme dager, pendler 1-1 1/2 time hver vei med en toåring på slep og har en sjef som ikke eier medmenneskelighet. Har årsvikariat og har jobbet vel en mnd. Har heldigvis fått tillitsvalgt med meg til å hjelpe meg å "stå på krava" så håper vi blir enige til slutt. Ser ihvertfall lysere ut nå enn da jeg var alene med dette.

Når skal dere i permisjon? Jeg vurderer fra 3. januar (termin 4. feb), da er jeg ferdig på jobb siste arbeidsdag før jul:)

Annonse

hei :)

Er 20+5 i dag :) (termin 5 feb) Syntes tiden bare flyr :) Heldigvis er jeg over kvalme og den forferdelige hodepinen enn så lenge.

er i 100 % jobb og har en gutt på 15 mnd som jeg er alene med 3 uker i slengen. (mannen jobber skift)

På jobben er de hedigvis veldig flink å legge til rette :) (lenge leve forsvaret for det :) )

Har til og med fått overskudd til å pusse opp soverommet vårt og sy litt på kvelden.

Utrolig nok har jeg bare gått opp 1,5 kg siden start enda jeg har den kule magen (fikk synlig mage allerede i uke 12-14) men de kommer vel rasende etterhvert disse kiloene :( men men de forsvinner igjen og en gang :)

Permisjon.

Håper på å være i jobb helt frem. Dvs at jeg går i permisjon 13 eller 14 januar. Bare greit å jobbe 1,5 uke etter jul så det ikke blir 6-7 uker hjemme før termin. Da tror jeg jeg hadde gått på veggene. (Iallefall lagt på meg mye). Håper jeg ikke blir sykmeldt. Sist sprang jeg trappene på jobb siste dagen, så håper på det samme nå

jeg er helt enig med deg, mastermind:) håper og få være i jobb lengst mulig. Håper også at formen blir bedre så jeg slepper og være så mye sykemeldt, skal til legen på kontroll i morgen så er spent på hva han sier.

Skal også til fysioterapaut i morgen igjen, rygg og hofter er ikke gode om dagen..!

flere som plages med tidlig bekkenløsning?

hilnic

tvilling85, uff vet hvordan du har det. Det er helt forferdelig når det varer så lenge. Jeg ble knalldårlig i uke 7 og ble innlagt på sykehus første gang i uke 9. innlagt en uke, ut igjen par dager også inn igjen 10 dager. Etter det har jeg vært dagpasient og kommet 3 ganger i uken for å få intravnøs væske i armen. Jeg ble utskrevet fra sykehuset i uke 20 og har gått uten intravnøs i to uker nå. Er i uke 22. Er ille nok å ha omgangssyke et par dager, men å ha det i 4 mnd synes jeg blir litt for jævlig. Det har selvfølgelig blitt mye mye bedre enn det var tidlig i svangerskapet da jeg bare lå i senga og kastet opp i en bøtte, men bra er det ikke. Går på sterke kvalmestillende.

Jeg prøver å tenke positivt og gleder meg til den lille gutten jeg skal få, og tenker at dette er bare en periode i livet. Det er ingen farlig sykdom, men skal føre til noe veldig bra! =)

(Men tror vi må adoptere søsken til småen;);))

Jeg har så medfølelse med dere som er kvalme! Har vært så utrolig heldig å ikke vært kvalm, untatt enn en eneste gang helt i starten.

Startet svangerskapet med å gå ned 2 kg i vekt, muligens på grunn av et par skikkelige fjellturer, og først nå i uke 21 er jeg tilbake på 68 kg (gått opp 1 kg siste uke). Har vært i fysisk aktivitet som vanlig - dvs noen gåturer i skogen, og klatring i ny og ne. For ca 1 1/2 uke siden begynte jeg å kjenne noe som kan være bekkenløsning. Kjenner det kun når jeg reiser meg opp, setter meg ned og går på flatt underlag. Har ikke kjent noe under klatring merkelig nok. Håper så at jeg slipper unna med mild form da jeg vet om flere andre gravide klatrere som får mye ut av å kunne fortsette med dette (vel og merke på topptau under helt trygge forhold) frem til ca 7. måned. Har planer om å erstatte gåturer med svømmeturer 1g/uke hvis jeg kan få rutine på det.

Lille gutten inni der sparker i flere perioder under dagen. I uke 20 kunne mannen min kjenne det utenpå. Syns det er vankelig å ikke skulle ligge på rygg å sove. Sovner på siden, men våkner bestandig på rygg.

Summa summarum nytes graviditeten uten særlige plager :-)

Angående det å ligge på rygg, så søkte jeg litt på det (husker jeg lurte fælt sist jeg gikk gravid) og kom fram til et forum der flere var enige at så lenge du ikke føler deg svimmel, kvalm eller annen ubehag av å ligge på ryggen så er det helt greit. Mener å huske det var akkurat det jordmor sa til meg da jeg spurte for ca 2,5 år siden. Noen andre som er oppdatert på dette? Hva med det å ligge på høyresiden? Er noe der også, men husker ikke :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...