Gå til innhold

OTH - Urban Jungle - Noen med erfaringer?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hei hei :) Inne på barnevognguiden.no står det mange brukererfaringer om denne vogna, og du er velkommen til forumet og konkurransen også :)

Jeg har hatt vogna som sportsvogn, men det var 2009 modellen, og 2010 modellen er jo en del forbedret så vær obs på det når du leser erfaringer. Men, mitt inntrykk er at bagen er liten, ungen må fort over i sportsdelen. Sportsdelen er lite lun og kun vendt fra deg. Vogna er god å trille. Men harlitt liten handlekurv. Store handlekurver er "must" når man bor i by og skal handle med seg diverse synes jeg da. Synes både TFK og MB (tidligere oth) er dumme med mye av dette. De skal ha pluss for mye annet, men fo rmeg trekker disse tingene voldsomt ned.

Jeg valgte sist en vogn hvor vi hadde "alt i ett" trodde jeg, mens denne gangen går jeg for edge duo med stor handlekurv og lang bagperiode og en Zapp i bilen :S Men smak og behag, men vogna er god å trille både sommer som vinter altså!!! Men for meg var den ikke det jeg håpet.

Om jeg skulle valgt helt fra øverste hylle ville nok bugaboo cameleon med vinter og sommerhjul vært en temmelig het kandidat.

Jeg har en pent brukt 07 mod som jeg gleder meg til å ta frem igjen:-) Får nok et januarbarn, så da er hun så liten i den tiden hun trenger pose. Brukte bagen til hun var 6 mnd, gikk da over til sportsdelen. Savnet av og til å kunne se henne, men var aldri noe problem hverken for henne eller oss.

Mange ulike meninger, men dette er nå min:-)

Etter å nå ha solgt min 4. Oth/MB uj kan jeg ikke annet enn å si meg enig med Smurfen ;) gå for ei vogn med vendbar sportsdel slik at du kan ha barnet vendt mot deg. Det er utrolig viktig for kos og kontakt mellom deg og barnet på trilletur :) et hett og velmenende tips :)

Bugaboo cam er et fint alternativ. Samme er emmaljunga city cross, cerox 2.0, nitro city, Brio happy duo (som snart kommer med svingbare hjul foran).

OTH har uslåelig kvalitet, men jeg hadde kanskje valgt å kjøpe en pent brukt en, brukt bagdelen på denne, og så kjøpt en pent brukt vendbar sportsvogn å bruke til barnet er litt over året. Da først hadde jeg brukt OTH igjen ;-) Vi har OTH til vårt barn men kjøpte den ikke før han var godt over året. Jeg hadde vogn med mulighet til å sette på babysetet når han var helt liten, men brukte det veldig sjelden. Ikke noe jeg hadde brydd meg om idag, hvis jeg skulle hatt en liten en til. Men nå har vi god plass i bilen, og bagvogn får fint plass. Hadde jeg ikke villet ta baby ut av bilsetet er det bare å sette setet oppi bagvognen ;-)

IKKE fornøyd.

Positivt: Den er lett og fin og trille og er kul å se på.

Negativt:

* Svært ustabil, velter UTROLIG lett. Vanskelig å håndtere med en hånd. Barnet har veltet vognen.

* Lang og kantene, passer ikke inn i mange biler, striper opp bagasjerom.

* Veldig dyrt tilbehør (600-700 for et regntrekk, og det revner FORT. Standardregntrekk passer ikke) Nesten ingenting følger med, som feks bøyle.

* Regntrekket puster dårlig.

* Kalesjen skjermer dårlig for regn og sol og fungerer som et vindfang

* Kjøreretning kan ikke snus

* Trekket falmer etter noen mnd, blir veldig skjoldete og stygt

* I sportsdelen kan du ikke regulere fotstøtten.

* Tynt "stoff"/bunn og lav sovekomfort og ikke polstrede seler.

* Vanvittig dyr.

Av alle de tingene jeg har kjøpt til barna, er dette det dårligste kjøpet. Er MYE mer fornøyd med feks teutonia og brio. Stokkevognen må også være mye bedre enn OTH. Vognen er utrolig oppskrytt. En barnebutikk jeg vet om, har sluttet å selge denne, fordi den er så dårlig.

Så prøv heller noe annet, du...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...