Gå til innhold

Nytt vektinnlegg

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei :-D

Jeg er 19-20 uker på vei og har lagt på meg ca 8-9 kilo.

Det er vel gandske forskjellig fra person til person, noen legger masse på seg i begynnelsen (sånt som meg :-P) og noen legger på seg masse i slutten :-)

Har lest et innlegg her der det sto hvor masse du skulle legge på deg fra uke til uke, men det er en stund siden :-)

Jepp. Har lagt den som favoritt, for sist jeg leita fant jeg den ikke. Er jo bare for å se av og til.

Uke 5 - 2,3 kg

Uke 7 - 2,6 kg

Uke 10 - 3 kg

Uke 13 - 3,5 kg

Uke 15 - 4 kg

Uke 17 - 5,6 kg

Uke 20 - 6,2 kg

Uke 23 - 7,2 kg

Uke 25 - 8,2 kg

Uke 27 - 9,3 kg

Uke 30 - 10,3 kg

Uke 33 - 11,3 kg

Uke 35 - 12,2 kg

Uke 37 - 13 kg

Uke 40 - 14 kg

Annonse

Annonse

22 uker imorgen og har gått opp 3-4 kilo. Veide 68 før jeg ble gravid, og veide fortsatt 68 etter 12 uker, gikk nok ned noe pga svært dårlig matlytst og kvalme i starten. Hos meg kom kiloene ganske jevnt hele veien frem til uke 30 forrige svangerskap (ca 6-7 kg), deretter raste de på og endte opp på nesten 20 kg ekstra på slutten. Håper jeg slipper så masse ekstra på slutten denne ganga, var forferdelig tungt :)

Veide 3-4 kilo mindre når jeg ble gravid denne ganga i forhold til forrige gang, har lagt om kostholdet litt og kuttet ned på fett, sukker og annet usunt, og håper det også skal gjøre susen på vekta :)

Synes det blir litt feil og se på det vekt skjema, for alle er forsjellige som vi leser over på de andre innleggene:)

I forje svangerskap hadde jeg ikke gått opp noe før uke 20 men etter det og fram til fødsel gikk jeg opp 15 kg.Men alt var borte etter 2-3 dager etter fødsel.Og det var ikke noe å skryte av for det var kjempe ubehagelig.

Så denne gangen har jeg gått opp 3 kg til uke 20 så vi får se åssen det går denne gangen, men sier motsatt av alle andre og håper jeg ikke går ned alt med en gang etter fødsel menn litt over tid:))

Gjest LilleDina +spire  + 2englebarn

Er 17+5, startvekta var 90 kg, kontroll hos legen uke 12 var jeg 87,1 kg, jordmor uke 15 var vekta 88 kg, akurat på dagen starten av uke 18 (17+1) var jeg 88,1.. Så har sånn sett gått ned i vekt så langt.. men, får se..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...